knutsen92 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Dette er godt oppsett? Burde jeg kjøpe ny CPU kjøler? Er en Noctua NH-C12P SE14 CPU kjøler et godt valg da, og vil den passe? Hadde håpet på å overclocke 955 til 4.0GHz hvis det er mulig. Endret 26. mai 2010 av knutsen92 Lenke til kommentar
Nor_HoMEr Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Dette ser ut som et helt greit oppsett...Du "Trenger" ikke en ny Cpu kjøler med hvis du skal overclocke så er det et must. Antec 300 er et flott kabinett men viftene bråker ganske mye bortsett fra på den laveste innstillingen. Jeg byttet ut mitt antec 300 kabinett senest i dag med et Corsair Obisidian 800D, siden jeg syntes at Antecen ble for liten og hadde dårlig "cable managment" Jeg fikk plass til min "Noctua NH-U12P" så C12P tror jeg skal gå greit. Btw...den PSUen er "lydløs" jeg kan ihvertfall ikke høre den. Lykke til Endret 26. mai 2010 av Nor_HoMEr Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Dette ser ut som et helt greit oppsett...Du "Trenger" ikke en ny Cpu kjøler med hvis du skal overclocke så er det et must. Antec 300 er et flott kabinett men viftene bråker ganske mye bortsett fra på den laveste innstillingen. Jeg byttet ut mitt antec 300 kabinett senest i dag med et Corsair Obisidian 800D, siden jeg syntes at Antecen ble for liten og hadde dårlig "cable managment" Jeg fikk plass til min "Noctua NH-U12P" så C12P tror jeg skal gå greit. Btw...den PSUen er "lydløs" jeg kan ihvertfall ikke høre den. Lykke til Ok, ser dette bedre ut? Oppgradert til en 6 kjerne, mye bedre kabinett og bedre skjermkort. Lenke til kommentar
Nor_HoMEr Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Ser bra ut det, men det er ikke så mye som er på lager Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Anbefaler å ta en titt på Fractal Design R2 Black Pearl. Det har veldig god støydemping og en fin pris, i tillegg til at det ser petn ut. Du bør også vurdere å bytte skjermkort til HD 5770 i crossfire da det gir en god del bedre ytelse enn HD 5850, faktisk bedre enn HD 5870. Anmeldelse her. I samme slengen kan du bytte til et 890FX-hovedkort som har dobbel 16x PCIE i crossfire. Du kan også spare et par hundrelapper på billigere RAM. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Anbefaler å ta en titt på Fractal Design R2 Black Pearl. Det har veldig god støydemping og en fin pris, i tillegg til at det ser petn ut. Du bør også vurdere å bytte skjermkort til HD 5770 i crossfire da det gir en god del bedre ytelse enn HD 5850, faktisk bedre enn HD 5870. Anmeldelse her. I samme slengen kan du bytte til et 890FX-hovedkort som har dobbel 16x PCIE i crossfire. Du kan også spare et par hundrelapper på billigere RAM. Okei, da har jeg valgt 1 5850, men har da muligheten til å sette inn et nytt 5850 i fremtiden. Da valgte jeg også en X4 955 istedenfor x6, fordi 955 har jeg erfart er sinnsykt bra. Burde jeg gå for en billigere 1600MHz ram? Link meg en god 1600MHz ram som er billig da. Fra Netshop såklart. Klarer dere å få lik pakke som dette billigere, så tar jeg hjertelig i mot det også. Se bilde: Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Denne bør holde fint. Cl7 1600Mhz til tusenlappen er faktisk veldig bra. Ellers skjønner jeg ikke helt hvorfor du byttet prosessor til X4 955. X6 1055 koster jo nesten det samme og den er raskere både til entrådede og flertrådede oppgaver, pga turbofunksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå