South_Bridge Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Skal til å tegne min første bilforsikring, dyrt blir det å på den bilen jeg har tenkt til å kjøpe. Billigste jeg har funnet var kasko til 13000kr i året ved egenandel 4000kr. Men om jeg gikk med på egenandel 8000kr får jeg forsikringen for 11000kr i året. Hva er greia her? Jeg heller mot 8000kr i egenandel da jeg ser at hvis det skulle komme noe som koster en 4000kr å fikse så tar jeg det heller selv på egen kappe for å holde på bonusen jeg må opparbeide meg. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Før var det slik at NAF betalte 50 % av egenandelen for sine medlemmer ved skade. Ring dem og hør. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hvor mye koster bilen du skal kjøpe? Mange hevder at biler under 100 tusen er det bortkastet med kasko, forsåvidt enig. Man taper så enormt mye ved å benytte seg av kaskoen, både egenandel men ikke minst STORT bonustap over flere år som blir å koste veldig mye. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Kan du betale 8000kr sånn helt plutselig? Hvis ikke, så velger du 4000kr i egenandel. Greia med egenandelen er at du må/kan betale den for å få din egen bil fikset selv om det ikke er din skyld at den er skadet. Får du en skade kan du få fikset bilen din på flekken uten å måtte vente på behandling av skadesak ved å betale inn egenandelen. Du får tilbake egenandelen om du ikke får skyld i skaden da i ettertid. Noen skadesaker kan ta flere måneder å behandle, bare så det er sagt. I slike saker kan det være greit å slippe å betale en større egenandel. Endret 26. mai 2010 av gxi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå