Gå til innhold

Help! Må skifte IP-adressen!

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger å skifte ip-en min...

Har et Telenor Thomson St780 modem.Har prøvd cmd greia,resette, dra ut kabler men uten hell.

Hadde fint om noen hadde giddet å hjulpet med med dette.

Grunn: Har to paypaler, Hvis jeg logger på samme ip så blir de limited..Skal bare bruke en fra nå...

Takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dette styres av sentralen, og da er det ikke så mye du kan gjøre med det.

Hvis du får til kan du prøve å koble til nettet via mobilen. Hvis du kobler ut LAN-kabelen/deaktiverer WLAN så du er sikker på at det er mobilen som er den aktive tilkoblingen, så vil du ha en annen IP enn du har på huslinjen.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar feil så er de aller fleste normale proxyer sperret på paypal? (usikker).

Uansett, så er det bare å kontakte ISP, forklare saken, så fikser de. Ellers så går det ann med en del routere å oppdatere IP. Men, om den er låst fra sentralen (merkelig, om du ikke betaler for det), så blir det værre.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Siden du har telenor og sikkert ikke har fast ip så er det enkleste bare å skru av modemet ditt og vente.

Hver IP blir kun "leid" av maskinen/ruter for en hvis periode og når den perioden går ut så vil du få en ny en.

Hvis du lar modemet stå av over natten så burde du rimelig sikkert få ny IP i morgen tidlig.

Lenke til kommentar

Over natten? Koble fra --> koble til --> auotmatisk ny IP. Ingen grunn til å restarte engang. Teoretisk sett kan det selvfølgelig bli den samme, men Telenor opererer med såpass mange adresser at det er lite trolig. I verste fall prøver man en gang til.

Har du statisk IP, så må du nok kontakte ISP.

Lenke til kommentar

Jepp, det er bare tull at IP endrer seg om du slår av og på modemet. Du får bare samme IP tilbake igjen. Du "leaser" en ip-adresse over en viss periode (3 måneder). Hvis du reconnecter etter det får du kanskje en ny. Ellers ville det jo vært å bare restarte modemet hvis du blir permbannet på forumer eller slikt.

Lenke til kommentar

Sist eg brukte ei Telenor-linje (på PPPoE, som eg mistenker at trådstartar òg har, sidan han har ST780) over lengre tid fekk eg ny IP-adresse ofte kvar dag, nokon gonger fleire gonger i løpet av same dag. Dette var ikkje med vilje, og modem/ruter sto på heile tida.

Du får nok ikkje ny IP-adresse med ein gong, men det tek nok ikkje så lang tid som 3 månader, som ein nevner. Slå det av ein time, og prøv igjen.

Lenke til kommentar

Dersom du følger Horrorbyte sitt råd, vil du få ny ip.

En manuell forespørsel via PPPoE holder, sett at du er på PPPoE og ikke DHCP, da vil restart gi deg ny ip

At man leaser en ip i 3 mnd...ok, hos hvem?

IP lease varer i 12-24 timer, men man kan ligge i en DHCP-pool som har få ledige IP-adresser. Dette gjør at man som regel beholder samme IP-adresse, med mindre andre IP-adresser er ledige etter endt lease time.

Endret av Youcef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...