space-ace Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 hei. satt å la inn en annonse på finn i sta, og plutselig slo pcn seg av, ble blåskjerm først. så startet den opp igjen, og da står det at den ikke finner noen harddisk. hva kan dette bety? kveld for harddisken eller noe på selve pcn?? haster litt da jeg må få lagt ut en bil for salg, og selvfølgelig ligger alt av bilder etc innpå den pcn.... så sykt typisk at det ikke kunne skje 30 min senere.... da hadde jeg gitt fan og levert inn pcn bare... pcn er forresten 3mnd gammel. det er en HP Pavilion dv6-2070eo. takker for all hjelp!!! kan jeg forresten sette harddisken i en annen pc eller ryker garanti da? klarer expert å lure ut filene om jeg leverer den inn, og hva koster det? siste hp pc på meg ass, bare styret med den gamle også... Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hei! Dette ser nok desverre ut som om disken er ødelagt. Vi kjører HP EliteBooks, og de har innebygd harddisktest i BIOS (F10 under oppstart), kanskje du kan finne noe lignende? Da kan du i såfall fastslå helt sikkert at det er disken som er problemet. Data ligger fortsatt på disken, så det skal være mulig å redde. Får jo fine adapter fra USB til SATA, som gjør at du kan koble den til en annen maskin, akkurat som en helt vanlig ekstern harddisk. Usikker på om hvordan elkjøp ser på dette i forhold til garanti. Du kan jo bare ringe de, så kan de helt sikkert svare deg på hva du kan gjøre med den, og hva du ikke kan gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå