Gå til innhold

MCSA sertifisering. 070-290 hjelp

HK416

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i dag strøket for andre gang på 070-290 eksamen.

Jeg er få spørsmål ifra å bestå (612/(700)1000).

Jeg lurer på om noen har erfaring med disse? Jeg føler det komme noen lure spørsmål, og av og til kommer det unødvendig informasjon i spørsmålene. Eller er det jeg som ikke forstår? Er dette vanlig? :)

En annen ting. I starten av denne eksamenen, så kommer det 7 spørsmål angående mitt kjennskap og erfaring med windows server 2003.

har det noe å si, i forhold til spørsmålene jeg kommer til å få? Feks. tar jeg LAV på alle, blir det enklere, eller blir det ekstra vanskelig. Eller HØY på alle, og får det lett?

Til nå har jeg tatt middles på dem.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er litt teit med de sertifiseringene, er at du må lese deg igjennom en stil oppgave før du får svar alternativene.

Det du kan prøve på, er å korte de ned, med stikk ord for å finne ut hva du har, og hva du skal frem til.

Så blir det f.eks, domene = contoso.com

bruker har A og skal ha B i tillegg.

Da ser du som oftest mye enklere hva som skal til for å få løst oppgavene.

Da på de "gammle" utgavene, er ofte vridd og vrengt for å lure.

Noe jeg liker enda bedre med de nye TS sertifiseringene, alt det er borte vekk.

Andre tips er at om du er usikker, så etter egen og andre sine erfaringer når de har gått igjennom sertifiseringene. Så er det som regel det første svar alternativet du sikter deg inn på som er det riktige.

Og ikke sitt for lenge på ett spørsmål, svar og beveg deg videre.

Så har du heller god tid på slutten,

til å gå igjennom svar alternativene dine.

Istedenfor å sitte 20 minutter med ett spørsmål,

så får du liten tid til overs mot slutten.

Jeg hadde flaks på mitt ene spørsmål på SQL,

når jeg kom litt lenger ut i sertifiseringen,

fikk jeg ett tilnærmet likt spørsmål som før,

bare at her var svaret mer klart,

så gikk jeg tilbake til det andre og så med en gang at det var mer riktig.

Men alpha og omega er å før ned hva du har, hva du skal frem til.

Regner med at du får utlevert whiteboard(på A4 str.), og markør til å skrive med?

Lenke til kommentar

Ja jeg fikk 2 ark. Disse må leverest inn etter eksamen.

Og jeg er helt enig met at det er som oftes unaturlig lang historie forran oppgaven. Men kan ikke altid ungå de heller, for av ogtil er det en endring.

Men så har du disse simuleringene.

Disse er jo bare teite. Du får en oppgave, så kan du trykke deg frem til svaret. For det som ikke har noe med oppgaven å gjøre, får du advarsel om at "her kan du ikke gå".

Men jeg fikk en simulering, der jeg kunne endre på en verdi, som i mitt håve hadde INGENTING med oppgaven å gjøre. Da stoppe det opp for meg.

Er det mulig dette kan være "feller" som selveste Bill sitter å tenker "haha, lurte deg!" ? :)

---> om jeg ikke husker feil, så skulle jeg gi tilgang til en bruker, men jeg kunne også endre på "account options" og hadde mulighet å røre på det meste i "profile" tabben.

Endret av HK416
Lenke til kommentar

Nei, de oppgavene du har er hentet ut fra microsoft teknikkere og for det fleste Microsoft support sentere.

Det er ofte gjentagende caser hos dem som blir eskamens fôr om du tar sertifisering.

Og noen oppgaver har mer verdi i poeng enn andre, o.l.

Sucks, I know.

Men bit tenna sammen.

Det jeg pleide å gjøre i forkant av en sertifisering, var å kjøre den eksamens simulatoren som følger med boka (du kan oppdatere disse til å inneholde flere spørsmål, fra MS). Om du ikke har siste versjon.

Jeg tok en sertifisering når jeg stod på de simuleringene 3 ganger på rad. ikke før.

Skal jo også sies som instruktøren våres sa til oss; "Selv om det er 70% for å stå, så står dere ikke i mine øyne med mindre dere har over 85%."

Lenke til kommentar

Hm.

Jeg gikk for 2003, for jeg trudde det var lettere, på et vis. Men det viser seg jo at windows 7 og server 2008 er enklere, eksamens vis. Så lenge man slipper ipv6 =)

Men jeg får bite tunga sammen, kjøre gjennom VCE (prøve eksamener) og lese :)

Takk for tips (så langt?)

Endret av HK416
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...