XgF`MentaL Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hallo jeg har : Asus Deluxe A7N8X Deluxe Sapphire Radeon 9700 PC3700 512 DDR-TwinMOS Western Digital 120GB 8mb cache AMD Athlon XP2700+ men når jeg starter pc'en min så kommer maskinen på men ikke skjermen , skjermen funker den for det har jeg prøvd på 3 andre maskiner og der funker den helt fint.. og den har funket før på denne men IKKE no lengre .. det kommer " No Signal " så står den bare der .. det er skjermkortet som mongoserer seg ? vennligst hjelp ... jeg MÅ få den til og funke i dag.. ALLE ledninger står i og vi har tatt det ut og inn igjen og funker ikke da heller ... takk. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Nett bygget?? Prøv å reset CMOS (BIOS). En liten jumper i nærheten av bateriet på hovedkortet. Finner info i instruksjonsboka om hvor den sitter. Det pleier desverre å ofte være sånn på ASUS kort. Jeg har opplevd dette på 3 av 4 kort. -Chief- Lenke til kommentar
XgF`MentaL Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 ok. skal eg bare ta den ut og inn gjenn? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 denne blir garantert setngt Lenke til kommentar
XgF`MentaL Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 kor faen er de battarie da? eg finner ingenting i boken om ett battari. :/ Lenke til kommentar
KAS Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 denne blir garantert stengt Ikke hvis XgF`MentaL er kjapp med å endre emnefeltet til noe som høres fornuftig ut. :) Lenke til kommentar
XgF`MentaL Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 eg skal bytte emne viss noen kan si meg kor er **** batarie er Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 For det første så er det vel knapt nok noen som vet hva et batari er, for det andre synes jeg ikke du fortjener hjelp hvis du ikke endrer emnefeltet ditt, for det tredje, RTFM! Lenke til kommentar
XgF`MentaL Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 sorry det var en som har maskina sin her oppe som tok over... men vet noen hvor bateriene er ? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 sorry det var en som har maskina sin her oppe som tok over...men vet noen hvor bateriene er ? Batteriet er ved siden av CMOS jumperen, rett over S-ATA jumperen og til høyre for pci-slotene. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Okai: fremgangsmåte: 1. Finn fram i manualen hvor cmos-reset-jumperen skal være, eller leit på hovedkortet til du finner en jumper merket cmos, gjerne i nærheten av et lite, rundt, blankt 3v-batteri 2. Flytt jumperen sånn som manualen til hovedkortet sier du skal gjøre for å resette cmos, evt sånn som det står printa på hovedkortet at du skal gjøre. 3. Start maskina og følg instruksjoner på skjerm 4. skru av maskina og sett jumperen tilbake slik den stod Voila! (Jeg brukte 7.2 sekunder på å finne manualen på asus sine sider..) EDIT: Er ikke så greit med phpBB-kodene Lenke til kommentar
Chief Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Okai: fremgangsmåte: 1. Finn fram i manualen hvor cmos-reset-jumperen skal være, eller leit på hovedkortet til du finner en jumper merket cmos, gjerne i nærheten av et lite, rundt, blankt 3v-batteri 2. Flytt jumperen sånn som manualen til hovedkortet sier du skal gjøre for å resette cmos, evt sånn som det står printa på hovedkortet at du skal gjøre. 3. Start maskina og følg instruksjoner på skjerm 4. skru av maskina og sett jumperen tilbake slik den stod Voila! (Jeg brukte 7.2 sekunder på å finne manualen på asus sine sider..) EDIT: Er ikke så greit med phpBB-kodene Trenger ikke å starte maskinen mellom jumperflytt! Flytt jumper et hakk, og tilbake, den kutter strømmen til CMOS, og CMOS er ikke flash/nv-ram, og kan ikke oppretholde data uten kontinuerlig tilførsel av strøm. -Chief- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå