Gjest Magnesium Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hei. Blir ofte litt kald på hendene og av og til på føttene, og har i en periode opplevd litt skjelving i hendene og armene, spesielt under press (trening, spesielt når jeg tar armhevinger), eller om jeg bare legger hånda flat på et bord og reiser en finger opp så skjer jeg at den skjelver litt. Har også vært litt rar/småkvalm i magen og slapp/trett i en legre periode, så tenkte jeg kanskje skulle ta magnesiumtilskudd en periode for å se om dette virker. Har vært til lege og hadde jern- og folatmangel en tid tilbake, men såvidt jeg vet sjekket de ikke magnesiumlagrene (og såvidt jeg vet er det vel problemer med å sjekke magnesiumlagrene ved å ta en blodprøve). Men jeg lurer på om det er så lurt? Fås det reseptfritt på apotek, og er det bivirkninger eller problemer med å ta magnesiumtilskudd i noen uker? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Det går helt greit å ta ekstra magnesium. De eneste bivirkningene er at du får diaré og kløe et visst sted hvis du spiser mer enn kroppen klarer å ta opp. Du kan kjøpe magnesium på apotek eller helsekost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå