HelenaN Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 7. juni er veldig flott! Liker også sauen. Lenke til kommentar
LASL Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Takk for det, HelenaN! Her kommer bilde for gårsdagen, et bilde av min bestefar. Hver gang jeg besøker han blir det servert kjøttkaker i brun saus, med poteter og salat til. Denne kombinasjonen går tydeligvis aldri av moten. Det er kjempegodt, og koselig. Tradisjon, rett og slett. 11.juni - tradisjon Alternative bilder, grå dag hjemme, litt filmkorn fra LR3 er lagt på: Lenke til kommentar
LASL Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Besøk fra fotointeressert slekt har resultert i flere bilder. Merker det blir mye landskap, men ble tålelig fornøyd med dagens bilde. Et alternativ til dette er et sauebilde som jeg syns var ganske søtt. 12.juni - Petras Hva gjør du her-2? Endret 12. juni 2010 av LASL Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Slenger meg på jubelkoret til 7. juni - liker spesielt himmelen, med flere lag av hvite skyer.. Tydelig at bestefaren er midt i en forklaring om oppskriften "..Det viktigste er at kakene vendes opp ned i det du har i spenefettet", eller et annet obskurt, men sikkert riktig råd for å få de siste detaljene i smaken.. Lenke til kommentar
LASL Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Takk for det, Trondster! Hehe, bestefar er gammel bil/bussmekaniker, og går veldig metodisk til verks. Han har ikke lagd så mye mat, men det lille han kan har han lært via oppskrifter. Disse oppskriftene har innprentet seg i hodet hans, og blir fulgt til punkt og prikke. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Fint og morsomt portrett av din bestefar! Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Likte godt bestefarportrettet. Skikkelig hverdagssituasjonsbilde som vi ikke ser så mye av her i disse festene. Men favoritten min så langt blir nok 7.juni Lenke til kommentar
LASL Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Er egentlig reportasje/dokumentarfotografi jeg er mest opptatt av, men krever litt initiativ for å gjøre noe ordentlig, spesielt når man ikke omgår så mange personer i ferien. Gleder meg til å komme litt bort fra gården snart, og kanskje til litt mer urbane strøk. Virker forøvrig som det blir vanskelig for meg å toppe 7.juni. Men det er fint å ha noe å slå. Forøvrig så er det veldig koselig å få fine kommentarer Mens jeg er i gang, kan jeg jo fortsette med dagens bilde. Halvveis juks er det, da jeg tok det i løpet av gårsdagens fotografering, som gled inn i natten. Velvel, det er innenfor. 13.juni - trofast tele-tjener Endret 13. juni 2010 av LASL Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 11.juni - tradisjon Flott bilde. Undertekst til bildet (og obligatorisk besteforeldre-replikk) kunne vært: "Du har blitt så tynn! Ta deg en kjøttkake til." Lenke til kommentar
LASL Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Takk for det! Hehe, kan se for meg den kommentaren ja. For å legge til, det kom flere "lignende" utsagn, artikulert litt mer forsiktig, riktignok. Typisk besteforeldre Kjemperedd for ikke å ha nok mat til sine barnebarn. Lenke til kommentar
LASL Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) På tide med noen nye bilder etter noen dager med heller laber forumaktivitet. Har fotografert endel, men vært så opptatt med andre ting at det ikke har blitt så mye publisering. Anyways; 14.juni - Herren på gården Dette er selve sliteren. Uten denne karen ville lite arbeid blitt gjort, selv om de klarte seg uten før i tida. Den overlever kalde vintre og varme juni-dager uten å klage. Skulle nesten tro det var noe hellig med denne karen. I hvert fall er den gjort mulig av "vår tids frelser", teknologien. Landskap, alternativ; forlatt hus Endret 16. juni 2010 av LASL Lenke til kommentar
LASL Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Fortsetter opphentingen; 15.juni - alt er interessant når man er liten Denne gangen har jeg tre landskapsbilder som alternativ. Si meg gjerne hvilken dere foretrekker. Er klar over at to av de er veldig like. Lenke til kommentar
LASL Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Jeg er så heldig at jeg har 3 av 4 besteforeldre som lever. Noen ganger skulle jeg ønske jeg virkelig kunne lese tankene deres. Vil de som bor på gamlehjem egentlig ha besøk? Hva vil de egentlig gjøre, dersom den fysiske tilstanden hadde vært noen hakk bedre? Mange av de er ute av stand til å bestemme over sitt eget liv. Hvordan føles det? 16.juni - Umyndiggjort Du gamle klokke på veggen der, hvor mange timer er det siden jeg sist fikk besøk av mine egne, eller besøk i det hele tatt? Bør jeg heller se på kalenderen, for det var kanskje noen uker siden sist noen ville seg meg? Vi sitter her i stolene våre, ikke mye mer. Tv'en står på. Frokost blir servert. Like så med de to andre måltidene. Vi legger oss en time etter barne-tv. Med så lite innhold i hverdagen skulle man tro at de vi en gang oppdro, våre egne, var mer interessert i å holde oss med selskap. Men akk nei. Selv mitt eget barnebarn som alltid knipser bilder av meg når han kommer, er her sjelden. Dagens ungdom. Alternativ, landskap Takk for nattens babbel. Endret 17. juni 2010 av LASL Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 16.juni - Umyndiggjort Denne traff meg midt i hjertet - både bilde og tekst. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 16. juni er et starkt og tankevekkende bilde. Flott! Liker også etterbehandlingen og din tekst. Lammet er sött! Fin komposisjon. Lenke til kommentar
LASL Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Takk for det, begge to. Det varmer å få sånn ros! Kommer snart noe mer, må bare få lastet inn på mac'en. Lenke til kommentar
LASL Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Nå om dagen gjør sommerværet underverker på landskapet rundt meg, alt blir så pent. 17.juni - Vælkømmin tæl gards! Dette er da altså bondelandet. Stille og fredfullt, sånn det skal være. Noen alternativer fra bondelandet: Vælkømmin tæl gards-2 Nostalgi og teknologi Lenke til kommentar
LASL Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Ikke skjedd så mye her på noen dager nå, da er det greit med en liten oppdatering. 18.juni - En healers hemmelighet Min mamma driver med alternative ting. Noen av mammas venner driver også med alternative ting. Damen på bildet er en av dem. 19.juni - Gårdsrock Nesten et Frelsesarmeen-grep i sikte, men denne gutten vet vel bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå