shabador Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Om et produkt ikke fungerer når du får det er det DOA. Det vil si at du har rett på ny om du leverer den inn innen et visst tidspunkt. For Acer tror jeg det er 14 dager (Apple har 1 sekund). Problemet er at du ikke leverte den inn igjen med det samme det var feil. Spesielt det faktum at du har fjernet recovery partisjonen. Er usikker på rutinene på når kunder gjør slikt. Du har uansett reklamasjonsrett og kan sende inn produktet til reparasjon. Husk å beskriv nøyaktig hva problemet er, hvor ofte problemet oppstod, samt at du har prøvd å reinstallere. Trenger ikke nevne bytting av harddisk. Det tar normalt sett ca 3 uker å få den tilbake. Om det går uholdbar lang tid (tror det er 6 uker det står i forbrukerkjøpsloven), har du rett til å få nytt produkt. EDIT: Kan være jeg tar feil anngående DOA-tiden her, ja. 7 dager er også mulig. Vet det er noen PC-leverandører som har 14 dager. synes det er sykt at jeg kjøpte en defekt maskin for 6 dager siden å jeg får ikke en ny med en gang da den var ødelagt da jeg fikk den. For at Elkjøp skal få penger tilbake for produktet av Acer når det er DOA må det leveres inn komplett i original stand. Inkludert alt av esker, manualer, etc. Endret 26. mai 2010 av shabador Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Du tar også feil ang. Apple. De har 30-dager. [Ref: Apple.com] Forøvrig flisespikkeri, og ikke nyttig for topic. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Du tar også feil ang. Apple. De har 30-dager. [Ref: Apple.com] Forøvrig flisespikkeri, og ikke nyttig for topic. Och du tar ännu mera fel på flera sätt. Sidan du linkar till är för "U.S. Education Individuals". För de som tillhör den kategorien så kan de lämna 30 dagar DOA garanti. Min erfaring som leverantör av många apple produkter är 3 sekunders doa tid. Här är för övrigt Apple norge sin sida om ämnet som troligtvis är mer aktuell i ämnet Apple och garanti: http://storeimages.apple.com/1394/store.apple.com/Catalog/no/Images/salespolicies_consumer.html#page Sen kan leverantörer ha andra och bättre garantier, men det är en annan sak. Lenke til kommentar
Elkjøp Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Heisann, Roug Det er beklagelig å høre at du fikk problemer med din nye Acer maskin. I tilfeller med ny-defekte varer pleier vi å tilby en ny vare eller få tilbakebetalt kjøpesummen. Det som av andre bruker i denne tråden omtales som DOA er frivillige ordninger fra leverandører med forskjellig varighet fra salgsdato. For å gjøre det enkelt for kundene sier vi at returretten vår (beskrevet under) gjelder også i disse tilfellene, vi rydder opp i resten. ”Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og spill+film som har brutt embalasje.” I dette tilfellet ser det ut som det mest korrekte vil bli å levere inn maskinen til en sjekk hos en av våre butikker slik at de kan finne ut om det var en faktisk mangel ved maskinen da du kjøpte den, og at varen ikke er forringet av inngrepet ditt. Dette burde ikke ta mer enn en dag eller to. Dersom vi finner ut at varen ikke er forringet pga inngrepet som er gjort, vil du bli behandlet som en hvilken som helst annen kunde etterpå og vil kunne benytte deg av returretten vår. Det praktiske her er det PC-klinikk i butikken som tar seg av. Send meg en PM med navnet på butikken du ønsker å levere inn maskinen til, så skal jeg sørge for at de er informert og klare for å hjelpe deg. Med vennlig hilsen Simen, på vegne av Elkjøp Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Om det går uholdbar lang tid (tror det er 6 uker det står i forbrukerkjøpsloven), har du rett til å få nytt produkt. Nei, du har krav på låneprodukt i mellomtida. Og det er bare dersom det ikkje fører til urimelege kostnadar for selgar (resultatet er ei maskin selgar må selge til redusert pris). I tilfelle der det ikkje er snakk om livsviktige produkt (t.d. kjøleskåp til å ha maten i), er det så vidt eg veit ikkje vanleg å gje låneprodukt om det tek 4-8 veker å reparere produktet. No ser det derimot ut som dette kan ordne seg relativt kjapt for trådstartar, så me får satse på at låneprodukt ikkje blir nødvendig. Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Fin og profesjonell inngripen fra Elkjøp her. Jeg ville gått for den Trådstarter får kreditt for at han legger kortene på bordet, og ut fra det jeg leser blir han tilbudt personlig oppfølging fra personen bak bedriftskontoen. All ros til Elkjøp for dette. Og dersom vedkommende har lest hele tråden (noe jeg regner med) så er han klar over at du har formatert recovery partisjonen og antyder at dette ikke skal bli et problem. Med mindre trådstarter har skadet maskinen fysisk (rifter etc.) vil dere nok komme til enighet. Ser ut som god kundeservice og at de er villige til å strekke seg lengre enn hva vi i utgangspunktet kan forvente. Bra jobba!! Mvh. Q Lenke til kommentar
Roug Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Det var god service:), sendt pm nå, da ordner det seg helt sikkert , takk for all hjelp her inne! Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Vil ikke få sendt den til rep, elkjøp er dritt på det, lest om flere som har sendt in acer pcer å fått samme tilbake, de sier den er fikset, men det er den ikke, vil ha ny maskin den er 6 dager gammel! sender de den på rep, må jeg vente mellom 3 og 5 uker, det er uakseptabelt da jeg som sagt kjøpte den nettopp De som butikk har RETT på å sende den inn på repp. har ikke noe å si den kun er 6 dager gammel. pga de aller fleste feilene kommer i starten da det er da produktet først er tatt i bruk;) Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Vil ikke få sendt den til rep, elkjøp er dritt på det, lest om flere som har sendt in acer pcer å fått samme tilbake, de sier den er fikset, men det er den ikke, vil ha ny maskin den er 6 dager gammel! sender de den på rep, må jeg vente mellom 3 og 5 uker, det er uakseptabelt da jeg som sagt kjøpte den nettopp De som butikk har RETT på å sende den inn på repp. har ikke noe å si den kun er 6 dager gammel. pga de aller fleste feilene kommer i starten da det er da produktet først er tatt i bruk;) Er vel da angreretten kommer inn i bildet Da tenker jeg generelt og ikke dette spesielle tilfellet. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 på elkjøp ja:) men hadde det vært annen butikk så hadde man ikke kunne brukt angrerett da man ikke har angrerett ifølge loven:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå