Superparanoid Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Jeg kan også få kabelTV - hvis jeg kjøper det! NRK kan da ikke tvinge noen til å kjøpe det! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 OKay folkens, da fikk jeg skjemaet fra NRK. Dere kan ikke benytte denne fordi det skal stå navn/address osv, samt lisens nummer som NRK trykker på arket. Jeg har såklart fjernet dette, men legger ved for at dere kan se hva dere må fylle ut. Lenke til kommentar
simson Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 OKay folkens, da fikk jeg skjemaet fra NRK. Dere kan ikke benytte denne fordi det skal stå navn/address osv, samt lisens nummer som NRK trykker på arket. Jeg har såklart fjernet dette, men legger ved for at dere kan se hva dere må fylle ut. Synes dette er helt fair av NRK. Når de først er lisensfinansiert - og når det er såpass mange som er villige til å lyve for å unngå å betale lisensen - så må det dessverre gjøres litt tungvint å kunne slutte å betale lisens. De kan ikke godta blindt alle som ringer og sier "Jeg har TV, men skal ikke se på NRK. Jeg lover!" De kan heller ikke ansette enda flere til å drive massiv kontrollvirksomhet. Derfor må de gjøre det litt mer tungvint, og jeg har full forståelse for at de må sende ut skjema av denne typen. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Tja, personlig synes jeg at lisens skulle heller forbundet seg til når du bestiller TV abnoment pakker eller innkjøp av slike dekoder bokser. Ikke TVer. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Etter hvert vil vi forhåpentligvis få et slikt system, nå som det begynner å bli vanskelig å få inn noe som helst uten et eller annet abonnement av noe slag. Da lisensordningen kom i stand, var det bare en måte å få kringkastingen inn i huset. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Etter hvert vil vi forhåpentligvis få et slikt system, nå som det begynner å bli vanskelig å få inn noe som helst uten et eller annet abonnement av noe slag. Da lisensordningen kom i stand, var det bare en måte å få kringkastingen inn i huset. Tror neppe det kommer en slik ordning. Det er lagt opp til at hele Norge skal kunne motta NRK uten TV abbonement. De som beviselig ikke har dekning fra primærdistribusjonen til NRK (digitalt bakkenett) kan få NRK uten noen abbonementskostnad via parabolen (Canal Digital eller Viasat). Har man ikke dekning fra bakkenett,kabeltv,iptv eller parabol så bygges det egen skyggesender som gir deg NRK. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Og det er dette NRK lever av. De er sleipe og gir deg tjenesten selvom du ikke har bett om å ha det. 1 Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 I dag fikk jeg også tilsvarende skjema fra NRK som AvidGamer viser til litt lenger oppe på siden her. Må si jeg er en liten smule spent på hva slags konklusjon de kommer fram til, og hvor raske de er med dette. Burde jo ikke være noe problem siden jeg ikke får inn TV-signaler lenger. Men slik de uttrykker seg, høres det nesten ut som om at jeg fortsatt er lisenspliktig bare jeg har antennekontakt i veggen... Og det har jeg jo. Men jeg får jo ingen signaler gjennom denne kontakten, med mindre jeg bestiller kabel-TV igjen. Håper mine saksbehandlere bruker hodet. Lurer også på hva som skjer om de ikke klarer å behandle saken før 1. juli. Da starter nemlig en ny lisensperiode... Saken burde jo være svært enkel, men når det gjelder NRK, bør man være forberedt på alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå