vietboi Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg har tenkt å kjøpe ny bærbar pc til skole neste år. Men den skal kunne takle de fleste spill. Blir vel spill som SC2 og nye skytespill som kommer ut. Ellers skal maskinen være rask på hverdagslige ting (nett, chat, musikk, word osv.) når man har et par programmer på samtidlig. Sjekket flere nettkjeder, men kom fram til at faktisk elkjøp (!) hadde det beste tilbudet når det gjaldt ytelse og pris. Står mellom disse acer pcene: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPUB02105/acer-aspire-5553g vs. http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPTN02176/acer-aspire-timelinex-5820tg Den øverste har den nye AMD phenom for bærbare pcer med 4 kjerner! Mens den under har en sterk Intel i5 med to kjerner. Det jeg lurer på hva er best? Maskinen skal som sagt brukes til det som er sagt tidligere. Grunnen til at jeg spør spesifikt om CPU'ene er fordi resten av delene på maskinene er nesten lik. Pris er også lik, så det er bare snakk om ytelse egentlig. Noen som vet noe om benchmark på disse? Hva vil yte best til spill? Generelt, hva ville dere valgt? Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Til spill vil du ikke merke noen forskjell på prosessorene, siden begge klarer å utnytte maksimalt av skjermkortet. Derimot kan du merke forskjell på nyere spill som klarer å utnytte flere kjerner, da de nok vil foretrekke AMD-prosessoren som har dobbelt så mange kjerner. I dette tilfellet ville jeg gått for AMD-en. Du får bittelitt lavere frekvens på CPU'en, men får til gjengjeld to ekstra kjerner og litt større harddiskplass. Men som sagt, du vil ikke merke så stor forskjell i det aller meste. Men når du har mange programmer oppe så vil nok AMD-en ha et fortrinn. Selv om harddisken sannsynligvis vil være flaskehalsen i de aller, aller fleste tilfellene. Lenke til kommentar
dodoman Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Til spill vil du ikke merke noen forskjell på prosessorene, siden begge klarer å utnytte maksimalt av skjermkortet. Derimot kan du merke forskjell på nyere spill som klarer å utnytte flere kjerner, da de nok vil foretrekke AMD-prosessoren som har dobbelt så mange kjerner. I dette tilfellet ville jeg gått for AMD-en. Du får bittelitt lavere frekvens på CPU'en, men får til gjengjeld to ekstra kjerner og litt større harddiskplass. Men som sagt, du vil ikke merke så stor forskjell i det aller meste. Men når du har mange programmer oppe så vil nok AMD-en ha et fortrinn. Selv om harddisken sannsynligvis vil være flaskehalsen i de aller, aller fleste tilfellene. Jeg har lurt på akkurat det samme Tror jeg kommer til å gå for den med AMD. Noen som har noen synspunkter på det? Noen som har kjøpt den? Hva ble det til med deg vietboi? Endret 7. juni 2010 av torleif1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå