Bruno Mars Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Har endelig fått meg en liten jobb og bilkjøp ut på høsten eller neste år vurderes. Egentlig kunne jeg tenkt meg en bil fra det 21- århundre, men så kom tanken om amerikanske legender. Og da lyder spørsmålet; får jeg en så godt som strøken bil til rundt 100 000,-? Med strøken mener jeg ingen/minimalt med rust, motor som går uten problemer og uten bulker osv. Hvordan er driftskostnader på disse? Kan tenkte meg de fleste sluker bensin, men hvordan er de ellers? Og har de fleste servo? Fant feks denne. Endret 26. mai 2010 av Gregory House Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Gamle amerikanere er for kompetente mekanikere eller hobbymekanikere. Har du ikke ønske om å skru mye på bilen din så kjøp en "ny" bil. Men er du glødende interesert i i gamle biler og ikke er redd for å bytte ett mellomakselkryss eller 2 i mnd så kjøp deg en klassisk amerikaner. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Er alle så fæle da? Greit nok at jeg liker og skru, men har verken utstyr, tid eller penger til å drive med slikt hver måned. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 De er ikke fæle. Jeg elsker gamle amerikanere men realiteten er at det er mye skruing, dyre deler er det på mange av dem og. Amerikanere er for søndagskjøring, ikke bruksbiler. Kjøp deg en pent brukt nyere bil, det er nok det mest fornuftige. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Som bruksbil bør du gjerne velge en annen modell, synd å "bruke opp" en så fin klassiker på vinterkjøring og slikt Deleprisene er OK til det meste av 60-talls Chevrolet, de fleste delene produseres nye. Fås til bra pris fra USA eller litt dyrere fra norske forhandlere. I forhold til flere europeiske klassikere er amerikanske deler mye billigere. Satser du på Mopar (Plymouth/Crysler/Dodge) ligger deleprisene noe høyere enn til GM, samme gjelder også litt for ukurrante modeller fra Ford. Så lenge du holder deg til de vanligste modellene som Nova, Camaro, Corvette, Chevelle, Caprice eller Impala fra Chevrolet blakker du deg ikke på deler (så lenge du kjøper fra de rette plassene) Andre merker fra GM ligger litt dyrere enn Chevrolet, men ikke krise forskjell. F.eks. mellomakslingkryss fås til kun 170,- per stk fra norske forhandlere. Noe mekking må du regne med, i alle fall om du kjøper en bil som ikke her helt strøken. Kan være lurt å velge en modell som ikke er av de mest solgte da innkjøpsprisen på disse gjerne ligger en del lavere enn de mest populære. Gjerne en "søstermodell" da flere modeller bruker samme delene. For eksempel kjøpte en kamerat en så og si strøken lite kjørt 1975-mod Pontiac Ventura (søstermodellen til Chevrolet Nova) til 35000,-. Mye bil for pengene og lite trøbbel. Etter å ha hatt bilen i to år har han lagt ut under 10000,- på ting som olje, nye hjul og diverse småting som måtte til for at bilen skulle bli helt strøken. Så du kan være heldig å komme over en forholdsvis billig, men grei bil. Vil du ha en av de mest populære modellene må du nok opp en del i prisklasse dessverre. Endret 29. mai 2010 av hakkannen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå