Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Prostitusjon: Er det helt greit, moralskt sett?


Greit å ha sex med horer?  

239 stemmer

  1. 1. Moralskt greit å ha sex med tvungne prostituerte?

    • Sex er sex og har ingenting med moral å gjøre. Jeg blåser i om den andre parten er tvunget til det.
      3
    • Ja. Selv om jeg vet de er tvungne. Hva så?
      1
    • Ja. Så lenge jeg ikke vet noe om det.
      8
    • Nja. I grenseland...
      15
    • Nei.
      115
    • Nei. Det er forkastelig. Dette er et idiotisk spørsmål.
      92
    • Hvem bryr seg?
      5
  2. 2. Moralskt greit å ha sex med frivillig prostituerte?

    • Ikke bare er det greit, det er flott!
      40
    • Ja. Det er greit.
      145
    • Nja. Nogenlunde greit.
      28
    • Nei.
      12
    • Nei. Det er forkastelig. Dette er et idiotisk spørsmål.
      8
    • Jeg gir fullstendig blaffen.
      6
  3. 3. Hva mener du om folk som kjøper seksuelle tjenester?

    • Jeg er selv en av dem. Velkommen i klubben!
      10
    • De er flotte mennesker! Jeg synes det er fint at de kjøper sex, kunne godt tenkt meg å selv betale for et knull.
      28
    • Jeg synes de er greie nok. Men jeg ligger ikke med horer.
      78
    • Jeg synes ikke mye om dem i det hele tatt.
      38
    • Jeg ser på dem som tapere. Jeg liker dem ikke.
      20
    • Jeg ser på dem som amoralske drittsekker. Jeg forakter dem.
      8
    • Ingen formening.
      57


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg tykkjer prositusjon er greitt så lenge det er eit frivillig yrke. Dei som vart tvungne inn i prostitusjon syns eg ikkje noko om. Med det sagt synes eg Noreg er feige med lovgivinga si. Det skulle vært bordeller, slik at ein hadde kontroll over kva som skjedde. Å berre lukke augene synes eg ingenting om - det er forkasteleg det! No er det beint fram for dei som har sex med horene. Så lenge dei ikkje vart tekne vart stakkarane som sel seg nødt til å finne seg i alt for mykje.

 

Hadde det vært eit lovleg yrke hadde me hatt kontroll. Dei prostituerte kunne sagt nei, dei hadde hatt eit val! No er det ei lyssky aktivitet, og berre heilt tragisk. Eg er ikkje ein type som kunne kjøpt nokon av tjenestene sjølve, men me må hugse at sal av sex er noko som alltid har vært, og vil finne stad. Det nytter ikkje å skjule det for å vere så jævla moralsk bra utad. Me må gjere det som er best for dei som driv med det. Må drive med det. For dei som er frivillige luksusprostituerte, dei har sikkert i større grad eit val en dei som vanker gatelangs. Forkasteleg - av Noreg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bump. Jeg er overbevist om at mer enn 35 personer (i skrivende stund) har en mening om saken.

 

Takk for svar, steffenz.

 

Ellers skal jeg ikke legge opp til noen debatt. Jeg har allerede sagt mitt om dette i den forrige tråden, og står inne for det uten å nøle. Fortsett gjerne debatten i denne tråden om dere vil;

 

Jeg kommer kun til å bumpe tråden i ny og ne om det trengs. For avstemningens skyld.

 

I det minste frem til antall stemmer er representativt nok.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor settes grensen mellom frivillig og tvunget prostitusjon? Det kan problematiseres en god del.

 

Økonomi kan få folk til å gjøre ting de aldri ellers ville gjort. Men ta ei jente som har blitt avhengig av narkotiske stoffer, for eksempel. Kanskje hun ikke fikk dekket grunnleggende behov i barndommen, kanskje hun alltid har blitt behandlet dårlig. Så begynner hun altså å ruse seg. Hun får en fantastisk følelse, klarer ikke å slutte. Men dette koster penger. Penger hun ikke har. (Husk at dette er det eneste positive hun har opplevd på mange år). Hun blir allerede behandlet som en hore av han som liksom er kjæresten hennes. Hun ser ikke noen annen mulighet enn å bli prostituert.

 

Har hun et fritt valg? Ja, det har hun, men når man selv er i situasjonen, og sliter med store stoffproblemer, ser man valget da?

 

Det er kanskje ikke helt frivillig før man ville gjort det også uten å trenge pengene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

ser ikke problemet med prostisusjon under den forutsetning at det er "frivillig".

 

Med frivillighet mener jeg at dette er et valg hun/han har valgt selv og tar ikke hensyn til livssituasjon og eller andre forhold som måtte "tvinge" frem et ønske om å spe på intekten sin.

 

Menneskehandel, trafficing er forferdelig og bør bekjempes med alle midler...

 

Synes forsåvidt at det var litt for åpenbart hvilket syn skaperen av pollen hadde om saken og det er jo rimelig dumt synes jeg... Mulig jeg tar feil, men siste spørsmål hadde rimelig teite alternativer synes jeg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kvinne selger sex, tjener penger, nytelse(? yrke hun trives i) - winwin

Mann kjøper sex, får sex - win

 

winwinwin

 

Alle selger, og alle kjøper. Så menn, kvinner og transseksuelle finnes i de fleste kategorier. Dog, det skal ikke stikkes under en stol at menn er den store kjøpergruppen fra alle kategoriene.

 

Ellers til hovedtrådens tema;

 

Legaliser, og bruk HARM som prinsipp.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Ser ikke noe galt med prostitusjon.

For det første så ser jeg ikke noe galt i å selge vare, og for det andre selger de ikke noe mer en kvinner flest gjør, bare at de tar betalt i dyre middager og varer.

 

Bedre at de får holde seg innendørs, i ordnede former, med muligheter for rettigheter andre arbeidstakere har og det er også tryggere.

 

Tror vi blir kvitt et stort problem for polititet, og vi kan få skatteinntekter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

(Dette er ikke ment som nok en siste bump)

 

Synes forsåvidt at det var litt for åpenbart hvilket syn skaperen av pollen hadde om saken og det er jo rimelig dumt synes jeg... Mulig jeg tar feil, men siste spørsmål hadde rimelig teite alternativer synes jeg..

..Men det synet skal faktisk ikke prege denne tråden. Noe jeg heller ikke synes det gjør.

 

Du må gjerne mene at pollen og/eller svaralternativene både er dum(me) og teit(e).

 

Men faktum er at pollen min har i nærheten av 200 stemmer og det er et respektabelt antall stemmer her på diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Kvinnen skal være dydig vettu. Om man ser på argumentasjonen til de som er mot, så er den egentlig en blåkopi av de religiøse sine argumenter. Det hele bunder ned i, at mannen er et "dyr" og at kvinnen må beskytte sin verdighet mot dette dyret. Og om kvinnen selv ikke vil ha denne beskyttelsen så vil radikale feminister og religiøse moralister påta seg dette ansvar for kvinnen som opplagt nok (i deres hode) ikke vet sitt eget beste.

 

Dog, man glemmer menn og transpersoner som selger sex i denne settingen. Det føkker hele argumentrekka.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...