Pc96 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hei! Har en splitter ny Yamaha 15, altså 9.9 men tatt av sperra og da opp til 15 hk. Lurer på om det er noen muligheter å trimme/øke effekten på den, bruker den på en Øien 16 fot. Er ute etter å få opp farta på den litt Synest ikke den går så veldig fort akkurat Takk for svar! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) er det opprinnelig en 9.9 som er trimmet til 15 er jeg ganske sikker på at du ikke får mer futt i den. edit: leif was here. Endret 27. mai 2010 av ilpostino Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Henger med på ilpostino. Dessuten regner jeg med det er en 4-takter siden den er ny, noe som gjør det værre å "trimme". Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Takk for svar! Ok, lenge siden jeg har vert innpå så har ikke sett svarene enda. Det er en 4-takter ja, men jeg har hørt at båten går fortere når man kjører den en stund med tung last, at det er en slags "trimming", kan det stemme eller?? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Det høres helt latterlig ut for min del, men hvem vet hva som er mulig i dagens samfunn.. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hva med å løfte hele motoren, slik at kavitasjonsplaten ligger på høyde med undersiden av skroget?!, også tilte motoren riktig i forhold til båten. ..ellers er det nok ikke mye å gjøre! Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Det er en 4-takter ja, men jeg har hørt at båten går fortere når man kjører den en stund med tung last, at det er en slags "trimming", kan det stemme eller?? Snakker du om innkjøring her eller? Med tanke på at det er en splitter ny motor. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 "ITek": Kanskje det ja, motoren har jo lang stamme så den ligger jo bra langt nede i vatnet, kanskje jeg skal prøve det. "grizzlyx": Er splitter ny motor ja, kjøpte den i fjor vår, så er jo ganske ny. Båten er i tillegg lite kjørt, kanskje grunnen til at den ikke går så raskt er at den ikke er innkjørt ja. Men nok ett spørsmål til, har propellen noe å si for farta, altså størrelsen om den er stor eller liten?? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Propellen har litt og si for farten, men ikke så mye med mindre propellen er helt feil, noe jeg har mine tvil om at den er på en helt ny motor. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 jeg tror ikke på at en ny propell til 800 kr ++ er verdt 2 knop... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå