Gå til innhold

BK: Operaen i blåtimen

mge

Anbefalte innlegg

Et forsøk på å fange operaen i blåtimen. Ønsket å få frem kontrasten mellom den kjølig blå skumringen, og det varme innelyset. Har brukt 0.6 gradert ND filter for himmelen. Har selvfølgelig også gjort en del justeringer i lightroom, men har sett meg blind på bildet nå og er redd jeg har dradd litt hardt i spakene?

post-117901-1274896836,9493_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et forsøk på å fange operaen i blåtimen. Ønsket å få frem kontrasten mellom den kjølig blå skumringen, og det varme innelyset. Har brukt 0.6 gradert ND filter for himmelen. Har selvfølgelig også gjort en del justeringer i lightroom, men har sett meg blind på bildet nå og er redd jeg har dradd litt hardt i spakene?

Syns dette var overveiende bra. Litt overeksponert/blåste lyse partier - og litt støy. Men fin fargebalanse og metning av himmelen.

Jeg hadde kanskje vurdert perspektiv korrigering - men da mister du litt av den fine himmelen.

Lenke til kommentar
Syns dette var overveiende bra. Litt overeksponert/blåste lyse partier - og litt støy. Men fin fargebalanse og metning av himmelen.

Jeg hadde kanskje vurdert perspektiv korrigering - men da mister du litt av den fine himmelen.

Hei og takk for konstruktiv tilbakemelding.

De utbrente partiene er det vanskelig å gjøre noe med. Her er det spotter som lyser direkte på hvite flater, så da er det så utbrent at det ikke ligger noe informasjon å hente der. Håper det ikke er så mye at det er altfor ødeleggende for resten av bildet? Har videre prøvd å redusere støyen, og har samtidig tatt en perspektiv korrigering. Dette var ikke noe problem da jeg i utgangspunktet hadde cropet bildet noe.

post-117901-1275071358,5094_thumb.jpg

Endret av mge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...