Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Søker erfaringer med honda cbr 125 r


Anbefalte innlegg

har etter mye letingen, funnen en honda cbr 125 r sykkel. er dette en bra sykkel? hvor fort går den? og er den bedre en foreksempel en cagiva milito?

bare komm med noen andre forslag og. helst r sykkler i og med at r-sykkler er mye billigere enn en ktm eller husqvarne*!

Endret av cyclo
Emnetittel endret da original emnetittel brøt med retningslinjene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvor fort en CBR går, men en original NSR og RS gikk for noen år siden i ca 120-130. Så regner med no lignende.

 

Cagiva Mito er/var den råeste 125'en noensinne laget tror jeg.. Ut med sperrer, så mener jeg å huske at det var snakk om 50 gamp.

Lenke til kommentar

har etter mye letingen, funnen en honda cbr 125 r sykkel. er dette en bra sykkel? hvor fort går den? og er den bedre en foreksempel en cagiva milito?

bare komm med noen andre forslag og. helst r sykkler i og med at r-sykkler er mye billigere enn en ktm eller husqvarne*!

Honda CBR er en spinkel og liten sykkel, den er like tynn som de fleste enduro mopeder. Går kanskje opp mot 130 på en god dag med litt medvind. Nei, den er selvførgelig ikke like bra som en Mito. Honda er japansk mens Cagiva er italiensk, det er en stor forskjell. Mito har et herlig design(i hvertfall EVOII), har en relativt god totakts motor, ligger bra i svinger, osvosv.

 

Vet ikke helt hvor fort en CBR går, men en original NSR og RS gikk for noen år siden i ca 120-130. Så regner med no lignende.

 

Cagiva Mito er/var den råeste 125'en noensinne laget tror jeg.. Ut med sperrer, så mener jeg å huske at det var snakk om 50 gamp.

50hk faktisk.. om det var ment som useriøst så er du unnskyldt. Det er ingen 125ccm motor som er laget for veibruk som har slik effekt. De eneste som når slik effekt er MotoGP sykler, og de er trimmet til perfeksjon. En Mito motor uten noen restriksjoner har omtrent 25hk på hjulet.

Lenke til kommentar

Cbr'n går i 120-125 på en dårlig dag, og si at en cbr er som en enduro moped i str er litt over drevet, vis du skal kjøpe en cbr kjøp 07 og oppover , den ser kanje liten ut i vidioer og sånt men er litt større i virkelig heten, og cbr 600 r er het rååå

Lenke til kommentar

CBR er en god sykkel. Litt dårlig aks, men går greit. Mange sier den ser så pinglete ut. Jeg kan i grunn være enig med dette. Kåpen er ikke stor i det hele tatt. Men CBF ser verre ut! :thumbdown: Jeg syntes igrunn det er en kul sykkel. Den har en toppfart på 110 km/t. Som sikkert er sagt tidligere er det en 4t så er vanskeligere å trimme osv. Men alt i alt er det en grei sykkel syntes jeg. Jeg skulle gjerne hatt den, den er i hvert fall økonomisk :new_woot: Har en kompis som har den har fått prøve litt. Sittestillingen er digg! Jeg er ganske lav og den er ikke for høy for meg i det hele tatt :w00t:

 

PS: At den går i 120 - 125 på en dårlig dag er feil. Toppfarten er 110 km/t. Går kanskje litt kjappere på en god dag. :D

Lenke til kommentar

At toppfarten er 110 kmt/t er reint eventyr. Jeg kjørte i 115 på speedo på E6 i forrige uke med en voksen person bakpå, lå på ca 7-8 tusen omdr. i 6 giret, dvs. at den fortsatt hadde mere å ta av. Jeg vil også nevne at sykkelen på det tidspunktet enda ikke var innkjørt. Nå som den er innkjørt blir den bare sprekere og sprekere for hver tur :new_woot:

 

I vognkortet står det at toppfarten er 110, men det gjør det vel på alle lettsykler? En ny utgave av CBR 125 klarer nok 140 det tviler jeg ikke på, uten passasjer såklart. Her om dagen kjørte en kamerat av med i 130 på sin 04 modell av cbr. Farten er bekreftet av faren hans som lå bak på sin Z1000 så dette er ikke oppspinn.

 

Da var jeg ferdig å hakk ned på alle andre :whistle:

Min oppfatning av CBR'en etter å ha kjørt ganske mange mil, er at den har gode kjøreegenskaper. Den kjører roligog pent, ikke noe risting eller ubehageligheter overhodet.

Den går bra med en person på, men med passasjer akser den litt dårlig - det er negativt.

Den ser litt spinkel ut bakfra, men ser egentlig ikke på dette som et problem. Honda har ikke latt det gå utover kjøreegenskapene. På mange forum klager de på tynt bakdekk og at hele sykkelen automatisk blir dårlig av den grunn, men dette er helt feil. Honda utvikler en ny form på hjulet som skal veie opp mot at det er tynt - og de fungerer :thumbup: Sykkelen har større nedleggingsvinkel enn det hevdes og langt større enn de fleste tør å legge seg ned :p

 

Og de har best garanti. 5 år er faktisk hele tre år mer enn de fleste andre kan gi. Det sier noe om kvaliteten :)

 

Cagvia Mito er den råeste 125 cc'ern, det er jeg enig i, men da må man faktisk legge inn 3-4 ganger så mye penger, og det meste kun for "italiensk design".

 

Men at toppfarten er 110 er bare tull og tøys :tease: Det spørs også såklart på modell av sykkelen, førern, i hvor stor grad sykkelen er ihjelkjørt osv.. ;)

Lenke til kommentar

At toppfarten er 110 kmt/t er reint eventyr. Jeg kjørte i 115 på speedo på E6 i forrige uke med en voksen person bakpå, lå på ca 7-8 tusen omdr. i 6 giret, dvs. at den fortsatt hadde mere å ta av. Jeg vil også nevne at sykkelen på det tidspunktet enda ikke var innkjørt. Nå som den er innkjørt blir den bare sprekere og sprekere for hver tur :new_woot:

 

I vognkortet står det at toppfarten er 110, men det gjør det vel på alle lettsykler? En ny utgave av CBR 125 klarer nok 140 det tviler jeg ikke på, uten passasjer såklart. Her om dagen kjørte en kamerat av med i 130 på sin 04 modell av cbr. Farten er bekreftet av faren hans som lå bak på sin Z1000 så dette er ikke oppspinn.

 

Da var jeg ferdig å hakk ned på alle andre :whistle:

Min oppfatning av CBR'en etter å ha kjørt ganske mange mil, er at den har gode kjøreegenskaper. Den kjører roligog pent, ikke noe risting eller ubehageligheter overhodet.

Den går bra med en person på, men med passasjer akser den litt dårlig - det er negativt.

Den ser litt spinkel ut bakfra, men ser egentlig ikke på dette som et problem. Honda har ikke latt det gå utover kjøreegenskapene. På mange forum klager de på tynt bakdekk og at hele sykkelen automatisk blir dårlig av den grunn, men dette er helt feil. Honda utvikler en ny form på hjulet som skal veie opp mot at det er tynt - og de fungerer :thumbup: Sykkelen har større nedleggingsvinkel enn det hevdes og langt større enn de fleste tør å legge seg ned :p

 

Og de har best garanti. 5 år er faktisk hele tre år mer enn de fleste andre kan gi. Det sier noe om kvaliteten :)

 

Cagvia Mito er den råeste 125 cc'ern, det er jeg enig i, men da må man faktisk legge inn 3-4 ganger så mye penger, og det meste kun for "italiensk design".

 

Men at toppfarten er 110 er bare tull og tøys :tease: Det spørs også såklart på modell av sykkelen, førern, i hvor stor grad sykkelen er ihjelkjørt osv.. ;)

 

Kompisen min har akkurat denne sykkelen og han får den ikke over 120 km/t. Han har prøvd utallige ganger. Enig at de er litt over-kritiske til sykkelen. Kompisen min veier da litt over 100 kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...