Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med selvtillit - ikke fornøyd med utseende

Gjest hmmmm

Anbefalte innlegg

Gjest hmmmm

Jeg er en jente på 18år og har et stort problem med selvtilliten min.. Jeg er 168cm høy og veier 51kg og har 75 A i Bh-størrelse.. Jeg vet det er mange som sier at jeg er pen og alt det der.. Men ah, jeg føler meg så .. ekkel..

Jeg har relativt små runde (perleformede) øyner, forsåvidt fyldige lepper, og litt bollekinn.. Jeg syns det er så stygt! Jeg syns avlange store øyner er så pene, og veldig tydlige kinn-ben, noe jeg ikke har.. Dessuten har jeg et lite mellomrom mellom tenna, og jeg føler det er 1 meter langt.. Selv sier andre at de nesten ikke ser det osv...

Hvergang jeg møter en jente som har store avlange øyner blir jeg så misunnelig at det svir inni meg.. Men alikavell så er der gutter som sier at jeg er pen og alt det der - saken er bare den at jeg ikke tror på det..

Jeg virker ganske selvsikker, hvis man bare møter meg. Men på innsiden er jeg en helt annen... Føler jeg må gå med store innlegg i BHen for å føle meg tilpass.. Må også "jukse" med sminken, sånn at jeg får større øyner..

Men jeg blir så forvirra, for jeg sier heletiden til meg selv at jeg ser helt forjævlig ut, mens mange jenter ikke vil ha meg med på fest, fordi de er redd for at typen demmes skal like meg best osv... Det forvirrer meg så sykt.. Skjønner ikke hva de ser? Jeg ser ikke det...

Er det flere enn jeg som føler dette?

Og er det et problem for dere gutter egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man vil alltid være mer opptatt av de tingene man ikke liker ved seg selv en andre rundt deg.

Og naturligvis er ikke du den eneste. Jeg tror de fleste føler det slik iløpet av ungdomsåra.

Angående øynene dine så er jo make-up et alternativ. De fleste har jo ikke svære øyne, men det er jo fantastisk hva som går ann med sminke. Kjæresten min har slike øyne, og jeg synes selv det er kjempefint selv uten sminketriks.

Angående bryster og innlegg i BHen kan jeg informere deg om at det slettes ikke er slik at alle gutter liker store pupper. Kjæresten min har vel no lignende BH-størrelse som du har, og jeg kunne ikke vært mer happy med dem!

Angående det med gutter så er det jo ikke en fasit på det. Det er så individuelt og vi alle har våre preferanser. Du støter garantert på en gutt som liker dine ansiktstrekk, og da er da han du skal fokusere på og ikke de andre. Ingen kan dpg like alt.

Mellomrom mellom fortenna er bare søtt, så det skal du ikke bekymre deg over.

Tror det du beskriver er ganske normalt. En normale følelse og ha, og et ganske så normalt utseende. Bare pass på og ta til det det folk sier. Sier de noe positivt om deg så ta det til deg og la det bli fokuset for dagen.

Og forresten: Ingen er stygge. Ikke du og ikke noen andre heller. Å tenke noe sånt er bare destruktiv og fører ikke til noe godt.

Gjenta heller "Jeg er pen" til deg selv mens du ser deg selv i speilet!

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Må si at jeg ALDRI har lagt merke til fasongen på jenters øyne før. Bortsett fra om vedkommende er fra Asia, da ser jeg forskjell.

Det jeg ser på hva gjelder øyne er fargen! Blå er penest, lyseblå.

Slutt å drukne øynene dine i make-up, det er bare stygt.

En annen ting; man er pen som en helhet. Ja, det kan være ting som trekker opp. Men er du generelt pen, spiller det ingen rolle om du har en eller flere detaljer som kanskje ikke er de "beste". Det er helhetsinntrykket som avgjør.

Med den høyden og vekten du oppgir, ser jeg ikke helt hvordan du kan ha bollekinn... Det ville vært pussig uproporsjonalt.

Endret av brukernavnkongen
Lenke til kommentar

Jeg er en jente på 18år og har et stort problem med selvtilliten min.. Jeg er 168cm høy og veier 51kg og har 75 A i Bh-størrelse.. Jeg vet det er mange som sier at jeg er pen og alt det der.. Men ah, jeg føler meg så .. ekkel..

Jeg har relativt små runde (perleformede) øyner, forsåvidt fyldige lepper, og litt bollekinn.. Jeg syns det er så stygt! Jeg syns avlange store øyner er så pene, og veldig tydlige kinn-ben, noe jeg ikke har.. Dessuten har jeg et lite mellomrom mellom tenna, og jeg føler det er 1 meter langt.. Selv sier andre at de nesten ikke ser det osv...

Hvergang jeg møter en jente som har store avlange øyner blir jeg så misunnelig at det svir inni meg.. Men alikavell så er der gutter som sier at jeg er pen og alt det der - saken er bare den at jeg ikke tror på det..

Jeg virker ganske selvsikker, hvis man bare møter meg. Men på innsiden er jeg en helt annen... Føler jeg må gå med store innlegg i BHen for å føle meg tilpass.. Må også "jukse" med sminken, sånn at jeg får større øyner..

Men jeg blir så forvirra, for jeg sier heletiden til meg selv at jeg ser helt forjævlig ut, mens mange jenter ikke vil ha meg med på fest, fordi de er redd for at typen demmes skal like meg best osv... Det forvirrer meg så sykt.. Skjønner ikke hva de ser? Jeg ser ikke det...

Er det flere enn jeg som føler dette?

Og er det et problem for dere gutter egentlig?

Det er bare du selv som synes du er stygg. Gutter sier jo til deg at du er pen, hva er problemet? Jeg er gutt, og har i motsetning til deg store øyne, veldig store øyne. Jeg ser ut som en ugle når jeg ser normalt og det ser stygt ut og det blir ofte kommentert.

Du er langt på nær så stygg som det jeg er! I går så kom det en helt ukjent jente inn på profilen min og skrev i gjesteboken at det så ut som om jeg hadde blitt kjørt over ett tog. Så stygg er jeg.

Planen min for livet er å sitte innesperret og isolert foran datamskinen. Noen er født kjekke, andre er født stygge.

Lenke til kommentar

Jeg må bare spørre: Hva hjelper det? Hva én enkelt person mener har lite å si. Og ettersom hun poster med anonymt nick vil jeg regne med det ikke er noe hun kommer til å gjøre.

Vi alle har vel våre komplekser (jeg ser f.eks. ut som en barnerumpe med alt for liten nese, men jeg fikk da meg samboer og hele pakka), og jeg tror egentlig det er litt sunt å ha komplekser med seg selv så lenge man takler det på riktig måte og ikke lar det styre for mye. Hvis alle var 100% fornøyde med seg selv tenker jeg at vi hadde vært ganske så overfladiske.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

TS: Tror du tenker for mye. Jeg kan synes at to jenter kan være utrolig pene, selv om de ser helt forskjellig ut om man sammenligner dem. Alle har sin smak ;)

Store og små øyne? WTF er det for noe? Har ikke jeg lagt merke til. Ting må være virkelig "out of scale" for at jeg skal synes at noen har store eller små øyne.

Jeg kan også si at ei jente er pen/tiltrekkende uten å huske om hun hadde store pupper eller ei. Med mindre man har noe totalt "oversized" som syns fra 100m unna så pleier jeg ikke å tenke på det/legge merke til det i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Trådstarter: Du høres da søt og pen ut for min del.

Men hadde jeg vært deg, så ville jeg prøvd å fokusere på de tingene du er fornøyd med, og prøve å ikke tenke på det andre. Så kanskje en dag innser du at du faktisk er vakker :) Men skal ikke være lett.

Ikke gi opp, du er bare 18 år gammel.

Lenke til kommentar

Jeg forstår at du tenker sånn, faktisk. Har det slikt selv. Jeg har insanely store øyne(i tillegg til en million andre flaws), og hater de noe enormt også selvom det er sikkert det jeg har fått mest komplimenter for. Jeg forstår HELT hvordan du har det. Jeg går rundt og tenker at jeg aldri kommer til å få meg en gutt pga. hvor stygg jeg er og faktisk at livet mitt ikke kan starte før jeg gjør noe med utseendet mitt.. Uansett hvor mye venninner prøver å overbevise meg om at det ikke er sant.

Du er helt sikkert en skjønn jente (høres ut som det, i hvert fall) :) Du sier jo at jenter vil ikke ha deg med på fester der typene deres er, og at du har fått høre flere ganger at du er pen og sånn. Det sier jo sitt om hvordan andre mennesker ser på deg? (til og med pen at du er en trussel, sort of)

Jeg er helt enig med det alle de andre har skrevet jeg.. Folk henger seg ikke så mye opp i detaljer, eller i hvert fall ingen jeg har møtt.

Beklager for unødvendig langt innlegg med garantert mye unødvendig mas

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...