Gå til innhold

Hva likte du best ved Lost?

Anbefalte innlegg

Hei, håpet jeg kunne få høre litt om hva enkeltes høydepunkter ved Lost var? Kan iallefall fortelle mitt :):

Mitt høydepunkt var nok de tidligste sesongene da dem gikk rundt øya og seerne hadde ikke et hint om hva som kunne være på øya. Eks: Hva er "the black smoke"? Hvor lenge lurte jeg ikke på det? :D.

Trist det er over...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det aller beste var for meg twistene og mindfucksene. Aldri opplevd en serie med slike "kvalitetstwister" før. Har også elsket Jack's forandring fra man of science til man of faith, for ikke å glemme resten av karakterene, som Desmond og Mr. Eko.

Alt i alt, min favorittserie.

EDIT: Holdt helt på å glemme, hvis du regner med opplevelsen rundt Lost i spørsmålet ditt, så er nok det også blant det beste. Har elsket å hver dag komme på DarkUFO og lignende sider for å lese teorier og nyheter rundt Lost.

Endret av CRWTH
Lenke til kommentar
All tenkingen og grublingen jeg måtte gjennomgå av å se serien. :p

Det som er litt trist er at skaperne ikke hadde grublet noe særlig selv, og derfor ble det liggende haugevis av løse tråder over alt.

Jeg likte mysteriene selv. Men de var visst ikke viktige for skaperne...

Lenke til kommentar

Hva jeg likte best ved Lost var ikke noe mer enn:

Dette!

Lost er ikke bare en serie du ser hver uke på TV. Det er "mapping" av øya, teorier, diskusjoner, oppleve cliffhangerne med andre, lage tidslinjer, fan-fiction, lete etter clues i hvert screencap, skrivekonkurranser, lage avatars/wallpaper, henge på forumer, easter eggs osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Juliet var da med i slutten? :hmm:

Det jeg likte best var underholdningen. Jeg så aldri ferdig den andre sesongen og så sesong 3 stort sett for å ha noe å gjøre, men den fenget aldri. Men likevel ble det til at jeg fulgte med på Lost fra sesong 3, og jeg lagde stadig mine egne teorier om hva som foregikk. En god del stemte, noe gjorde ikke. Men nå er det over, så det på tide for meg å la serien bli et hyggelig minne og gå videre til neste serie.

Lenke til kommentar

Kanskje folk kunne ha skrevet hvilke favorit episoder det likte i Lost, topp 3 episoder kanskje?

Det er så mye man husker med denne serien, men døden til Charlie er vel den jeg husker mest visst jeg tenker meg om. Gripende scene.

Lenke til kommentar

Det enorme universet som ble skapt. Ikke bare hvordan øyen i nåtiden var mye mer enn bare et krasj, men den enorme bakhistorien. Det er så mye mer enn bare en serie på førti minutter en gang i uken. Noen ting har vi fått godt forklart (Dharma) andre ting er bare hintet til. Man kunne skrevet uttallige bøker, laget ørten filmer og mange flere sesonger med det materialet som er ligger til bunns her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Mystikken! Det var altid ett mysterium vi ikke fikk vite svaret på, "Hva var i bunn av luka?" eller "Hvilke krefter har Jacob, og hvem er han?"

Word! Mystikken må vere det eg likar best. Røykmonsteret, The Others, Dharma Initiative... Det er rett og slett heilt fantastisk!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Alt egentlig. Faraday og fysikken, Dharma, alt det merkelige som skjedde på øya og ikke minst musikken.

Lenke til kommentar

@snartenkt: Denne tråden er for å få frem hva folk likte best ved Lost. Du behøver ikke å være negativ til alt. Greit, du likte ikke finalen. Du trenger derimot ikke å oppføre deg som om det var en dårlig serie med en dårlig konklusjon, for det var en utrolig bra kvalitetsserie med utrolig mye bra mystikk. Vi fikk svar på det aller meste, men det var noen mysterier som ble hengende. Noen av disse vil vi få svar på når DVD/BD-settet kommer. Det finnes grenser for hva man kan klemme inn i en 1t44m episode. Ja, de kunne svart på det tidligere i sesongen, men du kan jo se sesong 6 om igjen, mesteparten av tiden ble brukt til relevante ting, så de har ikke kastet bort tiden heller.

Lenke til kommentar

1. Dramaet og mystikken i serien

2. Michael Emerson/Benjamin Linus

3. Karakterutviklingene

4. Konseptene(Flashforward, tidsreising, Mind travel(Flashes Before Your Eyes), Flash-sideways og flashback)

5. Michael Giacchino`s musikk

6. Gjesteskuespillerne(alt fra Richard, Ben, Tom, Mikhail, Desmond o.s.v.)

7. Henry Ian Cusick/Desmond David Hume

8. Terry O`Quinn(Locke/Flocke)

9. Mark Pellegrino(Jacob)/Titus Welliver(MiB)

10. Jeremy Davies(Daniel Faraday)

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Sesong 1

Aldri har en TV-serie fenga meg så mye. Dette var noe helt nytt, og serien var full av mystikk vinkla på akkurat rette måten med veldig interessante karakterer. Smekkfull av høydare som:

- "Locke satt i RULLESTOL??"

- "Herregud, nummerene står på luka?!?"

- "Hva er det digre greiene som river ned trær i tide og utide?!?"

Fra sesong 2 og utover syntes jeg serien tapte seg mer og mer, etterhvert som fler elementer ble trukket inn. Underholdningsverdien var der fortsatt, men på absolutt ingen måte på høyde med første sesong.

Og serieavslutninga var i mine øyne bare et stort antiklimaks, så ja:

Det jeg likte best ved Lost var enkelt og greit hele sesong 1. Det er fortsatt noe av det beste jeg har sett på TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...