Gå til innhold

Strøk på oppkjøring til bil - noen andre?


Anbefalte innlegg

Strøyk desverre på oppkjøringa i dag, selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor.

Fikk beskjed om at jeg kunne utnytta tidligere luker i et par rundkjøringer så jeg slapp å vente di ekstra sekundene. Noe som jeg ser på som en helt latterlig grunn til å stryke, men whatever.

 

Noen som også har fått stryk på oppkjøring, men føler seg urettferdig behandlet?

Eller som har noen tips til dette :) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble strøket fordi det var ett fullt stopp skilt ved et kryss, og dette skiltet stod inni noen busker og det var kul umulig å se det. Alle bilene foran meg kjørte som et vanlig kryss, da det ikke kom noen andre biler kjørte man bare. Når jeg skulle kjøre hogg sensor inn bremsen og skrek at "nå strøk du!".

Etter at jeg var ferdig med oppkjøringen kjørte vi jeg og kjøreskolelæreren pluss sjefen for kjøreskolen ned for å sjekke, ingen av oss kunne under noen omstendighet se stoppskiltet, selv om vi la godviljen til og vred oss i alle mulige posisjoner. Vi tok masse bilder av krysset og klagde, men fikk ikke medhold, da trafikkstasjonen mente vi burde visst at det var et fullt stopp skilt der. Først når vi grov oss inn i busk-kjerret fant vi skiltet godt gjemt.

Glemte å fortelle når jeg skrev innlegget; Problemet var også at de drev å la ny asfalt på stedet så alt av merking var borte.

Endret av FrilanserBob
Lenke til kommentar

Strøyk desverre på oppkjøringa i dag, selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor.

Fikk beskjed om at jeg kunne utnytta tidligere luker i et par rundkjøringer så jeg slapp å vente di ekstra sekundene. Noe som jeg ser på som en helt latterlig grunn til å stryke, men whatever.

 

Noen som også har fått stryk på oppkjøring, men føler seg urettferdig behandlet?

Eller som har noen tips til dette :) ?

C'mon! Det må ha vært andre grunner. Med mindre veldig mye har endret seg siden 2006 er det en spesifikk mengde 1'er, 2'er (og muligens 3'er)-feil man kan ha før man stryker. Å ikke utnytte en luke i en rundkjøring er i beste fall en 1'er-feil, om det i det hele tatt kan karakteriseres som en feil.

Lenke til kommentar

FrilanserBob: En annen måte å se om det er full stopp eller vanlig vikeplikt er å se på merkingen i veien. Vikeplikt er merket med hvite oppned-trekanter, mens full stopp er merket med en hvit stripe. Dette burde du egentlig sett, selv om jeg mener det ikke er grunn nok til å stryke.

Kjørelæreren min fortalte om en som hadde strøken fordi hun ikke brukte bakrutevindusviskeren når det regnet.

Lenke til kommentar

FrilanserBob: En annen måte å se om det er full stopp eller vanlig vikeplikt er å se på merkingen i veien. Vikeplikt er merket med hvite oppned-trekanter, mens full stopp er merket med en hvit stripe. Dette burde du egentlig sett, selv om jeg mener det ikke er grunn nok til å stryke.

Kjørelæreren min fortalte om en som hadde strøken fordi hun ikke brukte bakrutevindusviskeren når det regnet.

Problemet var at de drev å la ny asfalt, glemte å nevne det.

Lenke til kommentar

Kjørte i 70-75km/t i 80-sonen. Hun mente jeg var til hinder for annen trafikk. Hun ba meg om å kjøre dit stedsnavnet på skiltet pekte vei (til venstre), jeg kjørte inn på den første innkjøringen til venstre som da var en gangsti, men så akkurat skiltet og stoppet fremfor det, rygget tilbake og kjørte inn på riktig innkjøring. Det morsomme var at jeg gjorde det enda dårligere på oppkjøring nummer 2 og besto. Tror ikke hun hadde samvittighet til å stryke meg en gang til, med tanke på at det kostet meg 4000 kr for den andre oppkjøringa.. Heldigivs hadde jeg oppkjøring på sluttet av dagen, og hun var møkktrøtt så hun bare satt å duppa med øya. Eneste gangen hun åpna øya var for å be meg om å snu og kjøre tilbake til trafikkstasjonen. LoL.

Lenke til kommentar

FrilanserBob: En annen måte å se om det er full stopp eller vanlig vikeplikt er å se på merkingen i veien. Vikeplikt er merket med hvite oppned-trekanter, mens full stopp er merket med en hvit stripe. Dette burde du egentlig sett, selv om jeg mener det ikke er grunn nok til å stryke.

Kjørelæreren min fortalte om en som hadde strøken fordi hun ikke brukte bakrutevindusviskeren når det regnet.

Problemet var at de drev å la ny asfalt, glemte å nevne det.

Det var verre, ja. Men har hørt mange historier om folk som stryker pga de merkeligste ting. Jeg tror jeg hadde en snill sensor. Jeg viket feil for en buss, brukte for lang tid ut i et kryss, og var litt for usikker på en parkering. Jeg visste om alle feilene under oppkjøringen, så det kan hende at han derfor så igjennom fingrene.

Lenke til kommentar

Nå er vel reglene sånn at du ALDRI skal ha samme sensor 2 ganger. Jeg strøyk en gang i vinter for å bruke brekket i en sving, var på vei til å fly utafor veien så for å få kontroll igjen dro jeg i brekket og fikk kjørt videre, dette likte ikke sensor.... Skulle bare gassa på og drept sensor :p

Lenke til kommentar

Nå er vel reglene sånn at du ALDRI skal ha samme sensor 2 ganger. Jeg strøyk en gang i vinter for å bruke brekket i en sving, var på vei til å fly utafor veien så for å få kontroll igjen dro jeg i brekket og fikk kjørt videre, dette likte ikke sensor.... Skulle bare gassa på og drept sensor :p

 

Kan ikke ha noe med at du faktisk var på vei til å fly ut av veien? :p

Lenke til kommentar

Jeg har da aldri strøket på oppkjøring (mista lappen, og måtte ta den på ny), men begge gangene fikk jeg beskjed om å ikke være så "aggresiv" i trafikken.

Tok vel litt mer sjangser, og bremste (for) sent inn i sving/rundkjøring.

 

Per i dag, da jeg har hatt lappen sammenhengene i snart 3 år, bremser jeg ikke i svinger/rundkjøringer om jeg ikke MÅ. Om det er god sikt, ser jeg ikke vitsen. Poenget med trafikker er ikke bare sikkerheten, men også FLYT I TRAFIKKEN!

 

Å ikke ta større luker i rundkjøring er vel ikke grunn til å stryke, men HUSK å ikke bare tenk på bilene forran deg, du har biler bak deg også, som du kan skape kø for.

Om ikke bilen som du bremset for var i rundkjrøingen (var på vei inn), så bremser du i teorien for ingenting. :)

 

Lykke til neste gang da. husk, flyt i trafikken. Vertfall etter du har bestått. ;)

Endret av HK416
Lenke til kommentar

Viktige sjekk punkter for å bestå oppkjøriong mener jeg er:

Hold fartsgrensen, flyt i trafikken, riktig blikk-bruk, vær nøye med plassering og blinklys, kjør smidig og nøytralt men allikevel bestemt.

 

Klarer du dette er det ingen grunn til å stryke.

Tenk slik:synes du luka er knapp, vent på neste.

Og viktig, har du gjort noe som var feil eller dumt, vis at du vet at du gjorde feil. Ikke lat som ingenting.

 

Jeg stod selv på oppkjøring for et år siden selv om jeg hadde flere situasjoner som ikke var helt knirkefrie. Jeg fikk tilogmed pluss fra sensor fordi jeg påpekte og var klar over de feilene jeg gjorde.

Det er lov å være stressa og nærvøs på en slik da og da gjør man feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

C'mon! Det må ha vært andre grunner. Med mindre veldig mye har endret seg siden 2006 er det en spesifikk mengde 1'er, 2'er (og muligens 3'er)-feil man kan ha før man stryker. Å ikke utnytte en luke i en rundkjøring er i beste fall en 1'er-feil, om det i det hele tatt kan karakteriseres som en feil.

 

Var dette jeg fikk beskjed om, og det var det hun skrev opp etter oppkjøringa. Hun sa før vi skulle starte at hun hadde en dårlig dag, og var forkjølet. Men det skal da ikke ha noe med oppkjøringa å gjøre -.- da kunne hun holdt seg hjemme.

Endret av rooney1304
Lenke til kommentar

 

Var dette jeg fikk beskjed om, og det var det hun skrev opp etter oppkjøringa. Hun sa før vi skulle starte at hun hadde en dårlig dag, og var forkjølet. Men det skal da ikke ha noe med oppkjøringa å gjøre -.- da kunne hun holdt seg hjemme.

 

Patetiske dumme møkkakjerring. Helt enig med deg, hun kunne holdt seg hjemme. Jobben hennes er å bedømme om trafikk- og kjøreferdighetene til folk er bra nok, og det er da virkelig ikke holdbart at man skal stryke folk fordi man har hatt en "dårlig dag" eller er forkjøla.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Dere må da skjønne at hvis dere stryker er det en grunn for det. Kansje dere bare ikke ser den selv. ;) En sensor har regler som må følges, og kan ikke godkjenne oppkjøringen hvis man ikke behersker kjøretøyet eller situasjoner i trafikken bra.

Og det blir for dumt og skylde på at sensor gjør det for og være ekkel. Blir det kjent at sensor stryker for skøys skyld, står han/hun i sterk fare for å miste jobben.

Ikke ta det personlig ved stryk, om du ikke har nok erfaring enda, så har du ingenting og gjøre i trafikken.

 

Forøvrig gikk min oppkjøring strålende, tilbakemeldingen jeg fikk var "trygg og sikker kjøremåte" :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Dere må da skjønne at hvis dere stryker er det en grunn for det. Kansje dere bare ikke ser den selv. ;) En sensor har regler som må følges, og kan ikke godkjenne oppkjøringen hvis man ikke behersker kjøretøyet eller situasjoner i trafikken bra.

Og det blir for dumt og skylde på at sensor gjør det for og være ekkel. Blir det kjent at sensor stryker for skøys skyld, står han/hun i sterk fare for å miste jobben.

Ikke ta det personlig ved stryk, om du ikke har nok erfaring enda, så har du ingenting og gjøre i trafikken.

 

Forøvrig gikk min oppkjøring strålende, tilbakemeldingen jeg fikk var "trygg og sikker kjøremåte" :)

du må forstå at alle sensorer ikke er like. kjørelæreren min hadde hatt en elev som hadde klart seg storartet på oppkjøringen helt til det begynte å regne. da glemte hun å sette på BAKRUTEVISKEREN, og det var nok til å stryke. Kjørelæreren holdt på å klikke fullstendig, de klagde også, men det hjalp ikke. enkelte sensorer har en vanvittig høy strykprosent, og det sier egentlig mye om sensoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...