Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kose-ord i meldinger..


Gjest david

Anbefalte innlegg

Gjest david

Hvor vanlig er det blant dere jenter å bruke ordet "klem", "kos" eller lignende på slutten av meldinger? Hver melding...

 

Sender dere slikt til alle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Mine erfaringer tilsier at dette er ord som har mistet sin betydning etter årelang, overdosert bruk.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest david

jeg, som jente bruker ikke slike ord, om det ikke er med en viss ironisk distanse, og blir litt satt ut av venninner som gjør det... Men om du liker jenta, ignorer meldeteknikken...

 

Det er litt det jeg lurer på.

 

Som gutt og mottaker av "klem" meldinger fra en jente jeg liker, så tolker jeg jo dette som at hun er interessert tilbake!

 

Men jeg er usikker. Kanskje hun sender "klem" til alle gutter, kanskje også til alle venninnene?

Tviler vel sterkt på at hun sender "klem" til onkelen sin osv hehehe, men ..

 

hva tror dere?

Lenke til kommentar

Jeg har venninner som sender "* klem" til meg, selv om de har kjæreste. Klem trenger ikke å bety noe mer enn at hun ikke misliker deg. Eller det kan bety at hun liker deg. Som gutt har man ikke evne til å forstå slikt. Gå ut ifra at hun er interessert, så går du ikke glipp av noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg ender ALDRI en melding med "klem" hvis ikke det er den siste meldingen av en samtale (og personen i andre enden "fortjener" den). Eller om det f.eks er en bursdagshilsen.

 

det skjer oftest om jeg er sammen eller hold på med en, men da går det ofte i "suss" eller "glad i deg" eller noe.

 

Så det varierer veldig. jeg syns det blir for overbrukt av alle egentlig

Lenke til kommentar
Gjest david

Okei, så det eneste jeg kan tolke ut av å motta "klem" meldinger, er at hun ikke hater meg?

 

Men jeg kan ikke tolke det dithen at hun faktisk er interessert? Siden det er såpass vanlig å sende "klem" i meldinger tydeligvis.

Lenke til kommentar

Tror hun ikke akkurat hater deg ved at hun skriver "klem" på slutten av meldingene..

Det hadde jeg gjort.

 

Jeg hater "klem", "kos", og lignende begreper på slutten av en melding. Da er det heller mye bedre å skrive det i en sammenhengende setning, der du gir utrykk for at du faktisk kunne tenkt deg en klem, en kos, et kyss eller hva enn du nå velger å dytte inn i meldingen.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Tror hun ikke akkurat hater deg ved at hun skriver "klem" på slutten av meldingene..

Det hadde jeg gjort.

 

Jeg hater "klem", "kos", og lignende begreper på slutten av en melding. Da er det heller mye bedre å skrive det i en sammenhengende setning, der du gir utrykk for at du faktisk kunne tenkt deg en klem, en kos, et kyss eller hva enn du nå velger å dytte inn i meldingen.

 

Så du hater noen når du skriver "klem" eller lignende på slutten av en melding?

Lenke til kommentar

Fikk koz på slutten av meldingene lenge av en jeg ikke kjente så godt. Da tok jeg det opp med personen. Jeg setter ikke pris på koz, mulig jeg setter mindre pris på koz enn klemz. Han tok det hardt, men han sa også at han forstod. Har aldri fått koz fra den kanten siden.

 

Kanskje du skal ta det opp med henne at du settes litt ut av "klem". Du vil normalt tolke det som et hyggelig gest, men du er usikker på hennes baktanker med dette ordet. Om hun ikke legger noe i ordet, setter du stor pris på at hun rett og slett gir faen i å skrive ordet.

Lenke til kommentar
Gjest david

Jeg håper jo for all del at det betyr noe! Og at hun sender slikt til meg fordi hun er interessert!

 

Uansett så har jeg ikke noe imot at hun sender det, selv om hun ikke er interessert. Men det blir litt forvirrende siden jeg ikke kjenner henne.

 

Har bare såvidt pratet med henne, og vekslet nummer. Derfor tolker jeg det som at hun er interessert, siden hun sender "klem" osv..

På en annen side er det alltid jeg som tar initiativet til sms-ing, og hun svarer ikke akkurat lynkjapt.. men avslutter med "klem".

Lenke til kommentar

Tror hun ikke akkurat hater deg ved at hun skriver "klem" på slutten av meldingene..

Det hadde jeg gjort.

 

Jeg hater "klem", "kos", og lignende begreper på slutten av en melding. Da er det heller mye bedre å skrive det i en sammenhengende setning, der du gir utrykk for at du faktisk kunne tenkt deg en klem, en kos, et kyss eller hva enn du nå velger å dytte inn i meldingen.

 

Så du hater noen når du skriver "klem" eller lignende på slutten av en melding?

 

Det gir et negativt intrykk. Så om jeg ikke allerede har et veldig positivt intrykk, eller forhold til personen, så er det ikke way to go med meg iallefall.

 

Jeg er gutt.

Lenke til kommentar

Fikk koz på slutten av meldingene lenge av en jeg ikke kjente så godt. Da tok jeg det opp med personen. Jeg setter ikke pris på koz, mulig jeg setter mindre pris på koz enn klemz. Han tok det hardt, men han sa også at han forstod. Har aldri fått koz fra den kanten siden.

 

Kanskje du skal ta det opp med henne at du settes litt ut av "klem". Du vil normalt tolke det som et hyggelig gest, men du er usikker på hennes baktanker med dette ordet. Om hun ikke legger noe i ordet, setter du stor pris på at hun rett og slett gir faen i å skrive ordet.

 

Å herre. Ta deg en bolle (rent billedlig talt, naturligvis)!

 

Det finnes mange forskjellige måter å bruke ord på. Jeg slenger komplimenter alle veier, og de mister derved noe av kraften, - fra min side. Ettersom det fra andre siden kan tolkes på andre måter, må du gå ut i fra at det ikke finnes noen rent logisk fasit på det du spør om. Beste tipset du kan få, er å spørre henne nøyaktig hva hennes tanker bak ordbruken er. Evt så kan du høre med venner av henne, eller en venninne av henne du stoler på om hun er slik med flere, evt nevne at du er interessert. Er du virkelig interessert gir du vel en solid faen i hva andre mener uansett? - vi er alle forskjellige. Finn din måte å håndtere det på, ikke kopier andres!

 

-Kognitiv

Lenke til kommentar

 

Fikk koz på slutten av meldingene lenge av en jeg ikke kjente så godt. Da tok jeg det opp med personen. Jeg setter ikke pris på koz, mulig jeg setter mindre pris på koz enn klemz. Han tok det hardt, men han sa også at han forstod. Har aldri fått koz fra den kanten siden.

 

Kanskje du skal ta det opp med henne at du settes litt ut av "klem". Du vil normalt tolke det som et hyggelig gest, men du er usikker på hennes baktanker med dette ordet. Om hun ikke legger noe i ordet, setter du stor pris på at hun rett og slett gir faen i å skrive ordet.

 

 

Å herre. Ta deg en bolle (rent billedlig talt, naturligvis)!

Om du leser avsnittet en gang til, ser du kanskje sarkasmen i det hele.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...