Gå til innhold

Ardi (2 år) Røyker 40 om dagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Forferdelige saker, dette her. Det som gjorde meg "pissed" var farens mening om saken:

- Han ser da frisk nok ut for meg. Jeg ser ikke problemet, sier han ifølge Daily Mail.

Lenke til kommentar

Synes det var en god kommentar under:

 

Opplysning og utdanning...

Det er nøkkelen til en bedre verden. Når du ikke ser problemet med at to-åringen din røyker 40 om dagen, da trenger du sårt informasjon....for å si det jævlig forsiktig....

 

Treffer spikeren på hodet. Man kan lære seg ut av dumhet!

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden har han klart å starte meg røyking etter bare 18 måneder? Tviler sterkt på at han har plukket opp en røyk og begynnt slik alene, så foreldrene har nok en finger med i spillet.

 

Jaja, de slipper hvertfall styret med smokk.

Endret av Zebraskin
Lenke til kommentar

"Helsa til Ardi er nå så dårlig at han har problemer med å bevege seg på egenhånd". Flotte saker! Gutten er to år gammel, det der er det foreldrene som har stelt i stand. De burde ikke hatt omsorg for ham i det hele tatt. At de ikke har kontroll over gutten er bare sprøyt. Hadde de ikke kontroll når han var 18 måneder heller, da? Dette er noe av det dummeste jeg har hørt, og de kan takke seg selv for å ha rotet det til for seg selv, og på å ødelegge både helse og livskvaliteten på sønnen sin.

 

"Han ser da frisk nok ut for meg. Jeg ser ikke problemet" - Også noe av det dummeste jeg har hørt. Gutten har raserianfall og dunker hodet i veggen til det er like før han svimer av. Da bør det ringe i en bjelle eller to. Når han sliter med å kunne bevege seg på egenhånd bør det vertfall gå opp for dem at dette her ikke er bra. Han så dessuten temmelig overvektig ut.

 

Slenger meg på opplysning og utdanning her, ja.

Endret av KittyCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Er dette et resultat av fattigdommen og mangel på skolengang i landet, eller er fattigdommen et resultat av dumhet på nivå med det foreldrene viser her?

Lenke til kommentar

Lurer på hva som er værst: Å få en unge til å slutte med smokk, eller få en unge til å slutte med sigaretter...

 

Men har forstått det slik at tobakk spiller en veldig stor rolle i samfunnet i Indonesia. Alle røyker, og gjør du ikke det, så er du ikke en del av resten. Men uansett hvor stor del tobakk er i et samfunn, så er det alt for tidlig å begynne når man er 2. En to åring har jo ikke kunnskap i det hele tatt om hvilke konsekvenser tobakksrøyking har (ikke at det virker som om noen andre har det heller). Foreldra MÅ jo ha stappa røyken inn i kjeften på han første gangen, var sikkert morsomt da, men kanskje ikke nå?

Lenke til kommentar

Triste saker, men jeg ville ikke lagt for stor skyld på foreldrene, de visste åpenbart ikke om farene ved røyking. Det er mangelen på skikkelig informasjon og tobakkindustriens sterke inflytelse som har skylda. Kan minne litt om Norge for mange år siden (type bestefargenerasjonens barndom) da det hendte at legene anbefalte tobakk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...