Gå til innhold

Quad 4 skjermoppsett

Anbefalte innlegg

Jeg kjører idag et treskjermoppsett med 2stk 22" og en 26" i midten med et HD5770 og Eyefinity. Hovedkortet har støtte for Crossfire.

Hva må til for å koble opp en fjerde skjerm? Holder det å sette inn et ekstra skjermkort i samme serie? F.eks HD5450. Vil Catalystcenter kunne administrere alle 4 skjermene og expande desktop til alle 4?

Hva må til?

Setter stor pris på svar.

Endret av NisseN2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde jeg vært deg hadde jeg tatt ut Eyefinity og satt inn et nytt HD5770 eller tilsvarende kort.

Takk for svar!

Mener du at jeg bør kjøre 2stk HD5770 og 2 skjermer koblet til hver av de?

Vil jeg da kunne flytte vinduer rundt på alle skjermene?

Vil det fungere om jeg setter inn et annet kort i 5000 serien? F.eks 5450?

Vil det fungere med et annet kort fra HD4000 serien (i og med at de bruker samme driver)?

Endret av NisseN2k
Lenke til kommentar

ja, jeg tenkte du kunen sette 2 skjermer på hvert kort. ;)

du kan i utgangspunktet bruke hvilken som helst kort men du bør ha GPU fra samme produsent for at det skal gå sømløst for seg. Siden du allerede har et HD5770 vil jeg anbefale at du skaffer et ATI Raedon skjermkort til. de spiller ikke noen rolle om du har et kort fra 4xxx-serien eller 5xxx serien.

Lenke til kommentar

Takker for svar igjen!

Da anskaffer jeg et HD5450 og ser hvordan det går.

Kan jeg ved en senere anledning koble opp flere enn 4 skjermer ved å sette inn et tredje skjermkort?

Er det ingen softwarebegrensninger på dette?

Endret av NisseN2k
Lenke til kommentar

ja, det er ganske vanlig med slikt oppsett på slike simulatorer. det finnes tilogmed folk som bygger cockpit i garasjen for å få det mest mulig autentisk.

da begynner jeg nesten å lure på om det egentlig ikke sinker grafikk ytelsen framfor å gi den bedre ytelse.

eller så ser jeg ikke poenget med så mange maskiner

Lenke til kommentar

da begynner jeg nesten å lure på om det egentlig ikke sinker grafikk ytelsen framfor å gi den bedre ytelse. eller så ser jeg ikke poenget med så mange maskiner

så lenge alle skjermkortene har egen GPU så ser jeg ikke helt hvordan mange skjermer skal sinke en maskin. ut ifra denne siden virker det som det brukes flere maskiner da dette gjør det enklere å konfigurere hva de forskjellige skjermene skal vise. (forskjellige vinduer, kart, utsikt fra tårnet osv)

Liten video som demo her:

har hatt tre skjermer i en årrekke og har vurdert nytteverdien av å ha en fjerde skjerm.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

da begynner jeg nesten å lure på om det egentlig ikke sinker grafikk ytelsen framfor å gi den bedre ytelse. eller så ser jeg ikke poenget med så mange maskiner

så lenge alle skjermkortene har egen GPU så ser jeg ikke helt hvordan mange skjermer skal sinke en maskin. ut ifra denne siden virker det som det brukes flere maskiner da dette gjør det enklere å konfigurere hva de forskjellige skjermene skal vise. (forskjellige vinduer, kart, utsikt fra tårnet osv)

Liten video som demo her:

har hatt tre skjermer i en årrekke og har vurdert nytteverdien av å ha en fjerde skjerm.

nå var det trafikken mellom pcen jeg tenkte på.

når spillet + operativsystemet skal dedikere de forskjellige beregningen til de forskjellige skjermkortene og pcen vil ikke trafikken mellom dem sike grafikken en smule. det er jo lang vei for dataen å gå.

hvis da ikke programmet ( spillet) er konstruer for å ta hensyn til det.

side detter er et nettverk så har jeg forstått det slik at både operativsystemet og programmet må lages for å ta hensyn til det for at ytelsen skal være god

Lenke til kommentar

Kan anbefalles. Jeg kan i utgangspunktet ikke få nok skjermplass. Helt konge!

Spesielt effektivt å ha en skjerm over hovedskjermen.

Kult oppsett.

For mitt bruk er 3 skjermer nok. Men nå har jeg 3x 24" i 1920x1080. Så er vel en smule større oppløsning enn det du bruker.

Du burde laste ned og installere UltraMon. Da kan du også ha forskjellige skrivebordsbakgrunner for hver skjerm om det er ønskelig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...