mge Skrevet 26. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2010 Et forsøk på å fange operaen i blåtimen. Ønsket å få frem kontrasten mellom den kjølig blå skumringen, og det varme innelyset. Har brukt 0.6 gradert ND filter for himmelen. Har selvfølgelig også gjort en del justeringer i lightroom, men har sett meg blind på bildet nå og er redd jeg har dradd litt hardt i spakene? Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Et forsøk på å fange operaen i blåtimen. Ønsket å få frem kontrasten mellom den kjølig blå skumringen, og det varme innelyset. Har brukt 0.6 gradert ND filter for himmelen. Har selvfølgelig også gjort en del justeringer i lightroom, men har sett meg blind på bildet nå og er redd jeg har dradd litt hardt i spakene? Syns dette var overveiende bra. Litt overeksponert/blåste lyse partier - og litt støy. Men fin fargebalanse og metning av himmelen. Jeg hadde kanskje vurdert perspektiv korrigering - men da mister du litt av den fine himmelen. Lenke til kommentar
mge Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Syns dette var overveiende bra. Litt overeksponert/blåste lyse partier - og litt støy. Men fin fargebalanse og metning av himmelen. Jeg hadde kanskje vurdert perspektiv korrigering - men da mister du litt av den fine himmelen. Hei og takk for konstruktiv tilbakemelding. De utbrente partiene er det vanskelig å gjøre noe med. Her er det spotter som lyser direkte på hvite flater, så da er det så utbrent at det ikke ligger noe informasjon å hente der. Håper det ikke er så mye at det er altfor ødeleggende for resten av bildet? Har videre prøvd å redusere støyen, og har samtidig tatt en perspektiv korrigering. Dette var ikke noe problem da jeg i utgangspunktet hadde cropet bildet noe. Endret 28. mai 2010 av mge Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Det ble bedre - og jeg ser at de høylysene kan være problematiske å gjøre noe med. Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 31. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2010 Pent bilde. Et utsnitt av operaen jeg ikke har helt sett før. Bra forhåndsjobbing med å finne ut når den blå timen er. Hadde det vært noe å pirka på så ville jeg kanskje fått litt mer dramatisk tegning i skyene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå