Gå til innhold

Feil med skjerm ...

Anbefalte innlegg

Hallo jeg har :

Asus Deluxe A7N8X Deluxe

Sapphire Radeon 9700

PC3700 512 DDR-TwinMOS

Western Digital 120GB 8mb cache

AMD Athlon XP2700+

men når jeg starter pc'en min så kommer maskinen på men ikke skjermen , skjermen funker den for det har jeg prøvd på 3 andre maskiner og der funker den helt fint.. og den har funket før på denne

men IKKE no lengre .. :cry: det kommer " No Signal " så står den bare der .. det er skjermkortet som mongoserer seg ?

vennligst hjelp ... jeg MÅ få den til og funke i dag.. ALLE ledninger står i og vi har tatt det ut og inn igjen og funker ikke da heller ...

takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nett bygget??

Prøv å reset CMOS (BIOS). En liten jumper i nærheten av bateriet på hovedkortet. Finner info i instruksjonsboka om hvor den sitter.

Det pleier desverre å ofte være sånn på ASUS kort. Jeg har opplevd dette på 3 av 4 kort.

-Chief- silly.gif

Lenke til kommentar

Okai: fremgangsmåte:

1. Finn fram i manualen hvor cmos-reset-jumperen skal være, eller leit på hovedkortet til du finner en jumper merket cmos, gjerne i nærheten av et lite, rundt, blankt 3v-batteri

2. Flytt jumperen sånn som manualen til hovedkortet sier du skal gjøre for å resette cmos, evt sånn som det står printa på hovedkortet at du skal gjøre.

3. Start maskina og følg instruksjoner på skjerm

4. skru av maskina og sett jumperen tilbake slik den stod

Voila!

(Jeg brukte 7.2 sekunder på å finne manualen på asus sine sider..)

EDIT: Er ikke så greit med phpBB-kodene :p

Lenke til kommentar
Okai: fremgangsmåte:

1. Finn fram i manualen hvor cmos-reset-jumperen skal være, eller leit på hovedkortet til du finner en jumper merket cmos, gjerne i nærheten av et lite, rundt, blankt 3v-batteri

2. Flytt jumperen sånn som manualen til hovedkortet sier du skal gjøre for å resette cmos, evt sånn som det står printa på hovedkortet at du skal gjøre.

3. Start maskina og følg instruksjoner på skjerm

4. skru av maskina og sett jumperen tilbake slik den stod

Voila!

(Jeg brukte 7.2 sekunder på å finne manualen på asus sine sider..)

EDIT: Er ikke så greit med phpBB-kodene :p

Trenger ikke å starte maskinen mellom jumperflytt!

Flytt jumper et hakk, og tilbake, den kutter strømmen til CMOS, og CMOS er ikke flash/nv-ram, og kan ikke oppretholde data uten kontinuerlig tilførsel av strøm.

-Chief- blink.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...