Gå til innhold

Gaming PC 10-13k med i7 prossesor og minst 6 gb ram.

Anbefalte innlegg

-Pc'n skal bruke i hovedsak til spilling

-den skal ha intel i 7

-skal kanskje overklokke , så bare si hvilken er best for det

-burde være ganske stille

-kan jeg få til noe bedre til samme prisen

-passer delene ilag

-hvilke spill kan disse pcene kjøre på max grafikk med grei fps

-hvilken er best hvis jeg vil oppgradere den senere

-jeg trenger ikke mus/matte , men jeg trenger tastatur og skjerm :

http://www.netonnet.no/art/data/skjerm/skjerm-24-tom-og-storre/LG-W2453V-PF/127474.3020/

hvilken pc får jeg mest ytelse for pengene , hvilken er det beste kjøp , hvilken er best?

http://www.amentio.no/Avdelinger/PCogServere/PC_Stasjon%C3%A6r/Arbeidsstasjon/Acer-Aspire-M7721---Tower---1-x-Core-i7PTSCNE2033-1071219.aspx

11149,-

http://www.netonnet.no/art/data/stasjonaer-data/desktop/HP-PavillionHPE-140sc/127042.3012/

10790,-

NZXT Guardian 921 Mid tower steel- Black Gaming kabinett, uten strømforsyning

Chieftec, 650W, CFT-650-14CS, modulær - ATX 2.2

ASUS P6T SE, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, Firewire, GbLAN, 3xPCI-Ex(2.0

Intel Core i7 920 2,66Ghz 8MB, BOXED m/vifte 4,8GT/sec CPU

OCZ DDR3 6 GB Obsidian Triple Channel PC3-12800 3x2048MB 1600MHz.

Western Digital 1 TB Green 3,5", SATA 64MB Cache, 7200RPM, 3 GB/s

Club3D Radeon HD5850 1024 MB GDDR5 Display port/ native HDMI/ DVI

Sony DVD-brenner AD-7240S SATA RAM, sort bulk

Razer Lycosa gaming tastatur norsk Tastatur, Norsk layout

Microsoft Windows 7 Home Premium OEM Norsk, 64 bit, DVD

Jensen Air:Link 83300 LongRange ExtremeN Trådløst 300 Mbps PCI-kort - 11n

11913,-

håper på gode svar :tease:

Endret av WounderMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg heller valgt.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145

For ca samme pris, får man et bedre oppsett med bedre prosessor, skjermkort for DX11.

Maskinen hos komplett, er nok enklere å oppgradere senere, hvis du vil ha noe nyere igjen.

Husk at maskinen ikke følger med operativsystem.

Tror nok om du ikke har erfaringer med å bygge, kan du sikkert få komplett å bygge for deg, for ca 1000 kr ekstra.

Husk at høyere prosessornummer i7 (930) er bedre en i7 (860).

Samme gjelder Nvidia høyere nummer f.eks GT 260 er bedre en GT 240.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

For ca samme pris, får man et bedre oppsett med bedre prosessor, skjermkort for DX11.

Maskinen hos komplett, er nok enklere å oppgradere senere, hvis du vil ha noe nyere igjen.

Tror nok om du ikke har erfaringer med å bygge, kan du sikkert få komplett å bygge for deg, for ca 1000 kr ekstra.

takk , er det noen flere som har noen meninger?

Lenke til kommentar

Dette er feil. i7 930 er ikke bedre enn i7 860. Det er helt samme prosessor, men på to forskjellige chipset. i7 860 er til og med kanskje litt bedre. Eneste forskjellen er at i7 930 er på socket 1366, som bruker triple channel RAM, mens i7 860 er på socket 1156 og bruker dual channel RAM. Du vil ikke merke forskjell i noe annet enn benchmarks.

Komplett PCen så ellers veldig bra ut, men jeg vil anbefale heller å kjøpe deler og bygge PCen selv. Begge PCene du hadde tenkt på (HP greiene) bruker 8 gb RAM, noe som er helt unødvendig for X58 da 3 av RAM brikkene vil jobbe sammen og en vil stå alene.

Lenke til kommentar

Dette er feil. i7 930 er ikke bedre enn i7 860. Det er helt samme prosessor, men på to forskjellige chipset. i7 860 er til og med kanskje litt bedre. Eneste forskjellen er at i7 930 er på socket 1366, som bruker triple channel RAM, mens i7 860 er på socket 1156 og bruker dual channel RAM. Du vil ikke merke forskjell i noe annet enn benchmarks.

Komplett PCen så ellers veldig bra ut, men jeg vil anbefale heller å kjøpe deler og bygge PCen selv. Begge PCene du hadde tenkt på (HP greiene) bruker 8 gb RAM, noe som er helt unødvendig for X58 da 3 av RAM brikkene vil jobbe sammen og en vil stå alene.

så jeg burde bygge den pc'en jeg hadde funnet deler til?

Lenke til kommentar

Bare lurer, hvorfor vil du ha i7 930? Det er egentlig ikke nødvendig hvis du ikke benchmarker eller gjør tunge applikasjoner. Ville tatt en titt på i5 750 og AMD X6 1090T. Dette vil bli billigere noe som gir deg mulihet til å heller kjøpe et ATI HD 5870 eller et 5970 (super ytelse).

Lenke til kommentar

Bare lurer, hvorfor vil du ha i7 930? Det er egentlig ikke nødvendig hvis du ikke benchmarker eller gjør tunge applikasjoner. Ville tatt en titt på i5 750 og AMD X6 1090T. Dette vil bli billigere noe som gir deg mulihet til å heller kjøpe et ATI HD 5870 eller et 5970 (super ytelse).

jeg er redd for at prosessoren blir for dårlig , har hatt dårlig erfaring med andre prosessorer

Lenke til kommentar

jeg er redd for at prosessoren blir for dårlig , har hatt dårlig erfaring med andre prosessorer

skal jeg ta en i5 istedefor , og putte i en msi radeon hd 5870?

Lenke til kommentar

skal jeg ta en i5 istedefor , og putte i en msi radeon hd 5870?

kremt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...