*F* Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hei! For noen måneder siden installerte jeg Windows 7 ultimate x86 på maskinen, og er egentlig veldig fornøyd, alt går lynkjapt og ting fungerer. Med unntak av en ting. Gjevnlig knitrer og lagger lyden, dette på film, musikk og spill, programmer alt mulig. Dette er ikke slik vanlig hakking men lynkjapp hakking, nesten slik at man bare tror kvaliteten er lav. ofte kan det virke nesten som slike hakkeeffekter som ofte er blandet inn i trance og slikt. akkurat som noen slår av og på lyden hvert hundrenedelt sekkund liksom, Men etterhvert blir det veldig ekstremt, og ekstremt mye skurring og hakking. Noen som vet hvordan jeg kan bekvitt dette? Lydkortet jeg bruker er integrert i hovedkortet, Asus P5Q Pro, bruker interne lyd-driver. Har testet Asus driver + en driver rett fra Realtek tin side. I tilegg har jeg prøvd et annet eksternt lydkort, et Steelseries Siberia USB Soundcard, det var like ille. PC-en er ofte fint rett etter reboot, men etter noen dager blir det bare verre og verre, selv om PC-en går i et greit tempo ellers. Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Jeg tenker at hvis du bruker en audio port på forsida av pc'en, så burde du prøve en audioport bak på kabinettet og høre etter om det blir bedre. Elkjøp selger f.eks skjøteledning for hodetelefoner, hvis ting blir knotete med å koble på bak. Har selv lyst til å kjøpte et ordentlig lydkort, men synes det er litt for dyrt. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Har testet bak ja, også digital coaxial utgang uten at det hjelper. Har også testet å installere nye brikkesett drivere til hovedkortet, ser foreløbig ut til å fungere greit, men kommer med konklusjon når PC-en har kjørt i en ukes tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå