mske Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hei! Jeg har nå nylig blitt lærling i en bedrift hvor jeg allerede har jobbet ett år. Jeg har fått godskrevet den tiden som lærlingetid og har hørt at det er mulig å få borteboerstipendet som jeg "egentlig" skulle hatt det foregående året utbetalt nå. Er det noen som har noen erfaringer rundt dette? Har sendt inn søknad til Lånekassen, men er veldig spent på om jeg kan forvente meg noe. Lenke til kommentar
mske Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Ingen som har vært borti lignende? Lenke til kommentar
tdyne Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Ingen som har vært borti lignende? Du kan bare søke stipend for det "semesteret" du er i nå, men det er en søknadsfrist du må rekke. Tror søknadsfristen er november en gang for "høst-semesteret" Svaret på spørsmålet ditt blir da nei. Endret 30. mai 2010 av simrads Lenke til kommentar
mske Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg har mulighet til å søke stipend for "Skoleåret 2009/2010", som har søknadsfrist 30. Juni 2010. Det er jo egentlig ganske logisk at jeg ikke skal få stipend for forrige semester, men har jeg muligheter til å få f. eks fra januar til nå? Det er jo rundt 20 000 kr som hadde vært kjekt å ha før sommeren Lenke til kommentar
tdyne Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 men har jeg muligheter til å få f. eks fra januar til nå? Det er jo rundt 20 000 kr som hadde vært kjekt å ha før sommeren Jeg vil tro det ja:) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Så vidt jeg vet var søknadsfristen for dette semesteret 15. mars eller noe. Dessuten, har du fått full lønn for tiden du har jobbet? I så fall tror jeg ikke du har krav på stipend. Lenke til kommentar
mske Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg er fra Bergen men jobber nå på østlandet så jeg har egentlig rett på borteboerstipend. Jeg kombinerer læretiden med frivillig arbeid, så jeg har ingen lærlingelønn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå