Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor må jeg på dass rett etter jeg har spist

Anbefalte innlegg

jeg er veldig veldig aktiv,, trener nesten hverdag. og selv om hvor sulten jeg er så må jeg på do etter jeg har spist. jeg vet ikke om det er høy forbrenning eller hva det er.. men hvis jeg skal tøme magen halv time etter midagen, så må jeg nesten bare spisse på nytt..

det må være noe galt.

f.eks hvis jeg tar tomt mage og tar en banan, så hender det ofte at jeg må på do etter et par minnuter..

greit at jeg løper og trener hverdag, men det må være en annen grunn, og jeg spisser ikke noe som helst småspissing. bare 3-4 måltider..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, da antar jeg at det er grunnen. Du sier du ikke driver med noe småspising, og da får jo ikke kroppen nok mat å forbrenne.

men hva er vits i småspissing når du er ikke sulten, og det blir bare dårligere etterhvert i løpet av dagen, fordi da har jeg mye avfall ass..

liksom når jeg ikke vil gå på do, er det fordi jeg vil ikke bli sulten etter jeg har gått på do, da orker jeg bare til neste måltid og går på do rett før jeg spisser, sån at det jeg skal spisse blir igjen i magen i en liten stund

Lenke til kommentar

Det kan jo faktisk være fordi du har en normal fordøyelse. Det å gå på do etter hvert måltid er faktisk det optimale. Når du trener så holder du også lymfesystemet og tarmene i trim. Hvis du da i tillegg faktisk spiser høvelig sunt så er det helt normalt det du snakker om.

Lenke til kommentar

Husk at det som kommer ut når du er på do, ikke er det du nettopp spiste, men mest sannsynlig det du spiste for et par dager siden på samme tidspunkt. Du har også en refleks i tarmen, som gjør at når magen begynner å dytta mat ut i tarmen, vil endetarmen dytte ut mat (som du defekerer/bæsjer) for å gjøre plass til den nye maten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...