abene Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Nitro PDF Software tilbyr en ny alternativ gratis PDF-leser med ganske mange funksjoner. Les mer Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Programmet skal visstnok fortsatt være på betastadiet ... Ja, tenk om det hadde vært en måte å få bekreftet slike antagelser på ... Her omtales det som "Nitro Reader 1 (beta)", så vi kan trygt fastslå - uten tvil - at Nitro Reader fortsatt er på betastadiet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Dette virker meget lovende, selv om det foreløbig er noen svakheter: - finnes ennå ikke i stabil utgave - dårlig OS-støtte, kun Windows - Så vidt jeg ser, ingen tilgjengelig kildekode I tillegg setter jeg spørsmålstegn ved konverteringskvaliteten til PDF, hvis programmet selv støtter f.eks Microsoft Office-dokumenter og ikke fungerer slik som de fleste andre PDF-skrivere: fungerer som en skriver slik at programmet selv ikke trenger å støtte formatet som lager dokumentet. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 I tillegg setter jeg spørsmålstegn ved konverteringskvaliteten til PDF, hvis programmet selv støtter f.eks Microsoft Office-dokumenter og ikke fungerer slik som de fleste andre PDF-skrivere: fungerer som en skriver slik at programmet selv ikke trenger å støtte formatet som lager dokumentet. For å sitere fra nitro's produktbeskrivelse: "From any application that can print, simply select the Nitro PDF Creator when printing to create a PDF." Jeg vil tippe at "print to PDF" og "convert to PDF" foregår på 2 ulike måter, og at "print"-metoden resulterer i en PDF-fil som er mye mindre editerbar enn om man hadde konvertert fra et kjent format. (Som med Adobe Acrobat.) Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Aha, for å være den ultimate PDF-leser må den altså ha støtte for faner. Resten av smørbrødlista løses bedre av andre, men faner er jo viktigst. Siden jeg heldigvis klarer meg med menyer uten faner så foretrekker jeg å fortsette med PDF-Xchange Viewer, der kan man allerede skrive, tegne, klippe ut og eksportere uten å betale for det. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Nei huff, testet den og tok ikke lang tid før den krasjet og hang seg på flere av mine PDF filer. Foxit Reader holder forsatt tronen som den "ultimate" IMO. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Foxit den ultimate, har noen glemt at xpdf fortsatt er liten og god? Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Det eneste irriterende med Foxit er dårlig støtte for kopiering av tekst. Jeg mister nesten alltid alle mellomrommene når jeg markerer tekst og forsøker å lime inn et annet sted (word-dokument, forum etc) Dette er et problem de er klar over, men ingen vet når/om det vil bli fikset. Så jeg kommer nok til å teste Nitro når det er ute av beta! Lenke til kommentar
Olliman Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 PDF-Xchange Viewer er mye bedre enn Foxit imo, prøv den! Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 SumatraPDF over en annen PDF leser, anytime. Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Nitro Reader funket dårlig med flere PDF'er jeg har testet med. Digger signatur-muligheten og andre enkle redigeringsmuligheter dog. Blir å ha denne som ekstra-leser på maskina til de gangene jeg trenger det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå