smiled Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 root@legolas:/# qmailctl stat /service/qmail-send: up (pid 20556) 0 seconds /service/qmail-send/log: up (pid 18739) 40356 seconds /service/qmail-smtpd: up (pid 18745) 40356 seconds /service/qmail-smtpd/log: up (pid 18747) 40356 seconds messages in queue: 0 messages in queue but not yet preprocessed: 0 Jeg får ikke startet /service/qmail-send root@legolas:/# ps -efl | grep "service errors" | grep -v grep 0 S root 31129 31126 0 69 0 - 333 pipe_w Jun08 ? 00:43:41 readproctitle service errors: ...r/qmail/rc: line 5: default: command not found?/var/qmail/rc: line 5: default: command not found?/var/qmail/rc: line 5: default: command not found?/var/qmail/rc: line 5: default: command not found?/var/qmail/rc: line 5: default: command not found?/var/qmail/rc: line 5: default: command not found?/var/qmail/rc: line 5: default: command not found?/var/qmail/rc: line 5: default: command not found? Den feilen fikk jeg opp, gikk inn i filen og rettet opp det. Hva annet kan jeg gjøre for å finne feilen? Tips mottas med takk. Lenke til kommentar
jrz Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Det hadde gjort seg om du pastet run filen til qmail-send. Jeg hadde samme problemet med qmail-smtpd. Sjekket alt, men fant ut at det var en whitespace i run filen som gjorde det. Jeg brukte samme run filene som life with qmail. Lenke til kommentar
smiled Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Jeg har også fulgt Life wirh qmail.. #!/bin/sh QMAILDUID=`id -u qmaild` NOFILESGID=`id -g qmaild` MAXSMTPD=`cat /var/qmail/control/concurrencyincoming` LOCAL=`head -1 /var/qmail/control/me` if [ -z "$QMAILDUID" -o -z "$NOFILESGID" -o -z "$MAXSMTPD" -o -z "$LOCAL" ]; then echo QMAILDUID, NOFILESGID, MAXSMTPD, or LOCAL is unset in echo /var/qmail/supervise/qmail-smtpd/run exit 1 fi if [ ! -f /var/qmail/control/rcpthosts ]; then echo "No /var/qmail/control/rcpthosts!" echo "Refusing to start SMTP listener because it'll create an open relay" exit 1 fi exec /usr/local/bin/softlimit -m 2000000 /usr/local/bin/tcpserver -v -R -l "$LOCAL" -x /etc/tcp.smtp.cdb -c "$MAXSMTPD$ -u "$QMAILDUID" -g "$NOFILESGID" 0 smtp /var/qmail/bin/qmail-smtpd 2>&1 Lenke til kommentar
smiled Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 finnes det ikke et program som sjekker om filen /var/qmail/supervise/qmail-smtpd/run er korekt? Slik som named har ønsker jeg meg. Lenke til kommentar
jrz Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 exec /usr/local/bin/softlimit -m 2000000 /usr/local/bin/tcpserver -v -R -l "$LOCAL" -x /etc/tcp.smtp.cdb -c "$MAXSMTPD$ -u "$QMAILDUID" -g "$NOFILESGID" 0 smtp /var/qmail/bin/qmail-smtpd 2>&1 Der er problemet. flere linjeskift i en kommando uten går ikke. lag alle de 5 linjene til en, så skal du se det funker. Lenke til kommentar
smiled Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 jeg ga deg feil fil... det er /var/qmail/supervise/qmail-send/run som trøbbler, ikke smtpd filen som jeg ga deg. Filen var ikke slik, den ble bare slik her i forumet. Jeg lurer på om det er problemer med .mbox saken hos meg som kan gjøre noe med saken. *klø klø* jeg sliter Lenke til kommentar
smiled Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 root@legolas:/home/karlsen# qmailctl stat /service/qmail-send: up (pid 581) 52 seconds /service/qmail-send/log: up (pid 582) 52 seconds /service/qmail-smtpd: up (pid 583) 52 seconds /service/qmail-smtpd/log: up (pid 584) 52 seconds messages in queue: 0 messages in queue but not yet preprocessed: 0 Lenke til kommentar
jrz Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Del problemløsningen med omverden da Lenke til kommentar
smiled Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 qmail-send var startet flere ganger. qmailctl stop kill -9 pid på qmail-send dette gjorde trikset hos meg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå