Xcon94 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Heisann. Skal ned til Stockholm 1 juni, har planer om å kjøpe nytt skjermkort, tastatur, musematte og et par spill som mw2 å bc2 i nermeste framtid. Så er spørsmålet da, er det billigere i Sverige, eller kan jeg like så godt bestille på nett her i Norge? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Du kan jo sammenligne dustinhome.no og dustin.se for å skape deg et greit bilde av situasjonen. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) du kan jo sammenligne komplett.no med komplett.se f.eks rimelig likt så vidt jeg kan se *edit* fått lagt til link til komplett sidene Endret 26. mai 2010 av stich_it Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 du kan jo sammenligne komplett.no med komplett.se f.eks(skulle gjerne lagt til link men prob med det i FF akkurat nå her...) rimelig likt så vidt jeg kan se synes det ser en del billige ut i sverige jeg.. på det jeg så. må jo trekke fra 20% for å få den "norske" prisen? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) synes det ser en del billige ut i sverige jeg.. på det jeg så. må jo trekke fra 20% for å få den "norske" prisen? XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5, norsk pris 1599 NOK, svensk pris 1995 SEK ved bruk av toll.no sin valuta kalkulator blir 1995 SEK til 1613,53 NOK vis du regner 20% "avslag" blir det 1995 * 0,8 = 1596 eller eventuelt 1995 / 1.2 = 1662,5 HIS Radeon HD 5870 1GB GDDR5 iCooler V, norsk pris 3495 NOK svensk pris 4394 SEK omregnet til NOK med toll.no blir 4395 til 3554,68 NOK vis du regner 20% "avslag" blir det 4395 * 0,8 = 3516 eller eventuelt 4395 /1,2 = 3662,5 tar bare to eksempler her. ble litt usikker på hvilken utregning som var den riktige så brukte begge metodene jeg kom på sånn i hodet. poenget er at iallefall på de to eksemplene så er prisen tilnærmet lik. med vel med mindre man fjerner svensk moms, men da skal man vel legge på norsk moms(vel iallefall vis det går over 6000NOK vis jeg husker riktig) og eventuell toll som jeg ikke tror det er på elektronikk da Endret 26. mai 2010 av stich_it Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Datadeler er ikke rimeligere i Sverige enn i Norge - faktisk er Norge et av de rimeligste land på datadeler i Europa. stich_it er ellers inne på det rette. Dersom man f.eks kjøper noe i en svensk butikk og tar dette med seg til Norge, så er dette å regne som eksport. Man har da rett til å få refundert den svenske momsen, men må betale norsk moms ved importen til Norge. Verdi under 6 000,- kr vil man da slippe å betale moms inn til Norge på (når man har med varene selv). Men her er det et betydelig men, i realiteten er det ikke mulig å få refundert momsen betalt i Sverige. Dvs, enkelte butikker gjør det, men det er ikke så mange. Se f.eks artikkel fra november i fjor på Din side. Og har du med deg varer for mer enn 6 000 kr, så kan du risikere å betale moms på moms (mva er det korrekte begrepet). 3000/6000 kr grensene er faktisk laget primært fordi man skal ha muligheten til å ha med seg en viss mengde varer uten å risikere moms på moms. Dog kan Sverige brukes som "transittland" for kjøp av datadeler fra f.eks USA. Da kan du slippe unna både norsk og svensk moms. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 En skal også tenke på at garantier osv er bedre i Norge en i Sverige. Jobber i Norge og bor i Sverige og kjøper nesten alt av utstyr i Norge. Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 På datadeler er vi blant di billigste i europa og er vel det eneste som er billig i dette landet Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Oisann. mye bra svar her ser ut som jeg gjør best i å kjøpe i Norge da. Men tenker jeg tar med pengene nedover slik at jeg kan snoke litt rundt etter lave priser. Siden prisene er ca på lik linje kan det hende jeg sparer noen kroner med tanke på porto. Har ikke tenkt å handle varer for over 6000, nermere 2000 tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå