Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Så hva skal jeg gjøre? Vi har snakket om å gjøre det slutt.

Gjest Berba

Anbefalte innlegg

Gjest Berba

Okei, casen er slik.

Jeg bor for tiden i en leilighet med min samboer, vi begger er i slutten av tenårene.

Vi har vært samboere i litt over et år. De 3 første måndene gikk bra, men etterhvert så begynte vi å krangle om det meste. Hu er ganske så ryddig av natur, nesten perfeksjonist. Mens jeg er som nesten alle andre gutter i en alder av 20 år, litt rotete og ikke så veldig nøye på at alt skal være perfekt.

Leiligheten er nesten aldri rotete, men er av og til litt små stasj rundt om kring. Dette mener jeg er helt ok, men hu blir helt gal av det. Alt skal gjøres så ordentlig hele tiden.

Så vi krangler en del om det med rydding.

Også videre da, jeg har noen få jentevenner som jeg har kjent i alle år, men de får jeg ikke lov til å henge med. Enda de alle har kjæreste. Men dama mener at det ikke er vanlig for en gutt å ha jentevenner. Og det er nesten som om jeg må sende inn en søknad for å kunne dra å se fotball med gutta i helgene. Tror ikke hun skjønner at en gutt faktisk trenger å litt guttetid med kompisene. Men når jeg sier dette, så kommer hun med "Så du synes det er artigere å være med dem enn med meg?"

I løpe av den tiden vi har vært samboere, så har jeg vel kun vært på byen 2 eller 3 ganger. Dette fordi hun sier at jeg ikke er til å stole på grunnet at jeg har tatt noen vite løgner ang noen småting.

Jeg er 20 år, men føler at jeg 60 år å gift. Har lyst å dra på gutteturer, drikke litt i helgene etc.

Hu klager på at jeg ikke viser nok følelser, at jeg ikke koser nok osv. Og vist vi er borte fra hverandre over en helg feks. Så vil hun at jeg ringer nesten annen hver time, sende masse søte meldinger å slikt. Noe jeg mener blir for mye. Er jo ikke sånn at hu er borte ett år liksom. Å gjør jeg ikke dette, så blir hun sint. Og når vi legger oss, så forventer hun at jeg skal kose men henne til hun sovner. Uansett hvor trøtt jeg er eller hvor tidlig jeg må opp. Gjør jeg ikke dette, så blir hun igjen sur.

Å det er ikke sånn at jeg plutselig kan si at nå stikker jeg til kompisene mine. Da blir hun sint. Fordi hun mener at vi er samboere, og jeg kan bare ikke stikke når jeg vil.

Alt i alt så er vi vel uenig om det meste. Og ja, jeg er ikke så veldig ryddig, men rydder enn god del, å leiligheten ser rimelig bra ut hele tiden. Jeg er ikke så veldig kosete av meg, men kose litt. Jeg er ikke den som liker å ligge å kose hele dagen. Jeg er glad i en litt mer aktive livsstil med trening etc, noen hu ikke er så veldig glad i. Hun mener at jeg tenker for mye på meg selv vist jeg trener i stede for å rydde kl 11 på formiddagen. Hu ble sint når jeg sa at eksamenslesing var viktigere enn hu osv. Hu sier at jeg må forandre meg, men det klarer jeg ikke. Synes det blir feil å være noen jeg ikke er.

Så hva skal jeg gjøre? Vi har snakket om å gjøre det slutt. Men tror det bare er tørr prat fra hennes side. Men jeg har ikke så veldig lyst til å bo sånn her veldig mye lengere. Vi har snakket om å flytte ut. Men leiligheten at 3 månders oppsigelsetid. Så er litt surt å bo lammi ex kjæresten i 3 månder da. Så trenger litt hjelp her!! Har også snakket om å flytte fra hverandre, men fremdeles være i lag. Men det synes hu er teit.

Endret av cyclo
Emntetittel er endret da original tittel brøt med retnignslinjene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I løpe av den tiden vi har vært samboere, så har jeg vel kun vært på byen 2 eller 3 ganger. Dette fordi hun sier at jeg ikke er til å stole på grunnet at jeg har tatt noen vite løgner ang noen småting.

Er du på defensiven her eller?

Lenke til kommentar
Gjest Berba

Er du på defensiven her eller?

Nei det vil jeg ikke si. Hu har vært ute mye mer enn meg.

Lenke til kommentar

Du har latt henne behandle deg som en bikkje siden dag 1, hva forventer du? Du kan ikke bare plutselig begynne å gjøre ting du selv vil, når du har latt henne få viljen sin i et år.

Babysteps,

Si du skal på byen, hun sutrer, du drar.

Si du skal møte en venninde, hun sutrer, du drar.

Til slutt så tror jeg hun må innse at du faktisk har et liv utenfor deres 4 vegger.

Hvis ikke, så er det bare å flytte ut, livet er for kort til å bli sjefet rundt i ditt eget hjem.

Lenke til kommentar

Haha - kjenner den der :p

Gjør som du vil; om hun ikke vil la deg ha ett normalt liv, fortjener hun deg ikke.

Min sutrer over at jeg reiser til Kina i to uker til sommeren, uten henne, men hva skal jeg gjøre da? La vær å reise fordi hun må være to uker uten meg? Tror ikke det! Jeg er da ikke heroin, for faen!

Lenke til kommentar

Hehe oi, og jeg trodde jeg var en sjalu kip kjæreste :p

du kan jo ikke la deg bli behandlet slik lenger! hvis du ikke får endring i det eller tørr å gjøre det slutt kaster du bort mange år av live ditt på å bli kastrert og innesperret..

Hvis du ikke vil gjøre det slutt får du bare ta en prat med henne og gjøre som du vil (men innen grenser) klarer hun ikke tilpasse seg at du vil leve et normalt liv får hun bare ha det så godt.

eller bare riv av plasteret fort og enkelt og gjør det slutt..

Hehe oi, og jeg trodde jeg var en sjalu kip kjæreste :p

du kan jo ikke la deg bli behandlet slik lenger! hvis du ikke får endring i det eller tørr å gjøre det slutt kaster du bort mange år av live ditt på å bli kastrert og innesperret..

Hvis du ikke vil gjøre det slutt får du bare ta en prat med henne og gjøre som du vil (men innen grenser) klarer hun ikke tilpasse seg at du vil leve et normalt liv får hun bare ha det så godt.

eller bare riv av plasteret fort og enkelt og gjør det slutt..

Lenke til kommentar

...og når hun prater dritt med venninnene:

- "hvordan går det med samboeren da?"

- "he's my bitch hehehe!"

Tror nok du må finne deg i at hun er pertentlig og liker det ryddig.

Men du må IKKE finne deg i at hun bestemmer alt. Du får heller drite i at hun blir sur og depper, når du ikke ønsker være limt til dama døgnet rundt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...