duckyduck Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) LØST! Ble litt dårlig emnetittel, men det var det beste jeg kunne komme på; Jeg ønsker at jeg skulle kunne skrive www.eksempel.com/?change=true&yoyo=false i stedet for: www.eksempel.com/change.php?change=true&yoyo=false Ja, jeg tror at google har svaret, men skjønte ikke helt hva jeg skulle google Vet noen hvordan? Ducky:D Forresten: jeg kjører apache / php5 Edit: Hadde vært greit og kunne droppe spørsmålstegnet og forsåvidt Endret 26. mai 2010 av duckyduck Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Hvis jeg ikke tar helt feil, vil parameterne (riktig valg av ord?) bli sendt til index.html/index.php-filen din hvis du ikke angir andre filer. Du kan ta dette forumet som et eksempel. URLen til denne tråden er www.diskusjon.no/?showtopic=1232250, som egentlig peker til www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1232250. Håper dette var forståelig! Oppdatert: Du kan også ta en titt på mod_rewrite, som gir deg muligheten til å skrive dine helt egne URLer. Du kan da ende opp med f.eks. www.eksempel.com/change, eller www.eksempel.com/change=true/yoyo=false Endret 27. mai 2010 av Runar Lenke til kommentar
duckyduck Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Hjertelig takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå