mack_ Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg skal kjøpe meg ny mobil, men er litt usikker på hvilken jeg skal velge. Samsungen er 700kr dyrere enn Ericssonen på Klart svar, så jeg tror det blir sistnevnte hvis ikke noen sier noe som går den modellen hardt imot. Dessuten har t610 bluetooth, noe v200 ikke har. Kom gjerne med andre modeller som kan være aktuelle også, men gi gode grunner for dem. Lenke til kommentar
cnil Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg ville valgt Sony Ericsson T610, uansett om den var dyrere eller billigere enn Samsung V200. Det kommer selvsagt litt ann på hva du mener du trenger i en mobil, f.eks. kamera som er mye bedre på V200 (zoom og gode muligheter til å stille lysstyrke). Skjerm og lyd er også ett lite hakk foran på Samsungen, men T610 er absolutt ikke dårlige på de to punktene. Når det gjelder bruken av skjermen og grensesnitt er T610 desidert best etter min mening, mens Samsung vinner på design (smaksak). Samsung har noen merkelig ting på V200, som f.eks. at man ikke kan ha både vibrasjon og lyd på på en gang når telefonen ringer ( :o ) På funksjoner er også T610 klart best, og jeg hadde ikke hvert i tvil om hvilken mobil jeg skulle kjøpt. Dette - i tillegg til prisen - gjør at det egentlig ikke skulle være noe problem og velge. Uansett, lykke til, begge telefonene er gode mobiler. Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Tusen takk for svaret. Men vil det du sier om at v200's kamera er mye bedre enn t610's si at det på sistnevnte bare er tull, og ikke kan brukes til å ta noenlunde skarpe bilder? Det vipper nok mot t610 ja.. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Såklart velger du Sony ericsson T610! Den har Bluetooth, bedre kamera, den har alt! Skjermen på den sony ericsson t610 skal vist være veldig bra og! Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Såklart velger du Sony ericsson T610! Den har Bluetooth, bedre kamera, den har alt! Skjermen på den sony ericsson t610 skal vist være veldig bra og! Dette blir feil, Bjaa. Den har BT, men kameraene er like gode. Har hørt at V200 har bedre kamera på lysforhold innenedørs. Skjermen på T610 har rykter på seg for å være god innendørs, men jeg skal love deg, utendørs kan du knapt se i den. Det er pga at T610's skjerm er en STN-skjerm, mens V200's skjerm er en TFT-skjerm, og får dermed klarere farger og bedre kontrast. Men enig med deg på et punkt, velg T610! Tross "svak" skjerm og bare middels god skjerm, har den flere funksjoner enn V200, og den er pakket inn i et stilig, retro lekkert aluminumsdesign. Blir nesten kåt på den mobilen! Det var ikke bokstavelig ment... Lenke til kommentar
cnil Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Skjermen på T610 har rykter på seg for å være god innendørs, men jeg skal love deg, utendørs kan du knapt se i den. Det er pga at T610's skjerm er en STN-skjerm, mens V200's skjerm er en TFT-skjerm, og får dermed klarere farger og bedre kontrast. ...Tross "svak" skjerm og bare middels god skjerm... Dette med skjermen er helt korrekt, men en ting som er grei å nevne når man snakker om forskjell på STN og TFT skjermer er at sistnevnte trekker utrolig mye strøm. Spør du meg vil jeg heller ha en mobil som har standbytid på ca. 2 uker en en som må lades annenhver natt (slik som V200). Det siste du skrev forstod jeg ikke helt, men en ting forstår jeg - du skriver at T610 har en middels god skjerm... MIDDELS? Det blir feil. Det blir det samme som å skrive at 3650 har en dårlig skjerm, og det har den ikke. ...Den har Bluetooth, bedre kamera, den har alt!... Det er en god telefon, men man kan ikke si at den har bedre kamera. Vi kan kanskje skryte på den "nesten like godt kamera som V200", men å likestille dem blir litt for mye. Har prøvd begge, riktig nok ikke sett resultatet på PC, men på skjermen var Samsungs mye bedre. Det at det går an å stille lysstyrke og zoome før man tar bilde er også bra. Nå skal det sies at ingen av disse to telefonene har serlig godt kamera. Du spurte om kameraet til T610 var så dårlig at man ikke kan ta skarpe og klare bilder i det hele tatt. Vel - må kanskje si nei, men holder du det helt stille så er det mulig å få grei kvalitet på dem. Jeg har for det meste prøvd T610's kamera innendørs, så dette jeg har som grunnlag for å skrive dette. Tok ett bilde ute en gang, og bildene ble betraktelig mye bedre da. Jeg skal ha T610, det er jeg helt sikker på. 2mb minne er det eneste som trekker ned. Edit: Glemte det der med at jeg hadde tatt ett bilde ute en gang Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Tross "svak" skjerm og bare middels god skjerm. Synes det er hårreisende å kalle en av de aller beste skjermenen på markedet nå som "svak". V200 har 3 poeng: bra skjerm, bra kamera og bra utseende. Hvor mange bra poeng har T610... 10? 20? Lenke til kommentar
levlex Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Nåja, t610 har ikke verdens beste skjerm..... Det er å gå litt langt. Men SE prioriterer batteri fremfor skjerm. Motsatt av samsung. Helt greit for meg. Kan si at t610 er en mer gjennomført telefon, men å gi dem poeng? Å gå litt langt? Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 t610 har ikke verdens beste skjerm. Sa ikke det. Sa at T610 har en av de aller beste skjermenen på markedet nå. Stemmer ikke det da? Synes det. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Forsåvidt så har han jo rett i at den er svak i forhold til samsungen med tanke på utendørsforhold. Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Ja, det er klart. Men det er ingen svak skjerm. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Nei, han kunne sagt litt mer grundig hva han la i "svak". Lenke til kommentar
The1 Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Kan V200 motta og spille av video-opptak fra Nokia 3650? Lenke til kommentar
levlex Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Jeg vet ærlig talt ikke, men det ville jo vært mulig. Men vet ikke om Samsungen støtter 3650 sitt videoformat. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Er det STN eller TFT på T68? Lenke til kommentar
levlex Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 STN på både t610 og t68i. Men STN styrken er bedre på t610 enn på t68i. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hadde litt dårlig tid når jeg skrev det med svak og middels god skjerm, og orda gikk i krøll, og jeg klarte ikke holda tunga rett i munn. Det jeg mente var at skjermen er helt knall innendørs, ingen fratrekk der, men at den blir vanskelig å lese utendørs, pga sollys som reflekteres. Har hørt at mange klager på det. Men allikevel, det svenske mobilmagasinet gir displayet 9 av 10 mulige. Totalt får telefonen 80% av 100, som er den høyeste scoren magasinet har hatt på alle de GSM-telefonene de har prøvd. Den er ikke dårlig! Enda en gang: Beklager det jeg skrev. Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Vil tilføye at sms'myten på SEt610 må komme fra Nokia brukere! Jeg synes ikke sms skrivingen er noe direkte treg. Går mye raskere enn hva jeg har hatt før med min Motorola v66! Btw, skjermen er ikke så ille i sola heller, du ser klart hva som står der, bare skjermen blir litt mørkere og du må myse litt mer enn vanlig. Dessuten er jeg enig at jeg heller ville valgt STN enn TFT, der sist nevnte suger mye strøm. Heller batterier i 2uker enn 2 dager. BT er et mer must enn du aner, (husker ikke om samsung hadde bt) Men tenkte hvis du vurderte andre telefoner uten BT. Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Bruker du et theme med lys bakgrunn funker den å burke utendørs. Har du en mørk bakgrunn blir det heller ganske sjanseløst. Lenke til kommentar
- MaRe - Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Bohemen: Hvordan bytter man theme,har lastet ned alle de har på sonyericsson sin side..Hvor legges de themene man laster ned?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå