Gå til innhold

Delt harddisk

Anbefalte innlegg

Har en harddisk på 60GB som er delt i 2 partisjoner.

Jeg vil gjøre om harddisken til 1 partisjon slik at den ikke er delt, men vet ikke hvordan det gjøres.

Hvordan gjør jeg dette? :o

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det er NTFS partisjoner ville jeg holdt meg unna Partition Magic, PM støtter tilsynelatende NTFS, men min erfaring er at denne støtten i realiteten er veldig dårlig. Det går mye av tiden galt, og de gangene det går bra så står du igjen med en partisjon som windows ikke gjenkjenner som ekte NTFS. Tipper NTFS støtten er lagt inn i samarbeid med IBM, OS/2 støttet nemlig noe som var svært likt NTFS i begynnelsen.. OS/2 og NT begynte vel som et samarbeid mellom IBM og MS, men IBM trakk seg ut og tok meg seg mye av teknologien bak, i hht avtale.

Jeg tror du er best tjent med å flytte litt og tømme de 2 partisjonene og reformatere på en ordentlig måte med Disk Management i Windows.

Lenke til kommentar
Dersom det er NTFS partisjoner ville jeg holdt meg unna Partition Magic, PM støtter tilsynelatende NTFS, men min erfaring er at denne støtten i realiteten er veldig dårlig. Det går mye av tiden galt, og de gangene det går bra så står du igjen med en partisjon som windows ikke gjenkjenner som ekte NTFS. Tipper NTFS støtten er lagt inn i samarbeid med IBM, OS/2 støttet nemlig noe som var svært likt NTFS i begynnelsen.. OS/2 og NT begynte vel som et samarbeid mellom IBM og MS, men IBM trakk seg ut og tok meg seg mye av teknologien bak, i hht avtale.

Jeg tror du er best tjent med å flytte litt og tømme de 2 partisjonene og reformatere på en ordentlig måte med Disk Management i Windows.

Ok, så partition magic har problemer med nyfs-partisjoner... Det forklarer hvorfor alt gikk til ****. Har testa begge de nyeste versjonene 7ern og 8ern men begge funka dårlig.

Men du kindings, har alt alltid funka bra hos deg med fat-partisjoner?

Lenke til kommentar

Har selv bare positive erfaringer med Patition Magic og ntfs(jeg har PM8), men det høres ut som om å bruke det er litt gamling her.

En mulig workaround kan vere og gjøre disken om til dynamisk og da forstørre den ene partisjonen, men tror du da må ha xp(er ikke sikker på om 2k støtter dynamiske disker). Men dynamiske disker er litt kjederlig hvis du skal bruke disken til annet en datalagring.

Lenke til kommentar

Men du kindings, har alt alltid funka bra hos deg med fat-partisjoner?

nei :) Men det skal sies at det er flere år siden jeg hadde FAT partisjoner, så PM har sikkert blitt forbedret etc.. Uansett bruker jeg konsekvent ikke PM til noe lengre, siste gangen mistet jeg alle dataene på en 40 GB disk, heldigvis hadde jeg backup av det viktigste, men musikk samlingen min ++ forsvant.

Lenke til kommentar

nei :) Men det skal sies at det er flere år siden jeg hadde FAT partisjoner, så PM har sikkert blitt forbedret etc.. Uansett bruker jeg konsekvent ikke PM til noe lengre, siste gangen mistet jeg alle dataene på en 40 GB disk, heldigvis hadde jeg backup av det viktigste, men musikk samlingen min ++ forsvant.

Best å være på den sikre siden ja.. Jeg tror jeg også kommer til å droppe hele PM-greia. Det er bare skikkelig dos-formatering/partisjonering som er til å stole på!

Musikken får da leve et par år til :woot:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...