Gå til innhold

Junifest - LASL - dokumentar og landskap

Anbefalte innlegg

Bruker: LASL

Utfordring: 50/50 landskap og dokumentar.

Deltakernivå: Kandidat

Utstyr: ingen begrensninger

Tilleggsutfordring: Også foreløpig blank.

Har planer om å fylle ut litt mer seinere når jeg har kommet i gang med utfordringen. Er inne i eksamensstress på universitetet, men har siste eksamen 1.juni, og fra der venter sommerferie. Derfor prøver jeg meg også på entusiast. Tiden vil vise om det er for ambisiøst.

Skal inn som fotograf i militæret fra høsten, og jeg vil prøve å knipse litt dokumentar- og reportasjebilder i utfordringen, selv om sommerferien kanskje blir litt for slapp til det. Skal uansett prøve. Vil nok supplere med portrettbilder, både med naturlig lys og blitz. Frykter at det også blir mye naturbilder o.l, da jeg bor på gård.

EDIT: Har nå funnet ut at landskapsbilder er uunngåelig, og sammen med dokumentarfotografi (temmelig vid betegnelse) blir det mine temaer. Dette har jeg da altså kommet opp med halvveis i utfordringen. Hipp hurra for meg! Skal ha som mål fra nå av å ha ca 50/50 fordeling mellom de to temaene.

Endret av LASL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg ser på denne tråden, fylles jeg av dårlig samvittighet. Men, jeg har tatt masse bilder. Jeg har bare ikke lagt dem inn. Her kommer hele rekken. Prøver å finne en balanse, eller et tema med disse bildene, men tror det rett og slett ikke går an. Men, jeg prøver å veksle mellom natur/random og "reportasje"/mennesker. Prøver uansett å ha en dokumentarisk vinkling på bildene.

3. juni, gjør klar for opprør

post-174095-1275949705,2423_thumb.jpg

Alternativ,

post-174095-1275950091,2403_thumb.jpg

Endret av LASL
Lenke til kommentar

Vi fortsetter å fylle inn. Mulig noe av dette kan kalles for nødløsninger, men la gå. Det viktigste er å klare utfordringen sånn noenlunde.

05.juni,

takk for din gave

post-174095-1275950717,8331_thumb.jpg

Endret av LASL
Lenke til kommentar

Før jeg flyttet fra Bergen måtte jeg selvsagt innta et ordentlig fiskemåltid hos en av byens fiskespesialister. Og godt var det.

06.juni, fiskebyen

post-174095-1275951558,898_thumb.jpg

Alternativt, fint vær i Bergen:

post-174095-1275951593,9401_thumb.jpg

Endret av LASL
Lenke til kommentar

Og så er vi nesten à jour. Dette bildet er tatt et sted mellom Bergen og Gjøvik. På fjellet. Det ser veldig sommerlig ut, men jo lenger øst vi kom, desto mindre sommerlig ble det. Ironisk nok.

7.juni:

post-174095-1275952089,9079_thumb.jpg

Og selvsagt, et artsy-fartsy:

post-174095-1275952301,264_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det skya over og ble skikkelig uvær her (Gjøvik) rundt kl.21 i går kveld. Det er jo egentlig litt fint.

EDIT: Lurt å kommentere bildet også. Syns du har fått til 7. juni veldig bra. Fine farger, komposisjon, og veien fortsetter jo helt inn i evigheten. Stilig!

Endret av carmelita
Lenke til kommentar

Takker for hyggelige kommentarer! Ble mest fornøyd med 7.juni jeg også, selv om den bare er tatt rett ut av bilvinduet. Syns den formidler noe av den (fine?) uendeligheten man føler på lengre kjøreturer.

Tomsi42: Må ærlig talt innrømme at jeg ikke helt husker hvor det er tatt, men tror det er rett før Vang i Valdres. Mener nemlig at vi stoppet der rett etterpå.

Lenke til kommentar

Tomsi42: Må ærlig talt innrømme at jeg ikke helt husker hvor det er tatt, men tror det er rett før Vang i Valdres. Mener nemlig at vi stoppet der rett etterpå.

Da er det ihvertfall ikke på toppen av Hallingdalen ;) Kan nok passe med nærheten av Vang.

Lenke til kommentar

Jeg syns også 7. var pent. Jeg ble sittende å kikke på den rekken med veistikker. Her oppe fjerner dem veistikkene når snøen forsvinner, så veistikker hører vinteren til for oss. (Kanskje dem står på fjellovergangene, husker ikke .. for det er lenge siden jeg var over noe fjell.)

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Takk igjen for flere hyggelige 7.juni-kommentarer!

Tomsi42: Har du noen tilknytning til Hallingdalen eller? Godt kjent?

De to siste dagene har fotomessig vært heller labre. Har vært opptatt med å pakke ut fra flytting og å møte venner jeg ikke har sett på lenge. Har dog fått knipset noen bilder, så det er bedre enn ingenting.

08.juni - hva gjør du her?

post-174095-1276160294,9282_thumb.jpg

Alternativ til 08.juni:

post-174095-1276160382,3851_thumb.jpg

09.juni

post-174095-1276160349,7059_thumb.jpg

Endret av LASL
Lenke til kommentar

Tomsi42: Har du noen tilknytning til Hallingdalen eller? Godt kjent?

Egentlig ikke, men kjører gjerne den veien når jeg skal til Bergen. Har også vært på Geilo, Ustaoset osv noen ganger.

08.juni - hva gjør du her?

He-he - alltid morsomt med sauer.

Lenke til kommentar

Flere bilder på gang her nå. Tar bilder hver dag, men vet ikke om det fungerer godt for kreativiteten. Merker jeg går i de samme mønstrene, men prøver å variere.

10.juni - det er sommer

post-174095-1276288798,8647_thumb.jpg

Alternativ

10.juni - høyt oppe

post-174095-1276288890,7713_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...