Boralis Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Til action-bilder og autofokus skal du på Canon minst opp på 7D for å komme opp på nivået til D300. Jasså,det har du testet eller ???? Har sagt det før men kan godt gjenta, vi testet D300 og 50D opp mot hverandre og selv proffe innbitte Nikonmenn klarte ikke skille dem . Men men , det betyr vel lite mot hva som hevdes på akam Visste du ikke at autofokus måles i antall punkter? Akkurat som gigahertz på en prosessor. Canon har med andre ord ingenting som er så fantastisk som D300. Eller vent, man må kanskje gi to poeng for et krysspunkt og ett poeng for et éndimensjonalt punkt. Vi kan kalle det forumskalaen. De som sitter på presis informasjon kan kanskje regne ut. Joda jeg visste det,men jeg snakker om reell test der en bruker begge kamera samtidig under nøyaktig samme forhold, når da selv proffe yrkesfotografer som bruker Nikon ikke klarer skille disse så sier det vel mere enn antall fokuspunkter som er puttet i et kamera. Ser også at noen sier dette er komisk og at det sier mere om brukeren osv osv, joda jeg vet jo at folket på akamforumet har en tendens til å heve seg over selv testere og proffe fyrkesfotografer ( en av dem bruker D3x- D3 og D700) , så jeg ble ikke overrasket Jeg har aldrig hevdet at Nikon har dårlige fotoapparat, så det er ikke nødvendig å trekke ned skylappene og gå i skyttergraven hver gang noen hevder at andre merker er like bra Endret 30. mai 2010 av Snekker`n Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Ser også at noen sier dette er komisk og at det sier mere om brukeren osv osv, joda jeg vet jo at folket på akamforumet har en tendens til å heve seg over selv testere og proffe fyrkesfotografer ( en av dem bruker D3x- D3 og D700) , så jeg ble ikke overrasket Snekkern, har du sett litt nøye på ferdighetsforskjeller hos yrkesfotografer? Nei, jeg kunne tenke meg det. Det jeg synes er komisk med resonnementet ditt, er ikke at du påpeker at to systemer i praksis - det vil si i endel aktuelle praktiske situasjoner - er like bra, for det er utvilsomt riktig, og jeg skreiv en hel del om det også. Der er vi helt enige. Men at du derfra slutter at det ikke er noen vesentlige forskjeller, og at du presterer sånt som "heve seg over selv testere.." Det er nettopp det jeg IKKE gjør, og det er ti- og hundretalls vitnesbyrd som sier det stikk motsatte av det du påstår så bastant. Det er du som hever deg over det veldig mange som lever av akkurat disse egenskapene sier, og baserer deg på et mildt sagt tynt datagrunnlag, og lar det være "bevis". Og legg merke til at jeg _ikke_ påstår at det ene systemet i ett og alt er bedre, med to litt komplekse systemer kan vi tvert imot forvente at de vil vinne på hver sine områder, slik jeg påpekte. Men hva resten av verden måtte si, betyr kanskje ikke så mye for deg, så lenge du har et par proffer som ikke fant noen forskjell, så du har fått et resultat du liker. Og hvilke salgsargumenter har ikke Canon gått glipp av ved denne sløvheten overfor dine funn: "50D ... like godt AF-system som D3s, sier alle proffene" Endret 31. mai 2010 av SNratio 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå