Gå til innhold

Apps fra pc til HTC

Anbefalte innlegg

Jeg har en HTC Desier og jeg prøver å overføre og installere noen apps fra PCen min til mobilen, men jeg får det ikke til.

Jeg har prøvd å overføre en app som heter SetCPU og jeg har lasten den ned fra denne siden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=505419 og den kom i en WinRar Zip file. Også prøvde jeg og bare dra filen fra PC'en direkte over til mobilen. Også først installerte jeg en sånn Apps Installer, men programmet finner ikke filen.

Kan noen hjelpe meg og fortelle meg hvordan man skal gjøre det, helst skritt for skritt.

Jeg er nesten retarded når det kommer til PC så forklar lett hvordan jeg skal gjøre det. :p

Blir veldig glad for alle innlegg som kommer inn, som kan hjelpe meg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

* Unzip fila. Inni burde du finne ei .apk fil. APK er programmer som kan installeres på Android.

* Koble telefonen til PCen med kabel, dra ned notifications-menyen øverst på skjermen og si ja til å "mounte" minnekortet til PCen, husker ikke ordrett hva som står siden jeg ikke har Desire selv.

* Minnekortet på telefonen får en egen stasjonsbokstav på PCen, åpne stasjonen

* Dra APK-fila til minnekortet

* Koble mobilen fra PCen

* På telefonen, installer en filbrowser fra Marked, f.eks "Astro".

* Åpne Astro, naviger deg til /sdcard/ folderen og trykk på apk-fila du lastet opp.

* Velg å åpne fila i "App Manager"

* Installer

* Dance.

• Liker 1
Lenke til kommentar

trenger root for å bruke setCPU

* Unzip fila. Inni burde du finne ei .apk fil. APK er programmer som kan installeres på Android.

* Koble telefonen til PCen med kabel, dra ned notifications-menyen øverst på skjermen og si ja til å "mounte" minnekortet til PCen, husker ikke ordrett hva som står siden jeg ikke har Desire selv.

* Minnekortet på telefonen får en egen stasjonsbokstav på PCen, åpne stasjonen

* Dra APK-fila til minnekortet

* Koble mobilen fra PCen

* På telefonen, installer en filbrowser fra Marked, f.eks "Astro".

* Åpne Astro, naviger deg til /sdcard/ folderen og trykk på apk-fila du lastet opp.

* Velg å åpne fila i "App Manager"

* Installer

* Dance.

Tusen takk, du var til STOR hjelp :D

Endret av OneDesier
Lenke til kommentar

Okei, hva er root og hvordan får jeg tak i det?

Takk for innleggene :D

Root på Android telefoner kan sammenlignes med Jailbreak på Iphone.

Dvs du kjører en "hack" på telefonen for å låse opp systemet..

Du kan lese mere om det i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1226167

Det er ikke helt uten risk å roote, så du bør lese litt om det før du eventuelt gjør det..

Når det gjelder setCPU, så mener jeg det ligger et "on demand" system i android som allerede kjører cpu klokka di opp og ned etter behov for å spare strøm. Tror ikke du vil merke noe forskjell på overklokking av den heller (bedre å vente på Froyo da ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...