Morten01 Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hei! Er på utkikk etter et digitalt videokamera. Eneste krav jeg har er at det skal kunne ta gode stillbilder, og være så lite som mulig. Pris er uvesentlig. Er det noen som har anbefalinger? Lenke til kommentar
Morten01 Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Lurte på om noen har erfaring med dvd- kameraer. Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Selv de største brikkene for stillbilder på et DV-kamera er små sammenlignet med de billigste digitalkameraene med 3x optisk zoom du kan få for omtrent 2000,- nå. 10x13 cm bilder 'krever' noe slikt som 1,92MP og dyre DV-kamera har bare ca 1,3MP. Så du må se på hva "gode stillbilder" betyr for deg, dette duger til (kun) 'greie' utskrifter i nevnte format vil mange mene. Er budsjettet ikke stramt så skulle det ikke være noe problem å tilfredsstille begge krav... En kamerabag som rommer 2 kameraer burde også kunne skaffes - Pentax Optio S/Casio Exilim EX-Z3 er jo ikke så digre heller... IMHO er CD/DVD ikke så veldig egnet til små (digital)kameraer, jfr. Sony Mavica, selv om bilde-kvaliteten skulle være bedre på DVD enn på miniDV, f.eks. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Har et Sony DCR-PC120E, det har 1.5 mpix og koster vel ca 12000. Kan se om jeg finner noen stillbilder jeg har tatt med det, hvis du vil? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 IMHO er CD/DVD ikke så veldig egnet til små (digital)kameraer, jfr. Sony Mavica, selv om bilde-kvaliteten skulle være bedre på DVD enn på miniDV, f.eks. Jeg vet skal ikke si sikkert hva som er best, men DV har hvertfall mye høyere bitrate enn DVD. Lenke til kommentar
Morten01 Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Takk for det. Hvis du kunne sendt meg noen hadde jeg blitt glad Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Dette er tatt med videokameraet. Lenke til kommentar
Tigerberget Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Sony DCR-PC120E koster 10.499,- hos http://www.multicom.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå