LASL Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Bruker: LASL Utfordring: 50/50 landskap og dokumentar. Deltakernivå: Kandidat Utstyr: ingen begrensninger Tilleggsutfordring: Også foreløpig blank. Har planer om å fylle ut litt mer seinere når jeg har kommet i gang med utfordringen. Er inne i eksamensstress på universitetet, men har siste eksamen 1.juni, og fra der venter sommerferie. Derfor prøver jeg meg også på entusiast. Tiden vil vise om det er for ambisiøst. Skal inn som fotograf i militæret fra høsten, og jeg vil prøve å knipse litt dokumentar- og reportasjebilder i utfordringen, selv om sommerferien kanskje blir litt for slapp til det. Skal uansett prøve. Vil nok supplere med portrettbilder, både med naturlig lys og blitz. Frykter at det også blir mye naturbilder o.l, da jeg bor på gård. EDIT: Har nå funnet ut at landskapsbilder er uunngåelig, og sammen med dokumentarfotografi (temmelig vid betegnelse) blir det mine temaer. Dette har jeg da altså kommet opp med halvveis i utfordringen. Hipp hurra for meg! Skal ha som mål fra nå av å ha ca 50/50 fordeling mellom de to temaene. Endret 16. juni 2010 av LASL Lenke til kommentar
LASL Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Etter at eksamen er overstått og ferie klart, smeller jeg inn et naturbilde. 2.juni Alternativ Endret 7. juni 2010 av LASL Lenke til kommentar
LASL Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Når jeg ser på denne tråden, fylles jeg av dårlig samvittighet. Men, jeg har tatt masse bilder. Jeg har bare ikke lagt dem inn. Her kommer hele rekken. Prøver å finne en balanse, eller et tema med disse bildene, men tror det rett og slett ikke går an. Men, jeg prøver å veksle mellom natur/random og "reportasje"/mennesker. Prøver uansett å ha en dokumentarisk vinkling på bildene. 3. juni, gjør klar for opprør Alternativ, Endret 7. juni 2010 av LASL Lenke til kommentar
LASL Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg fortsetter, i godt mot. 4.juni: kjedelig i øyeblikket, kjekt i lengden Lenke til kommentar
LASL Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Vi fortsetter å fylle inn. Mulig noe av dette kan kalles for nødløsninger, men la gå. Det viktigste er å klare utfordringen sånn noenlunde. 05.juni, takk for din gave Endret 7. juni 2010 av LASL Lenke til kommentar
LASL Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Før jeg flyttet fra Bergen måtte jeg selvsagt innta et ordentlig fiskemåltid hos en av byens fiskespesialister. Og godt var det. 06.juni, fiskebyen Alternativt, fint vær i Bergen: Endret 7. juni 2010 av LASL Lenke til kommentar
LASL Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Og så er vi nesten à jour. Dette bildet er tatt et sted mellom Bergen og Gjøvik. På fjellet. Det ser veldig sommerlig ut, men jo lenger øst vi kom, desto mindre sommerlig ble det. Ironisk nok. 7.juni: Og selvsagt, et artsy-fartsy: Lenke til kommentar
Annonymous Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Mye fint her! Liker spesielt godt 7. juni Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Det skya over og ble skikkelig uvær her (Gjøvik) rundt kl.21 i går kveld. Det er jo egentlig litt fint. EDIT: Lurt å kommentere bildet også. Syns du har fått til 7. juni veldig bra. Fine farger, komposisjon, og veien fortsetter jo helt inn i evigheten. Stilig! Endret 8. juni 2010 av carmelita Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg er enig i at den 7. ble veldig bra. Er det i nærheten av Geilo? Eller Ustaoset? Lenke til kommentar
LASL Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Takker for hyggelige kommentarer! Ble mest fornøyd med 7.juni jeg også, selv om den bare er tatt rett ut av bilvinduet. Syns den formidler noe av den (fine?) uendeligheten man føler på lengre kjøreturer. Tomsi42: Må ærlig talt innrømme at jeg ikke helt husker hvor det er tatt, men tror det er rett før Vang i Valdres. Mener nemlig at vi stoppet der rett etterpå. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Tomsi42: Må ærlig talt innrømme at jeg ikke helt husker hvor det er tatt, men tror det er rett før Vang i Valdres. Mener nemlig at vi stoppet der rett etterpå. Da er det ihvertfall ikke på toppen av Hallingdalen Kan nok passe med nærheten av Vang. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Oooh! 7. juni var flott ja! Flotte farger, særlig blåfargen på himmelen! Me like! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Jeg syns også 7. var pent. Jeg ble sittende å kikke på den rekken med veistikker. Her oppe fjerner dem veistikkene når snøen forsvinner, så veistikker hører vinteren til for oss. (Kanskje dem står på fjellovergangene, husker ikke .. for det er lenge siden jeg var over noe fjell.) Endret 8. juni 2010 av pybalto Lenke til kommentar
# offline Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Enig med de andre her. 7. juni ble toppers Lenke til kommentar
LASL Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Takk igjen for flere hyggelige 7.juni-kommentarer! Tomsi42: Har du noen tilknytning til Hallingdalen eller? Godt kjent? De to siste dagene har fotomessig vært heller labre. Har vært opptatt med å pakke ut fra flytting og å møte venner jeg ikke har sett på lenge. Har dog fått knipset noen bilder, så det er bedre enn ingenting. 08.juni - hva gjør du her? Alternativ til 08.juni: 09.juni Endret 10. juni 2010 av LASL Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Tomsi42: Har du noen tilknytning til Hallingdalen eller? Godt kjent? Egentlig ikke, men kjører gjerne den veien når jeg skal til Bergen. Har også vært på Geilo, Ustaoset osv noen ganger. 08.juni - hva gjør du her? He-he - alltid morsomt med sauer. Lenke til kommentar
LASL Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Flere bilder på gang her nå. Tar bilder hver dag, men vet ikke om det fungerer godt for kreativiteten. Merker jeg går i de samme mønstrene, men prøver å variere. 10.juni - det er sommer Alternativ 10.juni - høyt oppe Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) 7.juni: Får litt villevesten-vibber av det bildet - temalåta til The Good, the Bad and the Ugly var den umiddelbare assosiasjonen. Flott komponert! Endret 12. juni 2010 av EvilHomer Lenke til kommentar
LASL Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Takk for det, viser at det kan være litt cowboy-tilstander i Norge også Mener å huske at NRK Hedmark/Oppland spilte et eller annet country i området også, så det passet vel bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå