Gå til innhold

Hva betyr generisk i en annonse ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva betyr "Generisk" i en annonse ang mobil?

I en annonse for Vivaz Pro står det :

"Sony Ericsson U8i Black Generisk, Vivaz Pro

Varenr: 1237-3897"

Hele annonsen her :

http://www.mshop.no/more_info.php?table=Produkter&level1=137008&level2=&selger=hw&offset=&limit=&selger=&visSplash=true#

Den er ikke "branded" av et telefonselskap. En del store telefonselskap (vodaphone/orange...) kommer med sine versjoner av telefonmodeller. Det tar ofte lenger tid å få oppdatert disse modellene.

En generisk telefon er original fra fabrikken.

Lenke til kommentar

Den er ikke "branded" av et telefonselskap. En del store telefonselskap (vodaphone/orange...) kommer med sine versjoner av telefonmodeller. Det tar ofte lenger tid å få oppdatert disse modellene.

+1.

Det gjelder særlig operativsystemet. Forhåndsdefinerte hjemmesider, APN-oppsett, logo, bakgrunn osv. Er selskapet stort nok så er også selve hardwaren modifisert, med logo osv.

Lenke til kommentar

+1.

Det gjelder særlig operativsystemet. Forhåndsdefinerte hjemmesider, APN-oppsett, logo, bakgrunn osv. Er selskapet stort nok så er også selve hardwaren modifisert, med logo osv.

Mange takk for svar.

Betyr det at når vi feks ser i Prisguiden, så er det kun de med betegnelsen " Generisk" som er -- orginalvare fra fabrikken - ?

feks i denne listen -

https://prisguiden.no/produkt/123327

så er Vivaz fra MShop Generisk - mens den fra Amentio ikke er det ?

Lenke til kommentar

Betyr det at når vi feks ser i Prisguiden, så er det kun de med betegnelsen " Generisk" som er -- orginalvare fra fabrikken - ?

feks i denne listen -

http://prisguide.amo.../produkt/123327

Heh, godt spørsmål.

Den fra Amentio er visst OEM, som betyr Original Equipment Manufacturer. Hva de mener med det er jeg ikke sikker på, men det står "Serviceleverandør: Ikke-spesifisert" som høres litt "generisk" ut. Du må nesten spørre Amentio for å være på den sikre siden.

"Branding" i Norge er uansett relativt mild, så jeg tror ikke det er noe å bekymre seg over. Stort sett er det forhåndsdefinerte kommunikasjons-innstillinger. Det er vel knapt noen i Norge som er store nok til å få modifisert hardware.

Min Spica hadde ferdig Telenor-oppsett, men det forsvant når jeg flashet til en nyere versjon av operativsystemet. Jeg måtte lete opp APN-innstillingene på nettet før den fungerte igjen, ellers var det ingen forskjell.

Lenke til kommentar

feks i denne listen -

http://prisguide.amo.../produkt/123327

Heh, godt spørsmål.

Den fra Amentio er visst OEM, som betyr Original Equipment Manufacturer. Hva de mener med det er jeg ikke sikker på, men det står "Serviceleverandør: Ikke-spesifisert" som høres litt "generisk" ut. Du må nesten spørre Amentio for å være på den sikre siden.

"Branding" i Norge er uansett relativt mild, så jeg tror ikke det er noe å bekymre seg over. Stort sett er det forhåndsdefinerte kommunikasjons-innstillinger. Det er vel knapt noen i Norge som er store nok til å få modifisert hardware.

Min Spica hadde ferdig Telenor-oppsett, men det forsvant når jeg flashet til en nyere versjon av operativsystemet. Jeg måtte lete opp APN-innstillingene på nettet før den fungerte igjen, ellers var det ingen forskjell.

Ok

Mange takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...