¤vekst¤ Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Jeg har hatt pc'en siden seint 2007, og fjernet støv nå. Jeg koplet ut noen vifter, men satt de tilbake igjen da jeg var ferdig. Når jeg skrur den på, varierer det litt når den skrus seg av, men det går ikke mange sekunder før dette skjer. Hva kan dette skyldes? Endret 26. mai 2010 av ¤vekst¤ Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Løsnet du kjøleribber også? Og vhis du gjorde det - hva med ny kjølepasta? Er vifter koblet til riktig punkt (særlig CPU-vifte). Lenke til kommentar
Alexhoop Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Løsnet du kjøleribber også? Og vhis du gjorde det - hva med ny kjølepasta? Er vifter koblet til riktig punkt (særlig CPU-vifte). Brukte du støvsuger? Må spørre om det samme, spesielt det med støvsugeren grunnen til det er at den kan gi statisk elektrisitet (dette er noe jeg har lest og hørt noen ganger) Og byttet du kjølepasta? sjekk om begge strøm ledningene står godt i, strømmen til hovedkortet. Kan du huske om du var uheldig og dunket borti noe komponenter? Lenke til kommentar
¤vekst¤ Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Beklager sent svar. Jeg vet ikke hva kjølepasta er for noe, men jeg fjernet kjøleribben til prossesoren. Jeg brukte ikke støvsuger. Jeg blåste bort all støv med en peisblåser. Mulig jeg var nær noen komponenter, det vet jeg ikke. Jeg tror viftene er koplet riktig... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg vet ikke hva kjølepasta er for noe, men jeg fjernet kjøleribben til prossesoren. Der ligger antagelig problemet. Når man tar av kjøleribben så er det ikke bare å sette den på plass igjen. Det blir dårlig termisk kontakt hvis du ikke gjør helt rent og legger på ny kjølepasta. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Japp, anbefaler deg å kjøpe ny CPU vifte hvis du har den som fulgte med prosessoren, da denne kjøler veldig dårlig. Også må du kjøpe deg en tube med kjølepasta. Her er en brukbar kjølepasta. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg er enig i den forstand at du bør remontere viften med ny pasta osv. Om du bare lot pastaen som var der være der videre så må du den være full av støv før du satt ribben på plass igjen. Men... selv om du har veldig dårlig kontakt så høres det for raskt ut at du får shutdown etter bare noen sekunder. så fort skal det knappt nok gå om du kjører uten kjøleribbe i det hele tatt, så ved mindre du har feilet totalt med ribbemonteringen igjen så er det ikke sikkert det er varmerelatert, men du kan like godt rette dette nå. -Stigma Lenke til kommentar
¤vekst¤ Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Aha, takk for alle svar. Sånn kan det gå når man begir seg ut på ting man ikke har nok peiling på. Noen retningslinjer for hvordan man tar på pastaen, mengder osv? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Vask godt av kjølepastarester. Gjerne med sprit eller noe rent. Så lager du enten en liten prikk, stripe, eller kryss på CPU'en, så setter du på kjøleren. Edit. Husk at på den videoen så viser han bare hvordan kjølepastaen sprer seg når man setter på en kjøler. Glassplaten representere kontaktflaten til en eventuell kjøler. Endret 14. juni 2010 av SaitekQ Lenke til kommentar
¤vekst¤ Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Vask godt av kjølepastarester. Gjerne med sprit eller noe rent. Så lager du enten en liten prikk, stripe, eller kryss på CPU'en, så setter du på kjøleren. Edit. Husk at på den videoen så viser han bare hvordan kjølepastaen sprer seg når man setter på en kjøler. Glassplaten representere kontaktflaten til en eventuell kjøler. Takk, skjønner :)Noen som vet hvordan Arctic Silver Alumina Kjølepasta sprer seg? Nødvendig med mer enn en liten prikk? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Jeg ville satset på et lite kryss. Artoc Silver er en god kjølepasta, så burde ikke være noe problem uansett. Det vanskeligste er å velge riktig mengde. Blir det for mye blir det IKKE bra, men heller ikke for lite. Kjølepastaen sitt formål er å gjøre kontakten mellom CPU og kjøler så tight som mulig, altså fjerne ujevnheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå