Lekr Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Sitter og ser på transaksjonshistorikken i nettbanken, og ser ikke ut til at pengene er trukket fra konto. Jeg trodde virkelig at jeg betalte da jeg bestilte. Er det ikke slik det pleier å være, eller betaler man når varen hentes? Mente jeg fikk opp Bank ID og greier, men ble usikker nå når jeg ser på historikken. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Når man betaler med Visa er det vel vanlig praksis å reservere beløpet for så å trekke det når varen sendes. Om du har bestilt med oppkrav eller hent i butikk så blir det noe annet, men da ville du vel ikke spurt her. Jeg tror dog neppe at du trenger å bekymre deg over at pengene ikke trekkes. Spesielt med bensin har jeg startet å lure til tider, men de trekkes alltid før eller senere. Folk vil jo ha pengene sine, og får de dem ikke tar de garantert kontakt. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Fikk meg en overraskelse siden jeg hadde langt mer penger på konto i dag enn da jeg betalte strømregning i går, og det er ingenting som har kommet inn på konto i dag. Sitter jo og ser på historikken og får det ikke til å gå opp. Fra ordrebekreftelsen står det at betalingsmetode er "kort på nett" og leveringsmetode er postpakke (hente på postkontor). Saldomessig så skal nok kontoen stemme, hvis de ikke har trukket. Er bare det at jeg ikke kan skjønne at jeg skal ha hatt så mye på kontoen i går. Virker nesten som at pengene først er trukket, og så på mystisk vis har kommet tilbake igjen, men ingenting som vises på historikken og det høres veldig tvilsomt ut. Edit: kom til å tenke på at jeg hadde under 100 kr på konto for et par dager siden, og så fikk jeg lønn på drøyt tre tusen i går. Ingenting annet inn på konto ifølge historikken, men likevel har jeg over 5000 kr på konto. Endret 26. mai 2010 av Lekr Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Det høres jo litt merkelig ut, men det er vel greit så lenge det er den veien det går - og ikke motsatt. Du kan jo se litt nøye på kontoutskriften for mai når den kommer, og se om du blir noe klokere. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Pengene har blitt trukket igjen, uten at jeg har hentet telefonen. Så jeg sendte en mail til banken og ba om en forklaring og de sa da: Visatransaksjoner kan ofte "komme og gå". Det vil si at i det du gjør handelen på nettet for eksempel, så blir beløpet reservert ut av kontoen din. Denne reservasjonen kan forsvinne, og gjerne være borte noen dager, før den blir trukket fra kontoen din, og endelig bokført. Dette er det dessverre ikke noe vi får gjort noe med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå