CaptainAwesome Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Nå i det siste har jeg lagt merke til at prosessorbruket mitt er mellom 70-90% hele tiden! Før pleide den å stå på 2-10%. Prosessoren jeg har er en Intel Core i7-920, ble kjøpt like før julen 2009. Er det noe galt med innstillingene på Windows Oppgavebehandling, eller er det noe galt med prosessoren min? HJELP! Lenke til kommentar
alekso Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Prossesoren din er nok helt fin men det høres ut som det er noen programmer som ligger i bakgrunnen og bruker mye CPU kraft. Den beste måten å bli kvitt uønskede programmer er jo og formatere men det er noen andre ting du kan prøve. En ting jeg ville gjort uansett er å kjøre en grundig virus sjekk. Så prøv og bruk CCleaner. Den fjerner mye unødvendige ting, nett leser logger osv CCleaner Noe annet du kan gjøre er å laste ned en mer avansert Oppgavebehandler. Denne feks: Advanced Task Manager 5.0 Lenke til kommentar
CaptainAwesome Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 - Ccleaner bruker jeg til vanlig, så jeg tror ikke jeg har så mye crap på pc'n. - Jeg tok en grundig virus-sjekk, og jeg fant noe som het Regeditsystem (trojan). Jeg fikk ikke til å fjerne det, verken via AVG eller manuelt, fordi viruset kom bare tilbake igjen hele tiden. Så kanskje det er problemet? Lenke til kommentar
jonol Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 sjekk hvilke prosesser som spiser kraften Lenke til kommentar
CaptainAwesome Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Det var noen prosesser som het FahCore_78.exe, FahCore_a0.exe og FahCore_82.exe, som tok mye CPU kraft, og jeg vet ikke hvilke programmer de er.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Det er Folding at Home, antar at du har enten lagt de inn selv eller hatt ett program du har klikket next for fort igjennom og fått de inn. Det er bidrag til kreftforsking og har sin egen gruppe her på forumet i allefall mener jeg. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Folding at home. Dette er noe du selv har installert. Lenke til kommentar
CaptainAwesome Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg finner det ikke i listen over installerte programmer.. Lenke til kommentar
CaptainAwesome Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Haha, det var en mappe med med mange programmer som hadde lagt seg inn på harddisken min for en god stund siden, som jeg ikke fikk fjernet, så da gjorde jeg mappen skjult. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå