Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

er lykkepiller verdt en test?

mantex

Anbefalte innlegg

hallo. Gidder ikke kjede folk med en lang story av hvordan jeg har det. så jeg tar det fort og galt: Null selvtillit, null motivasjon til noe som helst i livet, utenom musikk, konsentrasjonsproblemer som F. (greier ikke følge med på tavleundervisning/noe som helst.)

er lykkepiller verdt å prøve? har lest både positive og negative ting om de, men jeg har ennå ikke funnet en "ordentlig link" på google som forklarer rett ut hva, hvorfor, hvor ofte og hvorfor ikke.

Det eneste jeg har kommet over er svar fra personer som er imot piller av alle slag, som ser på medisiner som negativt uansett, uten at de har prøvd selv.

hvorfor vil jeg ta lykkepiller? jo, fordi: alt er på bånn, av motivasjon, konsentrasjon, og selvtillit.

Jeg har på følelsen (av det jeg har fått med meg fra nettet) at den kan hjelpe meg å komme meg oppover igjen, og ikke bare sitte her i min egen verden og synes synd på meg selv.

hjelper lykkepiller?

hvis svaret ditt er nei, vil jeg gjerne at du utdyper det. Ikke bare at "piller er negativt uansett."

takker på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Spørsmålet ditt er litt for generelt. Antidepressiva hjelper ganske mange, ca 60-70% av pasienter med depresjon har nytte av medisinene.

Antidepressiva og psykoterapi er anbefalt av helsemyndighetene ved moderate til alvorlige depresjoner. Hvis det er snakk om milde depresjoner så er anbefalingen psykoterapi alene.

Det er store individuelle forskjeller, og mange må prøve litt ulike typer eller kombinere flere merker før de får hjelp. Den viktigste grunnen til at folk kutter ut antidepressiva er bivirkningene.

Mvh

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...