Brv Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Hva havner GLKn på? Med tanke på at du skal arbeide i denne bilen mange timer til dagen så er jeg ikke i tvil om at det er komfort som må settes i høysetet. Der har du begge Mercedesene samt Volvoen. Ja, Glk'en vill ligge på rundt 450.000-, med løyverabatt. E-klassen fra Bertel O.Steen vill komme på ca. 410.000 m/det meste inkludert. + at Glk'en er 4-matic. Det er da 220-utagven. Volvo har også gode seter, og denne er den billigste av dem, som kommer på ca. 369.000-, da er dette en 2.4 taxiversjon summun. Så det er mye å regne på + komforten er jo som sagt ekstremt viktig, syntes Forde'n skoret høyt der jeg Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Hva havner GLKn på? Med tanke på at du skal arbeide i denne bilen mange timer til dagen så er jeg ikke i tvil om at det er komfort som må settes i høysetet. Der har du begge Mercedesene samt Volvoen. Ja, Glk'en vill ligge på rundt 450.000-, med løyverabatt. E-klassen fra Bertel O.Steen vill komme på ca. 410.000 m/det meste inkludert. + at Glk'en er 4-matic. Det er da 220-utagven. Volvo har også gode seter, og denne er den billigste av dem, som kommer på ca. 369.000-, da er dette en 2.4 taxiversjon summun. Så det er mye å regne på + komforten er jo som sagt ekstremt viktig, syntes Forde'n skoret høyt der jeg Tror nesten jeg ville tittet skikkelig på GLKn for det så ut som en god pris. Men følger det med noe annet en bilen? hehe Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Ford er jo også kjent for å ha litt variabel kvalitet. Ford Focus er jo bevisst å være en utrolig god bruktbil, men mener å huske at diverse modeller som Mondeo mfl. hadde kvalitetsproblemer, men vet ikke hvordan dette er utrettet de siste årene. Lenke til kommentar
Brv Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Hva havner GLKn på? Med tanke på at du skal arbeide i denne bilen mange timer til dagen så er jeg ikke i tvil om at det er komfort som må settes i høysetet. Der har du begge Mercedesene samt Volvoen. Ja, Glk'en vill ligge på rundt 450.000-, med løyverabatt. E-klassen fra Bertel O.Steen vill komme på ca. 410.000 m/det meste inkludert. + at Glk'en er 4-matic. Det er da 220-utagven. Volvo har også gode seter, og denne er den billigste av dem, som kommer på ca. 369.000-, da er dette en 2.4 taxiversjon summun. Så det er mye å regne på + komforten er jo som sagt ekstremt viktig, syntes Forde'n skoret høyt der jeg Tror nesten jeg ville tittet skikkelig på GLKn for det så ut som en god pris. Men følger det med noe annet en bilen? hehe Hehe, vanlig standar, med denne prisen er det ikke så mye ekstrautstyr med, men den har jo en del utstyr som standar denne utgaven, så får se litt mer på den i helgen Ford er jo også kjent for å ha litt variabel kvalitet. Ford Focus er jo bevisst å være en utrolig god bruktbil, men mener å huske at diverse modeller som Mondeo mfl. hadde kvalitetsproblemer, men vet ikke hvordan dette er utrettet de siste årene. Ja, nå kjenner jeg ikke Focus så godt, men denne Mondeo'en som jeg prøvde var helt topp på kjøreegenskaper, men kan godt hende de har noen problemfeil, er ikke sikker på det Lenke til kommentar
Brv Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 [b]Da har jeg kun 2 bilmodeller igjen å velge mellom, det er:[/b] Ford Mondeo 2,0 TdCi Stasjonsvogn Mercedes E-klasse 200 Cdi Personbil Volvo V70 2.4: komforten kan faktisk ikke måle se med E-200 og Mondeo’en, eneste var setene i Volvo’en men de andre modellene var mye bedre å kjøre, + det var ikke navi osv.. inkludert, noe jeg helst vill ha. Mercedes GLK 220 4-Matic, var fantastisk god å kjøre, men jeg vill ha navi + store høytalere osv, og da viste det seg at denne plutselig føk opp i pris, denne prisen jeg fikk var hvis ikke alt inkludert, så jeg får nok mest for pengene hvis jeg velger enten Mondeo eller E-200. Har hadde dem det meste av utstyr inkl.navi +++ at prisen også ikke var noe gale. Så hvilken tror dere er det beste kjøpet? Mondeo eller 200? Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hadde lett valgt E-klassen. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 jeg bruker selv volvo v70 2010 1.6Drive , funker helt greit, vil ikke få noe igjen når jeg selger bilen, men tapet er ikke det store, bilen koster 350K, men så kan du jo trekke vekk en god del Lenke til kommentar
Brv Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Mærsja Eneste negative er at den er 45.000 dyrere. Heller mest mot E-Klassen jeg å nå, med tanken på varighet. Denne Mercen vill jo holde seg bedre gjennom årene enn Mondeo'en vill jeg tro, eneste er at Mercedes hadde en del rustproblemer, men jeg vet ikke om dette har endre seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Mærsja Eneste negative er at den er 45.000 dyrere. Heller mest mot E-Klassen jeg å nå, med tanken på varighet. Denne Mercen vill jo holde seg bedre gjennom årene enn Mondeo'en vill jeg tro, eneste er at Mercedes hadde en del rustproblemer, men jeg vet ikke om dette har endre seg. Den ruster nok ikke noe mer enn en Mondeo Lenke til kommentar
Brv Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 jeg bruker selv volvo v70 2010 1.6Drive , funker helt greit, vil ikke få noe igjen når jeg selger bilen, men tapet er ikke det store, bilen koster 350K, men så kan du jo trekke vekk en god del Volvo'en er billig, og dem har gode seter, men en 1.6 edrive, er vell kanskje litt for liten motor å kjøre drosje med? Dem annonserte med en slik en hos forhandleren, der selger gav meg tilbud på en slik 1.6 til 300.000-,. Merker ikke du at den har litt liten motor iforhold til bilen? Lenke til kommentar
Brv Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Mærsja Eneste negative er at den er 45.000 dyrere. Heller mest mot E-Klassen jeg å nå, med tanken på varighet. Denne Mercen vill jo holde seg bedre gjennom årene enn Mondeo'en vill jeg tro, eneste er at Mercedes hadde en del rustproblemer, men jeg vet ikke om dette har endre seg. Den ruster nok ikke noe mer enn en Mondeo Nei du tror ikke det? . Ford har vell også sine problemer dem å, men har en følelse på at Merce'n vill holde seg bedre og lengre gjennom årene enn en Mondeo, Ford'en blir vell fort "gammel" når det kommer en ny modell, eller?. Mercen pleier vell også å holde seg bra i pris når du skal selge den igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Mærsja Eneste negative er at den er 45.000 dyrere. Heller mest mot E-Klassen jeg å nå, med tanken på varighet. Denne Mercen vill jo holde seg bedre gjennom årene enn Mondeo'en vill jeg tro, eneste er at Mercedes hadde en del rustproblemer, men jeg vet ikke om dette har endre seg. Den ruster nok ikke noe mer enn en Mondeo Nei du tror ikke det? . Ford har vell også sine problemer dem å, men har en følelse på at Merce'n vill holde seg bedre og lengre gjennom årene enn en Mondeo, Ford'en blir vell fort "gammel" når det kommer en ny modell, eller?. Mercen pleier vell også å holde seg bra i pris når du skal selge den igjen Ja, de gjør det. Mercedes har alltid en status over seg som gjør at de selger dyrere enn de fleste andre når de er gamle. Ford har en tendens til å bli veldig gammel og kjedelig når de blir eldre, uten å ha noen form for status over seg. I tillegg er motorene til Mercedes skuddsikre Endret 6. juni 2010 av Slettet+13412342564 Lenke til kommentar
Brv Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Mærsja Eneste negative er at den er 45.000 dyrere. Heller mest mot E-Klassen jeg å nå, med tanken på varighet. Denne Mercen vill jo holde seg bedre gjennom årene enn Mondeo'en vill jeg tro, eneste er at Mercedes hadde en del rustproblemer, men jeg vet ikke om dette har endre seg. Den ruster nok ikke noe mer enn en Mondeo Nei du tror ikke det? . Ford har vell også sine problemer dem å, men har en følelse på at Merce'n vill holde seg bedre og lengre gjennom årene enn en Mondeo, Ford'en blir vell fort "gammel" når det kommer en ny modell, eller?. Mercen pleier vell også å holde seg bra i pris når du skal selge den igjen Ja, de gjør det. Mercedes har alltid en status over seg som gjør at de selger dyrere enn de fleste andre når de er gamle. Ford har en tendens til å bli veldig gammel og kjedelig når de blir eldre, uten å ha noen form for status over seg. I tillegg er motorene til Mercedes skuddsikre Hehe, ja det kan du si! Det er da en 2,2 Dieselmotor. Viss jeg velger E-klassen så blir nok det en sedan, men den er jo nok romslig den! Lenke til kommentar
toazty Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 v70 med 1.6 109HK , funker helt greit, ingenting å hoppe i taket for. motoren er i det minste laget, men som sagt, helt greit. forbruket er lavt, billig bil, MYE bil for pengene. det er den bilen du får mest for for antall kroner du bruker. skulle gjerne hatt D5 motoren.. men er det verdt 200K ? får deg nesten 2 slike v70'er for samme pris som for en med D5 og mye utstyr. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Mærsja Eneste negative er at den er 45.000 dyrere. Heller mest mot E-Klassen jeg å nå, med tanken på varighet. Denne Mercen vill jo holde seg bedre gjennom årene enn Mondeo'en vill jeg tro, eneste er at Mercedes hadde en del rustproblemer, men jeg vet ikke om dette har endre seg. Den ruster nok ikke noe mer enn en Mondeo Nei du tror ikke det? . Ford har vell også sine problemer dem å, men har en følelse på at Merce'n vill holde seg bedre og lengre gjennom årene enn en Mondeo, Ford'en blir vell fort "gammel" når det kommer en ny modell, eller?. Mercen pleier vell også å holde seg bra i pris når du skal selge den igjen Ja, de gjør det. Mercedes har alltid en status over seg som gjør at de selger dyrere enn de fleste andre når de er gamle. Ford har en tendens til å bli veldig gammel og kjedelig når de blir eldre, uten å ha noen form for status over seg. I tillegg er motorene til Mercedes skuddsikre Herlig komfort og motorer i nye E-klasse. Eneste motorproblemet som går igjen er at dysene kan tulle seg, men det er bare å skifte dyser om det skulle skje. Alt skjer jo på garanti såklart. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 v70 med 1.6 109HK , funker helt greit, ingenting å hoppe i taket for. motoren er i det minste laget, men som sagt, helt greit. forbruket er lavt, billig bil, MYE bil for pengene. det er den bilen du får mest for for antall kroner du bruker. skulle gjerne hatt D5 motoren.. men er det verdt 200K ? får deg nesten 2 slike v70'er for samme pris som for en med D5 og mye utstyr. Manuell på en taxi er vel ikke akkurat så veldig aktuelt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) E-klasse > V70 Any day. Bedre komfort, bedre gjensalgsverdi, høyere status (når du står på linje sammen med alle Mercedesene og venter på kunder er vel ikke en Volvo førstevalget til de som skal ta taxi ) og bedre driftsikkerhet. Endret 6. juni 2010 av Slettet+13412342564 Lenke til kommentar
Brv Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Kremt: Det er riktig det, ikke så veldig aktuelt for meg å kjøpe manuell v70. Hvertall jeg gidder ikke å ha manuell, er jo mye bykjøring og da blir det mye girskifting, eks:1 gir så 2 gir så 1 gir igjen:) E-klasse > V70 Any day. Bedre komfort, bedre gjensalgsverdi, høyere status (når du står på linje sammen med alle Mercedesene og venter på kunder er vel ikke en Volvo førstevalget til de som skal ta taxi ) og bedre driftsikkerhet. Akkurat det som gjør at jeg heller nå mest mot E-klassen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå