Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ta eksamen på nytt ved senere tidspunkt (VGS)?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Heppsann,

var så uheldig å komme opp i R1-matte og jeg er omtrent 99% sikker på at karakteren jeg får på eksamen (og standpunkt) kommer til å være helt forferdelige. Orker ikke komme med noen lang unnskyldning, men jeg har vært altfor slapp og skolelei i år selv om jeg egentlig liker matte og nå får jeg ett smekk på pungen for det. Hehe, uansett. Jeg fikk anbefalt at læreren å ta R1 som privatist neste år, noe jeg tenker jeg gjør også.

Men, med eksamen. Jeg vet man kan ta den om igjen om man stryker, noe som nesten frister, men det hadde vært greit om jeg kunne gjort mitt beste og fortsatt tatt den igjen ved et senere tidspunkt (til høsten/vinteren). Har lest omkring og ser at det er mulig på universiteter, men har enda tilgode å finne noe om VGS. Så om noen av dere sitter på en gullgruve hadde vært snille og fortalt litt om det?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Jepp, er VG2. Hmm, lurer nesten på om jeg bare skal levere blankt i såfall og dermed gå for å ta det som privatist. Blæh, valgets kvaler.

Lenke til kommentar

Men, med eksamen. Jeg vet man kan ta den om igjen om man stryker, noe som nesten frister, men det hadde vært greit om jeg kunne gjort mitt beste og fortsatt tatt den igjen ved et senere tidspunkt (til høsten/vinteren). Har lest omkring og ser at det er mulig på universiteter, men har enda tilgode å finne noe om VGS. Så om noen av dere sitter på en gullgruve hadde vært snille og fortalt litt om det?

Du kan ta opp R1 både høst og vår i VG3. Jeg ville prøvd å gjøre det så bra som mulig på eksamen nå; hvem vet, kanskje gjør du det bra nok til at du ikke trenger å betale det det koster å ta opp igjen eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...