InToRv Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Hei, jeg har nettopp bygget ferdig pcen AgentSpoon anbefaler i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711 /LØST Nå har jeg satt sammen hele greia, og koblet til en skjerm gjennom hovedkortets vga utgang. Det kommer inget bilde på skjermen, alt jeg hører er et par vifter som går rundt, samtidig som hvert 5-7 sekund, så høres det ut som om 1-2 vifter tar i litt ekstra (Grafikk kort viftene) samtidig som hardisken lager en liten "lese" lyd. Jeg satte crossfire bridgen på den innerste kontakten, av 2 mulige, skal den stå ytterst? Har dette noe å si? Noen som har noen forslag? Hadde satt stor pris på all hjelp, gjerne over msn om mulig. PaperWalls Endret 26. mai 2010 av PaperWalls Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Første åpenbare spørsmål: Alle strømkontakter koblet til? Inkludert 4-pin ved CPU? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Alt av kontakter står i, det er ingen ledninger som ikke er koblet til. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Du har to grafikkort koblet til i SLI, men kobler monitoren til hovedkortet? Bruk kun et skjermkort (sørg for at strømmen er koblet til) og koble til dette. Pass også på at minnebrikkene er koblet skikkelig inn (den feilen har jeg gjort uten å merke det, og uten at det var åpenbart synlig) Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Hadde satt RAM brikkene feil vei, så det er fikset, men fortsatt inget bildet. Prøvde med 1 skjermkort, får fortstatt NO SIGNAL på 2 forskjellige skjermer, både gjennom hovedkortet og skjermkortet. Ser ingen lys som indikerer noe feil på HK, eller skjermkortene. Irriterende Endret 26. mai 2010 av PaperWalls Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hvordan fikk du satt minnebrikkene feil vei? Det er jo spor som gjør at de bare passer en vei. Regner med at du ikke fikk "klikket" de på plass da de var feil vei, har du fått klikket dem på plass denne gangen? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Det kommer ikke noe skikkelig klikk. Men, de har 3 spor på siden, som de plastbitene skal festes i, jeg får de ikke langt nok ned så de treffer det øverste sporet på brikkene, hvor hardt skal man presse? Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) hvis du ikke får pipelyder, er det mulig at hovedkortet ikke starter opp, skjekk følgende: den lille strømkontakten ved cpu, en firkantet en, er den koblet til? hvis det ikke er kontakten , er jeg tilbøyelig til å tro at det er noe med strømforsyningen. alt annet enn strømforsyningen og hovedkortet skulle gitt feilmelding via hovedkortet, siden det ikke skjer , så må det være noe som hindrer hovedkort å starte. edit , så posten din, det er lettest å sette i rambrikkene før du monterer hk. hvis du er redd for å brekke noe så kan du ta en kjapp demontering og ta ut kortet, og presse inn brikkene ordentlig. Endret 26. mai 2010 av minimum payne Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Et tilfeldig søk om hvordan man installerer minne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=893995 Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Haha, fant en guide på Youtube som viste hvordan man satt inn RAM brikkene, jeg hatt ikke satt de langt nok ned i sporene. Saken er løst, nå fikk jeg bilde. Takk KoKo_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå