Slabbedasken Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Må ha meg et større kabinett der det Skyhawk Midi kabinettet jeg kjøpte ikke er nok til å huse det jeg har valgt av komponenter. Hvor finenr jeg andre selgere av disse typene Thermlake kabinetter: http://www.netconnection.no/lucys/ Thermaltake XaserIII V1000A ??? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Prøvd Microplex, Databutikken, PCbutikken og Quad, muligens også 3DFXCool. Lenke til kommentar
Ayreon1 Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hvilket SkyHawk kabinett har du og hvordan er det? For uten om plassen da... Tenker på kvalitet og utseende... Lenke til kommentar
It's me Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Kjøpte selv hos Quad. Det var billigest der. Du må ikke finne på å kjøpe den versjonen der hvis du skal flytte på den. Den er sinnsykt tung Lurte mye på om jeg skulle kjøpe alimiumsversjonen eller stålversjonen. Fristet med stål, men etter å ha løftet begge var tvilen forduftet. Endte opp med Alimiumversjonen. Kabinetter er forøvrig å annbefale. Du kommer ikke til å angre på det kjøpet. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Du kan jo bruke prisguiden her på HW.no og samtidig finne den beste prisen. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Hvilket SkyHawk kabinett har du og hvordan er det? For uten om plassen da... Tenker på kvalitet og utseende... Jeg har denne og kabinettet er helt knall det med blinkende bakbelyst lcd display foran (7 farger) vindu og det fulgte med et neonlysrør :wink: Har lagt det ut for salg på bruktmarkede og har sålangt fått et bud på 600 kr Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Det må helst være Maxi tower side det mintoweret jeg har nå er litt kjinki.... Saken er den at jeg har kjøpt en 120x120 mm vifte med adapter (traktformet sak som hjør at jeg kan montere en 120x120 mm vifte på et 80x80 mm feste på grillen over cpu, men denne viften kommer ikke skikkelig på pha at Strømforsyningen min ligger for nærmt :-? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Thermaltake XaserIII V1000A eller V2000A Hva er forskjellen? Hvor får jeg tak i disse i BIGTOWER eller MAXITOWER utgave? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Har faktisk ikke sett de i Maxitower utgave, kun sett de med 4 cd-romplasser osv. Men eneste forskjellen på chieftech miditower og maxitower er vekt, 2 ekstra cd-rom plasser og plas til ekstra psu. Med mindre du skal ha vannkjøling holder midi lenge Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Men er Denne Thermlake Xaser 3 alu mye større enn den Skyhawk kabinettet jeg har?.... Jeg trenger litt høyere kabientt så prosessoren ikke står så nærmt strømforsyningen og slik at det også er litt mere luft i kabinettet,,,,,, Vilel en slik Thermlake kabinett gi det lile ekstra jeg trenger av plass i kabinettet? og med 7 kab vifter inkl skulle vel det gi en god og bra kjøling.......!!!! (Noen som vil kjøpe et nytt Skyhawk kabinett med viftestyring(med lys fanzy i mørket og lan parties) blått neonlysrør og bio merke kjøpt fra microplex. 800 kr + frakt ) 8) Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Thermlake Xaser3 V2000A Er dette et skikkelig bra kabinett mht plass og lufting siden det følger med 7 kabinettvifter!!!! Er det fysisk større slik at strømforsyningen ikke ligger rett over hovedkortet som det gjør på mitt nåcerende Skyhawk kabinett? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 (teit at man ikke kan slette slike innlegg ) Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Skal du kjøpe et Xaser III kabinett vil jeg anbefale deg å kjøpe en versjon uten vindu å sette inn ett vindu selv! Vinduet du får er av jalla-plast og er fullt i riper før du har fått kabbinettet ut av embalasjen Ellers er dette et kabinett jeg vil anbefale. Kjøpte nettopp et hos microplex. Anbefaler absolutt Microplex Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg det ser ut som om Thermlake kabinettet er ca 17 cm høyere enn det jeg har og kan derfor være veldig aktuelt siden det er høyden jeg mangler noen cm på mht avstanden fra psu og HK Siden det følger med 7 kabinettvifter er det vel god kjøling av maskinvaren inne kan jeg tenke meg Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg det ser ut som om Thermlake kabinettet er ca 17 cm høyere enn det jeg har og kan derfor være veldig aktuelt siden det er høyden jeg mangler noen cm på mht avstanden fra psu og HK Ikke ta det for gitt at det da automatisk blir mye bedre plass til CPU-kjølinga di. PSU-en er ikke plassert øverst i kabinett som det er lett å tro. PSU-en er plassert rett over over HK her også hvis jeg ikke tar feil. (Sånn er det ihvertfall på alle disse Chieftec'ene og kabinetter fra samme fabrikk, inkludert Xaser.) Du kan få kjøpt til ei ekstra bakplate tror jeg, som gjør at du kan flytte PSU lenger opp i kabinettet, men likvel er det en jern-støttestang for konstruksjonen som kan være i veien. Mulig du må fram med dremelen for å fikse det. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Så det er vanlig at en glovarm psu ligger rett over cpu viften og gjør at det blir varm luft soom blir blåst for a "avkjøle" den??? problemet mitt nå er at psuen i mitt kabinett ligger 5 cm fra spu og det er alt for nærmt til at jeg kan få montert på en 120x120 mm vifte Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Så det er vanlig at en glovarm psu ligger rett over cpu viften og gjør at det blir varm luft soom blir blåst for a "avkjøle" den??? problemet mitt nå er at psuen i mitt kabinett ligger 5 cm fra spu og det er alt for nærmt til at jeg kan få montert på en 120x120 mm vifte Vil det da si at med mitt Hovedkort er det teknisk umulig å montere på en 120x120 mm vifte? jeg trenger jo bare en 5-8 cm større avstand fra psu og hc eventuelt cpu plasseringen slik at jeg får på en større vifte..... elelr MÅ jeg ha et BIG tower for å få dette til??? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Som du ser her på hovedkortet mitt type Asus A7N8X DELUXE er prosessoren plassert helt oppe i venstre hjørne: Den kommer derfor litt nærmt strømforsynings boksen, så med en 120x120 mm vifte får jeg ikk plass tikl oppo cprosessoren pga at strømforsyningen står en 5 cm for langt nede....... Er det noen som vet eller kan finne ut om det er plass til denne vften jeg skal ha elelr om det er en 5-6 cm større avstand fra Hovedkortet og strømforsyningen i Det Thermlake X3 alu kabinettet.....det er 17 cm høyere i høyden, vil det da være nok til at jeg får plass til denne viften min oppo cpu uten å komme ani strømforsyningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå