Synpanic Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Så det er rett å slett greit å gå for 1055T istedenfor 965? innen gaming brukes somoftest ikke alle kjernene -8spillene jeg spiller tror jeg det skjer) EDIT: Har lastet opp ny handleliste Endret 27. mai 2010 av Synpanic Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Nå ser det veldig bra ut, men du trenger ikke kjøpe crossfirebro, den følger med skjermkortet. Dessuten er broen i handlekurven din til eldgamle kort. Sist men ikke minst vil jeg på det sterkeste anbefale å kjøpe en skjerm med IPS-panel, bildekvaliteten er av en annen verden sammenlignet med TN-skjermer. Når du bruker 2600 kroner på skjermkort er det lite smart å spare penger på en billig skjerm slik at du ikke får glede av skjermkortene.Nec Multisync EA231WMI er en veldig god og relativt prisgunstig skjerm, mens Dell 2209WA er i nærheten av like bra og nesten kriminelt billig. Men som sagt, innmaten ser nesten perfekt ut nå. Lenke til kommentar
Synpanic Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Nå ser det veldig bra ut, men du trenger ikke kjøpe crossfirebro, den følger med skjermkortet. Dessuten er broen i handlekurven din til eldgamle kort. Sist men ikke minst vil jeg på det sterkeste anbefale å kjøpe en skjerm med IPS-panel, bildekvaliteten er av en annen verden sammenlignet med TN-skjermer. Når du bruker 2600 kroner på skjermkort er det lite smart å spare penger på en billig skjerm slik at du ikke får glede av skjermkortene.Nec Multisync EA231WMI er en veldig god og relativt prisgunstig skjerm, mens Dell 2209WA er i nærheten av like bra og nesten kriminelt billig. Men som sagt, innmaten ser nesten perfekt ut nå. Tror heller det går i 5870 ettersom det går mer i senere oppgraderinger også. SSD skal jeg vurdere om jeg kjøper nå - eller til vinteren hvor de "nye" ssdene kommer som skal være bedre og billigere. Får se om jeg finner noen andre skjermer med IPS panel. EDIT: Har hørt veldig mye om forsinkelser nå - virker som om IPS ikke helt er det noen med mitt formål burde gå for Endret 27. mai 2010 av Synpanic Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Du kan jo lese litt gjennom denne tråden, spesielt side to, der diskuteres skjermer en del. IPS-skjermer har dårligere responstid på papiret enn TN-skjermer, men i praksis er ikke forskjellen så stor, og med mindre du er veldig kresen på responstid bør en IPS-skjerm funke fint. Lenke til kommentar
Synpanic Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Noe jeg lurte på igjen her og nå var hvilket kabinett jeg burde gå for - ettersom jeg skifter skjermkort til 5870 som er et utrolig stort kort iforhold til 5770. IPS skjerm virket som det ikke passet til mitt bruk - dermed går jeg heller for en annen skjerm med lav responstid, høy res. til en lavere pris. EDIT: Har nå satt opp en handleliste fra pixmania med HAF 932, HD5870 og en SSD Endret 28. mai 2010 av Synpanic Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hadde tenkt meg om 2 ganger før jeg hadde bestilt fra Pixmania, greit de har lavere priser, men de operer fra et lager i Frankrike. Det er masse skrekkhistorier rundt dette, lang frakttid og folk så må ha betalt mva. av varene de får og lignede. Hva det nå angår kabinett så går det 5870 inn i de fleste moderne midi-kabinetter. Finn et du liker heller og så spør om det er noe og gå for. Kabinett er smakssak, og bør dømmes av den enkelte kjøper selv, ettersom det er syvende sist han som må leve med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå