yngve0 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Er det noen som vet om det nå er gitt åpning for å beholde (ip-)telefonnummer ved flytting til annet geografisk område? Y Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Om nummeret skal knyttas til ein nødsentral må det vel høyre til det geografiske området. Men alle operatørar gjer vel ikkje det? Eg har flytta eit Telio-abonnement med Kristiansand-nummer, og brukt det i Bergen i fleire år utan problem. Telio knyttar ikkje sine nummer til nødsentralar, så vidt eg veit, difor kan desse brukast overalt i landet. Kven er operatøren din? Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Er feil at Telio ikke knytter seg til nødsentraler. Det er nummeret/nummerserien som tilsier hvilken nødsentral du vil nå. Så har du f.eks. 755-nummer og bor i Oslo, så vil du komme til nødsentral i Bodø om uhellet er ute. Men er fullt mulig å ha samme nummer hele tiden, for Telio skifter ikke nummer selv om du skifter adresse Men bare kjedelig om uhellet er ute da Lenke til kommentar
yngve0 Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Festlige her er jo at Post & Teletilsynet tok elegant med seg Oslo-nummerene når de flyttet til Lillesand. Men jeg mener at det nå skal være lempet på dette også for Jørgen Hattemaker. . . Se forøvrig dette notatet fra 2003, imidlertid finner jeg ingen konklusjon. http://www.npt.no/pt_internet/venstremeny/hoeringer/nummer/geografisk_potabilitet_hoering_1.pdf Endret 27. mai 2010 av yngve0 Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 IP tlf nr blir registrert mot nærmeste nødsentral på bakgrunn av folkeregistrert adresse. Bor du i Oslo og tar med Telio adapteren på hytten, havner du fremdeles i Oslo. Dette gjelder såkalte nomadiske IP-tlf abb (Telio osv). De som er knyttet til en bredbåndslinje, eks NGT, Altibox osv, blir alltid registrert geografisk. Lenke til kommentar
yngve0 Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 (Primær)spørsmålet ble forsåvidt ikke besvart. Jeg finner imidlertid følgende oppklaring på P&T sine sider: http://www.npt.no/portal/page/portal/PG_NPT_NO_NO/PAG_NPT_NO_HOME/_PAG_NPT_NO_VIS_NYHET?p_d_i=-121&p_d_c=&p_d_v=101655 Lenke til kommentar
yngve0 Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 For andre: Telenor (ved kundeservice) påstår at fast telefon er geografisk bundet, mens med ip-telefoni kan man ta med seg det (geografiske) nummeret når man flytter. Iplink og Phonzo har heller ingen binding mellom nummer og geografi. Yngve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå