Ueland Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hepp! Har nett og kabel-TV fra GET og det har fungert strålende i månedsvis, men nå i forrige uke bestemte det seg for å gå helt bananas med å koble fra typisk en gang i timen. Var i kontakt med GET kundeservice og der var svaret at det kunne ta fint en uke før noen begynte å se på problemet, og de fikk ikke gjort så mye mer siden de mente alt var fint og flott. Har satt opp overvåking av linjen og ligger på 2.5% nedetid, forsåvidt ikke mye men noen minutter hver time blir fort merkbart/frustrerende. Fikk forsåvidt tak i følgende logg fra modemet, så jeg er litt skeptisk til at alt fungerer så bra som kundeservice mener LogThis page provides important information that can be used to resolve problems with your cable modem. Time Level Description Tue May 25 18:40:49 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Tue May 25 18:40:17 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue May 25 18:27:50 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Tue May 25 18:27:37 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Tue May 25 18:27:05 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue May 25 18:16:19 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Tue May 25 18:16:04 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Tue May 25 18:15:32 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue May 25 16:14:26 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Tue May 25 16:14:13 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Tue May 25 16:14:02 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Tue May 25 16:13:30 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue May 25 15:40:26 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Tue May 25 15:40:11 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Tue May 25 15:39:39 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue May 25 15:14:52 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Tue May 25 15:14:41 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Tue May 25 15:14:19 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Tue May 25 15:13:46 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue May 25 13:36:15 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Tue May 25 13:36:02 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Tue May 25 13:35:34 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Tue May 25 13:35:02 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue May 25 13:21:24 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Tue May 25 13:21:14 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Tue May 25 13:20:56 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Tue May 25 13:20:24 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue May 25 11:08:43 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Tue May 25 11:08:30 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Tue May 25 11:08:07 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Tue May 25 11:07:35 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue May 25 10:18:22 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Noen tips til hva som kan være synderen, evnt hvordan jeg bør legge det frem? PS: Morsom sidenotis, jeg får full tilgang til modemet så lenge linjen er nede, når linjen er fungerende igjen får jeg beskjed om at featuren er stengt av. Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Vet jeg drar opp en veldig gammel tråd her, men fant du noen gang en løsning på dette problemet? Har slitt med det i noen år nå, og får akkurat samme loggen. Også her er loggen kun tilgjenglig så lenge nettet er nede. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hvordan får man tak i en slik logg? Har en Arris TM602 modem fra Get. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Nå er det en stund siden men jeg *tror* at du får tilgang på modem-log når modemet ikke har tilgang på GETs nett, eller akkurat har bootet, når den er oppe forsvinner tilgangene til loggene. Etter litt prat med Kundeservice ble det akseptabelt, men jeg gikk i sin tid over til Telenors VDSL da det med OBOS-rabatt ble rimeligere. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Ok, nå fikk jeg kontakt. Modemet har Webserver på 192.168.100.1 Det er også tilgjengelig når nettet er oppe. Kan også lese ut RF status, som signal-støyforhold. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Vi har samme problem som beskrives og har GET. Kundeservice sier det er mange i vårt område som har samme problem spesielt ettermiddag/kveld og helg. Men de jeg bor med mener det problemet er mer tilstede når jeg er logget på med min relativt godt fungerende laptop. Er det noen som har noen ide om dette kan stemme og eventuelt hva jeg kan gjøre? Er litt slit å feilsøke da nettet bare faller ut et par ganger i timen. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Takk, eller hva jeg skal si :-) Lenke til kommentar
lals Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Har dere prøvd å endre DNS server? jeg gjorde dette hos min mor som og har GET og da var nettet stabilt. jeg brukte google sin 8.8.8.8 og 8.8.4.4 Lenke til kommentar
Livert Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Det skal prøves, selv om det er nytt for meg:-) Man gjør dette via routeren? Og bruker man begge de du nevner eller en av dem? Lenke til kommentar
lals Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 det gjøres i vindows. velg status på ditt nettverk, så egenskaper. dobbelklikk på internet protocol versjon 4. huk av bruk følgende DNS serveradresser. bruk 8.8.8.8 på foretruket og 8.8.4.4 på alternativt Lenke til kommentar
Livert Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Skal teste, men må alle som bruker det trådløse nettet gjøre det samme på sin maskin? Lenke til kommentar
Livert Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Nå har jeg byttet DNS, gjenstår å se hvordan det blir. Men en morsom ting: Når jeg nå skrudde på dataen (har skrevet på mobil hittil i forumet), og deretter åpnet chrome, så falt nettet ut med en gang. Akkurat da kommer en jeg bor sammen med og forteller at han tror det er hans feil denne gangen, han hadde åpnet chrome og da falt nettet ut. Dette kan jo være tilfeldig, men vi har i alle fall konvertert til firefox midlertidig Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Argh, Begynner å bli VELDIG lei get nå. De sliter tydeligvis mange steder, se f.eks denne driftsmeldingen Det er mildt sagt provoserende at de skriver: "Get jobber kontinuerlig med å utbedre og bygge ut nettet, slik at du som kunde vil kunne bruke Internett på en enda mer optimal måte. Denne utbedringen vil være ferdig i nærmeste fremtid". Denne meldingen er lagt ut i midten av juni. Altså snart ÅTTE måneder siden. Samme melding finnes for en drøss postnummer i Oslo. Hva gjør man egentlig med slikt, det er vel null vits i å klage til Get antar jeg? Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Argh, Begynner å bli VELDIG lei get nå. De sliter tydeligvis mange steder, se f.eks denne driftsmeldingen Det er mildt sagt provoserende at de skriver: "Get jobber kontinuerlig med å utbedre og bygge ut nettet, slik at du som kunde vil kunne bruke Internett på en enda mer optimal måte. Denne utbedringen vil være ferdig i nærmeste fremtid". Denne meldingen er lagt ut i midten av juni. Altså snart ÅTTE måneder siden. Samme melding finnes for en drøss postnummer i Oslo. Hva gjør man egentlig med slikt, det er vel null vits i å klage til Get antar jeg? Den meldingen har stått der så lenge jeg kan huske. Tidligere pleide de å ha en sluttdato på den, men etter en stund innså de hvor idiotisk det så ut. La oss gjerne vite hva de sier hvis du velger å klage Lenke til kommentar
lals Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Nå har jeg byttet DNS, gjenstår å se hvordan det blir. Men en morsom ting: Når jeg nå skrudde på dataen (har skrevet på mobil hittil i forumet), og deretter åpnet chrome, så falt nettet ut med en gang. Akkurat da kommer en jeg bor sammen med og forteller at han tror det er hans feil denne gangen, han hadde åpnet chrome og da falt nettet ut. Dette kan jo være tilfeldig, men vi har i alle fall konvertert til firefox midlertidig Ble det bedre etter du byttet dns? Lenke til kommentar
Livert Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Nå har jeg byttet DNS, gjenstår å se hvordan det blir. Men en morsom ting: Når jeg nå skrudde på dataen (har skrevet på mobil hittil i forumet), og deretter åpnet chrome, så falt nettet ut med en gang. Akkurat da kommer en jeg bor sammen med og forteller at han tror det er hans feil denne gangen, han hadde åpnet chrome og da falt nettet ut. Dette kan jo være tilfeldig, men vi har i alle fall konvertert til firefox midlertidig Ble det bedre etter du byttet dns? Nei, dessverre GET.no får det ikke til på Sinsen tydeligvis. Skulle ønske de kunne si noe mer om hvor lenge det kommer til å være sånn. Vi vurderer i alle fall å bytte leverandør. Men kanskje få tilsendt nytt modem først, bare for å ha testa det lizzzm. Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) GET.no får det ikke til på Sinsen tydeligvis. Skulle ønske de kunne si noe mer om hvor lenge det kommer til å være sånn. Vi vurderer i alle fall å bytte leverandør. Men kanskje få tilsendt nytt modem først, bare for å ha testa det lizzzm. Får det ikke til her jeg bor heller, ser det ut som. Byttet modem for en uke siden, men hadde samme problemene etter å ha byttet ut samtlige kabler, modem og splitter Edit: Ringte dem igjen, og mannen på support sa nok en gang at de ikke så noe galt med modemet vårt. Etter litt frem og tilbake satt han opp overvåkning av modemet, og ba meg ringe tilbake om en uke. Etter 10 minutter ringte han meg opp og sa at de sender en tekniker, for noe var helt klart galt med signalet. Blir spennende Edit2: Neida, her var nettet helt perfekt. Fine signaler, og teknikeren hadde ingen anelse om hva disse modemloggene skulle bety. Han antydet også at modemloggene var irrelevante hvis jeg var koblet gjennom router når jeg hentet dem(!) Endret 17. februar 2012 av w0bni Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Sinsen ja.. Testet med et postnummer der, og fikk denne driftsmeldingen. Startdato 29.12.2010 Enkelte kunder i dette området kan oppleve redusert kapasitet på tjenesten bredbånd i perioder med stor pågang. Dette kan oppleves som tregere hastighet. Så det er med andre ord ingen vits i å håpe på at Get kommer til å gjøre noe hos meg med det første. Har bare vært sneglefart i 7-8 måneder. Nettverksspill er tilnærmet meningsløst på kvelden mellom 19 og 23, latency varierer da typisk mellom 50 og 350ms til de beste servere. "Get, for deg som kan bruke ISP'en som unnskyldning til at du bommer". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå