dfgfdghfdhfgjgfjghjgh Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg satt inn i noen nye komponenter i pcen min og fikset litt rundt om kring. Alle komponenter + kabinett: Kabinett : Cooler Master Midi HAF 922 PCU : Thremaltake Xaser III, 480W HK : ASUS M4A89GTD PRO/USB3 (NY) CPU : AMD Athlon II (NY) Ekstra Lydkort : Creative CT4810 Ekstra GPU : HIS Radeon HD5770 (NY) Minne : Corsair 2 x 2GB DDR3, 1333MHz (NY) HDD : SAMSUNG HD322HJ (320GB/7200rpm/16m) <--MASTER og Western Digital WD200 <--SLAVE CD-RW/DVD : LG GCC -4120B + 1 Prossesorvifte stripset til kabinettdøra + MSI High Speed USB PCI + 3 Lysrør fra Revoltec + 2 inverterer Da jeg skulle starte pcen fikk jeg disse feilmeldingene: HDDO: WDC WD2000JB-00FUA0 ODDO: HL-DT-ST RW/DVD GCC-4120B Press any key to continue ... Etterpå kom dette: USB Device Over Current Statuts Detected !! System Will Shut Down After 15 Seconds. Antar at det er noe gale med den ene hardisken min (den som bruke som slave), og CD-RW/DVD. Har en kabel som kobles opp til begge disse (HDD Cable). Har prøvd forsjelige kabler. kan begge de to være ødelagt ? Etterpå tok jeg ut alle USB'ene på hovedkortet, og da startet det helt fint. Noen så vet hvor som skal hvor av usb ? Har 2 usb fra front panel, og 4 fra MSI USB PCI. Noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Det første er ingen feilmeling, det er bare BIOS som sier at den har detektert harddisk og CD/DVD. USB over current forsvinner altså når du drar ut alle kablene. Sikker på at alle er USB kabler og ikke FireWire? Prøv en kabel av gangen. Du har vel ikke koblet USB kabel fra PCI kort til hovedkort? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) USB Device Over Current Statuts Detected Det kan komme av mange ting, prøv å google det. Har du satt de 9 avstandsstykkene på rett plass, i forhold til feste hullene på hk, og ingen ekstra avstandsstykker som er plassert under hk, og kortslutter det? Er clear cmos jumperen på rett plass? Er alle usb kablene uskadd? Alt av usb kabler kobles til de 4 blå usb kontaktene nederst på hk, og IEEE 1394_2(Firewire) til den svarte, og du må aldri koble usb på Firewire, og omvendt!! Er du sikker på at alle 4 tilkoblingene fra USB PCI bracket, er usb(som Hårek nevnte)? Hvis det er lys dioder på den, så skal kabel fra dem ikke kobles til hk, og Firewire vet du hvor skal kobles! Jeg går ut i fra du skal reinstallere operativsystemet(os), pga. nytt hk og mye ny hw! Se spoiler! Du bør ta ut strømmen på WD2000JB hdd, som er en ide(pata) disk, og ikke koble den til, før du er ferdig å installere os. Jeg går ut i fra, at du skal installere os på HD322HJ, som er en sata disk. Før du starter å installere, så gå inn i bios(trykke Del gjevnlig i oppstart), og se først i: Main: -Storage Configuration -OnChip SATA Channel "Enabled" (noe den sikkert er) -OnChip SATA Type Hvis du skal inst. XP sett til "Native IDE", Vista og Win7 sett til "AHCI" Advanced: -On Board ATA Controller "Enabled" Noe den sikkert er! -On Board ATA Controller ROM "Enabled" Boot: -Boot Device Priority -1st Boot Device "ATAPI CD-ROM" -2st Boot Device "Hard Drive" Exit: -Exit & Save Changes Endret 26. mai 2010 av ask99 Lenke til kommentar
dfgfdghfdhfgjgfjghjgh Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 USB over current forsvinner altså når du drar ut alle kablene. Sikker på at alle er USB kabler og ikke FireWire? Prøv en kabel av gangen. Du har vel ikke koblet USB kabel fra PCI kort til hovedkort? Har ingen firewire nei, har 4 USB fra MSI og 2 fra front panelet. Har du satt de 9 avstandsstykkene på rett plass, i forhold til feste hullene på hk Jepp. og ingen ekstra avstandsstykker som er plassert under hk Nope. og kortslutter det? Nope. Er clear cmos jumperen på rett plass? wat? Er alle usb kablene uskadd? Satt bare inn non nye deler så tror nå ikke det. Hvordan kan jeg skjekke det? Alt av usb kabler kobles til de 4 blå usb kontaktene nederst på hk, og IEEE 1394_2(Firewire) til den svarte, og du må aldri koble usb på Firewire, og omvendt!! Vet att usb skal kobles til de blåe ja, har ikke firewire, har aldri koblet USB til 1394 eller omvendt. Du bør ta ut strømmen på WD2000JB hdd, som er en ide(pata) disk, og ikke koble den til, før du er ferdig å installere os. Jeg går ut i fra, at du skal installere os på HD322HJ, som er en sata disk. Done. Har allerede gjort alt det i BIOSen. Men her er et bilde av msi usb greiene, tilfelle noe forveksler den med noe annet...: Over USB utakene står dette (fra høyre): USB1314 - USB1112 - USB91Ø - USB78 Har dette noe å si ? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 USB1314 - USB1112 - USB91Ø - USB78 Har dette noe å si ? Nei, det er bare forskjellig navn til data signalet(hvit og grønn)! Har du ikke prøvd å koble til en og en usb kontakt på hk, så du får sett når det feiler? Clear cmos jumperen, er den som står rett ved siden av usb78 sloten. Satt bare inn non nye deler så tror nå ikke det. Hvordan kan jeg skjekke det? Se etter fysisk skade på isolasjonen på usb kabelen, fra front panel(er ikke kabinettet brukt?), og i fra USB PCI bracket. Lenke til kommentar
dfgfdghfdhfgjgfjghjgh Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Har fikset alt, å får start på den. Men funker ikke å sette boot priority 1: ATAPI CD-ROM. Da står det bare å blinker: _. Prøvde å bytte til dvd brenneren på 1 boot priority, men samme kom opp. Men isteden for navnet på dvd brenneren står dette: "IDE: HL-FT-ST RW/DVD GCC-4120B". Men funker viss jeg velger dvd brenneren å setter in en piratekopiet XP cd, mn ikke piratkopiet Windows 7 Ultimate. Kommer bare opp samme blinkinga.. Det står også å lyser rødt på led lyset ved siden av 'MemOK'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå